Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

CS=BAJS

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk

Re: Är CS ute? Vad tycker ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Jag har varit "CS-freak" i ett och ett halvt år, och för några månader sedan lade jag ner CS för att testa lite annat.

välkommen ut i den riktiga spel världen!

CS är så jävla boring...det är ju samma sak hela tiden....smyga,skjut,man dör,ut i chaten,fjortis snack...roligt?ehm,nää....men det är min åsikt det:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinfi
CS=BAJS

Grattis. Du har precis visat att du är lika omogen som de värsta cs-spelande fjortisarna.

Permalänk
Medlem

Cs åkte in i min dator vid .7 och ut vid 1.5 :cool:.

Spelar hellre Bf1942 / Ravenshield då antalet "seriösa" spelare är mer. Själv spelar jag hellre med folk som är 30 än folk som är 13.

Folk som alltid skriver: Du fuskar, du suger, etc. förstör det hela. Man spelar för nöjet och skönheten i spelet, inte för att man enligt alla Cs-freaks ska ha 1337 stats.

HL kommer aldrig sätta sin fot i min dator mer!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

ämnet i tråden är väl huruvida counterstrike är ute eller inne.

det beror väl lite på hur man definerar begreppen "ute" och "inne". om man menar inne och ute som i hur populärt det är är väl cs fortfarande i allra högsta grad inne. men om man istället menar att "ute" och "inne" är vad som klassas som korrekt av en viss grupp (i detta fallet spelnördar) så är det kanske ute eftersom alla rackar ner på spelet.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Visstvisst, det är därför CS har vinstsummor på ofantligt mycket pengar - för att "det är så simpelt att lära sig".

Folk verkar inte lägga mycket tid på att begrunda det jag verkligen skriver.

Jag försöker igen: Spelet har blivigt så stort världen över då det är extremt simpelt att lära sig. Vem som helst som tidigare inte spelat kan sätta sig framför det, sikta och skjuta. Spel som rtcw, et, bf, hl - ja till och med q-spelen är svårare att komma in i. q-spelen är inte heller de speciellt avancerade men de är mycket snabbare. Detsutom så är spel av andra typer, såsom strategispel, bra mycket svårare att komma in i.

Att det är så simpelt att komma in i är en bidragande faktor till varför folk kan tjäna pengar på det. Så många har börjat spela det och då säger det sig själv att det blir många som lägger ännu mer tid på det och blir så bra att många ser upp till dem. Den stora skaran spelare gör också att större organisationer får upp ögonen för det. Det säger sig själv att vill man tjäna pengar på allmänhetens intresse så väljer man ett spel med en miljon lirare istället för ett betydligt "bättre" som endast spelas av tusen personer.

Så ja, vill du ha ett lättare svar än ovanstående så kan jag säga att du misstolkar det jag läser men ändå har rätt. Spelets simpelhet har gjort att folk numer kan livnära sig på det.

Permalänk
Medlem

Tycker defintivt inte CS är mycket lättare att komma in i än många andra spel. Hushålla med pengarna, och köpa rätt vapen/utrustning under rätt omständigheter. Vapnen ska behärskas med rekyl osv. För att inte tala om teamplay i klanspel.

Du kan faktiskt inte påstå att CS är ett "simplare" spel än t.ex. Q3 eller UT, för de är snarare lättare att komma igång med. Bara spring runt planlöst i deathmatch, plocka upp vapen du ser och skjut på allt som rör sig.

Sen spelar det dessutom inte nån större roll hurvida ett spel är lätt att lära sig eller inte. Det tar fortfarande otroligt mycket tid att bli en av de bästa, och att bli grym i Quake tar år av träning.

Om ett spel blir större ju simplare det är så förstår jag inte varför inte alla spelar Tetris eller MSRöj med prispotter på flera miljarder. Lite hårdraget, för att visa att du går efter fel kriterier.

Permalänk
Medlem

CS är ett mycket bra spel! Om man är en fjortis. För några år sedan var det ett spel för alla. Yngre lär fortsätta spela CS då många andra mer verkliga spel är för tråkiga för dem. Klassar ifs också UT2004 som fjortis/"lotto" -spel.

Permalänk
Medlem

CS är ute, det läste jag i Vecko Revyn

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

cs är absolut inte ute ur leken, kolla bara hur många som spelar det dagligen och hur många som börjar spela det dagligen jämfört med de som slutar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Tycker defintivt inte CS är mycket lättare att komma in i än många andra spel. Hushålla med pengarna, och köpa rätt vapen/utrustning under rätt omständigheter. Vapnen ska behärskas med rekyl osv. För att inte tala om teamplay i klanspel.

Du kan faktiskt inte påstå att CS är ett "simplare" spel än t.ex. Q3 eller UT, för de är snarare lättare att komma igång med. Bara spring runt planlöst i deathmatch, plocka upp vapen du ser och skjut på allt som rör sig.

Sen spelar det dessutom inte nån större roll hurvida ett spel är lätt att lära sig eller inte. Det tar fortfarande otroligt mycket tid att bli en av de bästa, och att bli grym i Quake tar år av träning.

Om ett spel blir större ju simplare det är så förstår jag inte varför inte alla spelar Tetris eller MSRöj med prispotter på flera miljarder. Lite hårdraget, för att visa att du går efter fel kriterier.

Jo jag kan nog medge att q3 är lättare att komma in i

Ja, det tar år av träning att bli bra i ett spel... vem sa något annat?

Att det är simpelt och fungerar på de flesta datorer är en löjligt stor biddragande faktor till varför cs har blivigt så stort som det är idag. Påstår du att jag är fel ute då så är du bara löjlig och blundar för sanningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Att det är simpelt och fungerar på de flesta datorer är en löjligt stor biddragande faktor till varför cs har blivigt så stort som det är idag. Påstår du att jag är fel ute då så är du bara löjlig och blundar för sanningen.

Fortfarande är CS inte simplare än de flesta andra spel, detta är alltså inte en orsak till varför just CS har blivit populärt. Finns många liknande spel med betydligt enklare upplägg.

Att det går att spela på de flesta datorer numera underlättar för stor spridning kan jag medge, men det ska även kommas ihåg att CS är 4 år gammalt och när det blev stort redan för flera år sen så var det minst lika krävande som andra spel. Själv började jag t.ex. spela det på en 333 MHz P2 och Voodoo2, och då flöt det inte på överallt kan jag säga.

Omvänt så kan man ju säga att det är en direkt nackdel nu att spelet inte är snyggare än vad det är, eftersom färre får för sig att spela det av den anledningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
till och med q-spelen är svårare att komma in i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Jo jag kan nog medge att q3 är lättare att komma in i

Hm?

Permalänk
Avstängd

EN sak jag stör mig på är folk som skriver "Testa XXX istället" osv. Varför ska man behöva testa nåt "istället"? Jag har spelat CS i snart 3 år och tycker fortfarande det är roligt. MEN jag är inte den personen som sitter o gnäller på folks spelsmak fastän jag varit CS troget i 3 år. Jag spelar för tillfället CS, UT2k3/2k4 då jag tycker det är 2(3 med ut2k3 ) spel med ungefär samma inehåll fast med annorlunda upplägg. Att jag inte spelar RTCW/ET/BF mer än på diverse LAN med kompisar är för att _JAG_ tycker det saknar det där lilla extra i spelkänsla. Ett annat spel jag kom på nu är CoD som kommer att spelas aktivt så fort man får lite slantar över att inhandla sig ett ex.

Vet ärligt talat inte vad jag vill få fram med det jag skrivit men jag skyller väl på att jag är trött

Visa signatur

Ork...

Permalänk

Nej, Inne.

Tycker att det duger när man har spelat sig trött på ut2k4

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Felet med CS är att det spelas online :/ dvs man får dras med alla idioter.
Ni som säger att ni inte gillar CS (de flesta iaf) tror jag fortfarande tycker att det är svinkul att spela med kompisar på lan.
Om samtliga spelare uppträdde med respekt och var vänliga online så skulle CS vara förbannat jävla stort och älskat nu, tyvärr är väl det inget mer än en vacker dröm :/

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Visstvisst, det är därför CS har vinstsummor på ofantligt mycket pengar - för att "det är så simpelt att lära sig".

"Minutes to learn, a lifetime to master" är en slogan för ett (intelektuellt) spel. Det stämmer bra också.

CS är lätt att komma in i, hur svårt det är att bli bra vet jag inte. Jag har aldrig försökt eftersom jag tyckte att det var tråkigt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

ArtMan:

Citat:

CS är ett mycket bra spel! Om man är en fjortis.

Det är sådana här "intelligenta" och "djuplodade" inlägg som gör mig en aning sur.
Alla som spelar CS är inte fjortisar... det finns många, men alla är det inte.
Det finns, och kommer alltid att finnas fjortisar i alla communitys, mängden kan variera men dom kommer alltid att finnas där.
Sluta kalla CS för ett "fjortis-lir", ni vet inte vad ni snackar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
ArtMan:

Det är sådana här "intelligenta" och "djuplodade" inlägg som gör mig en aning sur.
Alla som spelar CS är inte fjortisar... det finns många, men alla är det inte.
Det finns, och kommer alltid att finnas fjortisar i alla communitys, mängden kan variera men dom kommer alltid att finnas där.
Sluta kalla CS för ett "fjortis-lir", ni vet inte vad ni snackar om.

Om du läser igen så skrev jag att CS har förvandlats till ett fjortis-lir, inte varit det hela tiden. Detta på grund av diverse försämringar sedan v1.0. Community är rutten i CS men det går att spela på servar utan alla fjortisar så man ska inte skylla allt på det.

Det jag ogillar med CS är att vapenfysiken är helt "fuckt-up" så att säga. Samma sak med headshots och annat tjafs. Har också sett för många idioter med grafik ändrat så alla texturer har väldigt låga upplösningar så gubbarna syns mycket bättre. Själv tycker jag alla inställningar som gör att folk inte spelar på lika vilkor är fusk. Tycker inte heller om när man använder sig av buggar. Tex att snipern laddar om snabbare när man drar pistolen.

Klart jag vet vad jag snackar om. Spelade själv i några år. Låg bland de 10 bästa på Maffia.dk för länge sedan. CS var kul innan! Gillade det skarpt och spelade så mycket att jag nästan spyr nu när jag ser spelet.

Mvh ArtMan, GMG, TheArt, Arto The King <- mina gamla CS nick

Permalänk
Medlem

Om vi ska tala om fusk kan jag säga att counter-strikes varierande fusk inte ens är hälften så irriterande som Battlefields, slutade spela BF helt under en lång period tack vara fuskandet och känslan av att utvecklarna inte bryr sig om det. Som exempel:

Låt oss säga att en spelare har "Wallhack" i counter-strike vilket tillåter honom att se igenom väggar i varierande grad. Det är fortfarande ganska lätt att plocka en sådan spelare om man bara är van nog att spela. I princip hjälper inte fusket honom speciellt mycket om det inte är nybörjare han spelar mot.

I BF1942 däremot kan man på något mystiskt sätt bli nermejad av ett flygplan som är halva banan borta och egentligen inte ska kunna se en. Hur fan är det meningen att man ska kunna komma undan det? Helt omöjligt. Nu har de säkert tagit bort en del fusk i BF men jag komemr fortfarande ihåg hur förbannad jag brukade bli.

Permalänk
Medlem

BF har Punkbuster nuförtiden.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Hehe japp irriterande. Dock var det inte kul i CS att få en granat i ansiktet så fort man kom runt ett hörn bara för att motståndaren hade wallhack. Då smög man självklart så att ingen hörde när man gick.

Det var faktiskt underhållande att spela CS när fuskarna härjade som mest. Valde själv taktiken där man tänkte att alla motståndare hade wallhack. Kollade typ åt andra hålet och lurade motståndaren att jag inte visste var han var. Räknade ut ungefär vad han skulle göra och hur snabbt så han blev överaskad istället :D. Det funkande bra ibland och ibland inte.
Har också blivit anklagat för fusk ett flertal gånger och kickat från servern :D. Skrattade åt detta ett antal minuter :D. Det hände att man spelade på en server där folk kände igen en och man tog ut alla eller nästan alla i motståndarlaget på egen hand. Där försvarade folket en om nån okänd noob kom med fuskanklagelser :). Fick en rejäl adrealinkick när man själv tog ut 3-4 fi samtiddigt efter att bomben blev plantat och man lyckades desarmera denna :D. Det bgästa var nog när jag lyckades ta ut 3 st som vaktade bomben. Två med kniv och en med pistol. Desarmerarade sedan bomben i sista sekunden. Var själv bara jag kvar i våran team och de i motståndarlaget var bra spelare de också :D.

Synd att CS inte kunde spela in filmer samtiddigt som man spelade utan att FPS påverkades av detta och utan att det tog stor plats. Record "filnamn" funkade men inte tillfredställande. Förlorade också några klanmatchfilmer vid en hårddiskkrash. Skulle vara kul att se dessa nu efter några år :).

Edit: Kan tilläga att jag spelade mina två sista CS dagar med OGC. Ville testa hur det funkade. Dödade inte många utan kom på sista platsen hela tiden då jag ville bara se hur kul det var. Och det var kul! Iaf de första timmarna. Sedan blev det tråkigt då jag ju inte ville döda folk :D. Kul iaf när man såg alla namn och vilka vapen de hade. Radarn var ett stort plus.

Blev mycket offtopic hehe

Permalänk
Medlem

det är absolut inte ute, det finns oändligt med servrar och konnunityn är riktigt stor. ett stort plus är steam som uppdateras regelbundet.
jag spelar rätt aktivt och ligger på 12e plats på svenska 3on3laddern på CB. jag har heller inte märkt av något fusk på senaste tiden vilket är MYCKET possitivt.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Några ord om fuskande också då.

Fusk existerar knappt i CS längre. Jag har då inte sett någon fuskare, eller hört talas om nån fuskare, på minst ett halvår nu trots att jag spelar det flera gånger i veckan. Fuskaren blev autodetectad och bannad direkt, och innan dess gick det också lång tid innan jag såg någon. Och då spelar jag inte ens på Cheating-Death-servrar. Valve har helt klart fått ordning på sitt anticheat. Och eftersom det är sällsynt med fuskare så är det också sällsynt med fuskanklagelser i CS numera, åtminstone där jag spelar.

Permalänk

ÅÅÅÅ va ni är patetiska......jag säjer bara 3 saker....UPPBLÅSBAR VITÖKSPRESS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Fortfarande är CS inte simplare än de flesta andra spel, detta är alltså inte en orsak till varför just CS har blivit populärt. Finns många liknande spel med betydligt enklare upplägg.

CS ÄR simplare än andra spel. Bara CS-folket som inte förstår det. Har varit med och vunnit Quakecon2003 i RtCW och där har vi ett intelligent spel, flera olika spelarklasser, INTE rundbaserat vilket leder till ännu mer taktiker. Om jag spelar lite CS tar det mig kanske en timme max innan jag blir "bra" på det och jag har inte spelat CS mycket i mina dar. Jämför med t.ex. ett så "simpelt" spel som quake3, hur lång tid skulle det inte ta för CS-folk att bli bra på det? Nä CS ÄR simpelt, taktik i klan... Anfall: Alla går i en grupp, försöker lura motståndaren vart man e sen attackera och hoppas man har tur. Försvar, sätt ut några personer här och där, gissa vart fienden anfaller sen hoppas man hade rätt. Verkligen roligt... nej inte efter man har kört lite BRA mp-spel. Varför är det inte lika många som spelar t.ex. rtcw istället för CS? Dels för att det är ganska höga datorkrav på det, sen tar det ohyggligt lång tid för att sätta sig in i det. CS var bra på sin tid när det kom, nu är det ohyggligt utdaterat och enligt mig det tråkigaste spelet som finns att specca på matcher, men det kanske beror på att jag blivit bortskämd med ett så bra spel som rtcw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
det är absolut inte ute, det finns oändligt med servrar och konnunityn är riktigt stor. ett stort plus är steam som uppdateras regelbundet.
jag spelar rätt aktivt och ligger på 12e plats på svenska 3on3laddern på CB. jag har heller inte märkt av något fusk på senaste tiden vilket är MYCKET possitivt.

Kollade er "klansida" på CB, ni verkar ju vara riktigt heta.

Lirar ni bara 3on3 eller? Ifall ni lirar 4on4 kan ni ju utamana Kefir, jag har lite "connections" med de grabbarna. :cool::)

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Låt de som tycker Counter-Strike är bra spela det, som t.ex. jag. Vad finns det för anledning att basha ett spel enbart pga. grafiken? Ge dig!

Känsla är någonting som man "lär sig" för varje spel.

Jag tycker att "den så kallade eliten" skall sluta upp med att tro att hela eliten dissar Counter-Strike, då det är så många som tycker om att spela det. Jag menar, mät antal spelare i diverse olika "online-spel" och se vilket spel som har mest deltagare. Counter-Strike är störst, men det kan tydligen inte alla smälta.

Spela era jävla spel, men ge fan i oss som tycker att Counter-Strike är ett jävla roligt spel. Låt oss vara ifred för fan!

[b]Skrivet av Bubba
Varför spelar folk fortfarande det? Det är en sak jag inte förstår.[/b]

Varför skall du bry dig? Spela de spel som du tycker om och bry dig inte om andra människor!

Nrj ja håller fanta mmig med han låt oss vara!
Spela ert skit medan vi spelar vårt!

Visa signatur

Bob had bitch-tits becaus his testrone level was to high.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo

Att det är simpelt och fungerar på de flesta datorer är en löjligt stor biddragande faktor till varför cs har blivigt så stort som det är idag. Påstår du att jag är fel ute då så är du bara löjlig och blundar för sanningen.

hm.
själv på den tiden jag hade en 500mhz med 16 mb graffe och 64 sdram flöt q3 bättre än vad cs gjorde, så att påstå att folk spelar cs pga. att de uppfyller systemkraven bättre än ett liknande spel är bara fjantigt.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
ÅÅÅÅ va ni är patetiska......jag säjer bara 3 saker....UPPBLÅSBAR VITÖKSPRESS!

Skärp dig annars vet vi inte vad som händer med ditt konto.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
CS ÄR simplare än andra spel. Bara CS-folket som inte förstår det. Har varit med och vunnit Quakecon2003 i RtCW och där har vi ett intelligent spel, flera olika spelarklasser, INTE rundbaserat vilket leder till ännu mer taktiker. Om jag spelar lite CS tar det mig kanske en timme max innan jag blir "bra" på det och jag har inte spelat CS mycket i mina dar. Jämför med t.ex. ett så "simpelt" spel som quake3, hur lång tid skulle det inte ta för CS-folk att bli bra på det? Nä CS ÄR simpelt, taktik i klan... Anfall: Alla går i en grupp, försöker lura motståndaren vart man e sen attackera och hoppas man har tur. Försvar, sätt ut några personer här och där, gissa vart fienden anfaller sen hoppas man hade rätt. Verkligen roligt... nej inte efter man har kört lite BRA mp-spel. Varför är det inte lika många som spelar t.ex. rtcw istället för CS? Dels för att det är ganska höga datorkrav på det, sen tar det ohyggligt lång tid för att sätta sig in i det. CS var bra på sin tid när det kom, nu är det ohyggligt utdaterat och enligt mig det tråkigaste spelet som finns att specca på matcher, men det kanske beror på att jag blivit bortskämd med ett så bra spel som rtcw.

Så du tycker CS är ett Ointelligent spel?

Kan du lite mer utförligt säga vad "Bra" är enligt dig?

Menar du att dom som spelar CS skulle ta jättelång tid för att bli bra på Q3 medans dom som spelar Q3 har lätt för att bli bra på CS?
Taktik finns det en hel del o CS oxå, men eftersom att jag inte spelat Q3 eller rtcw särskilt mycket kan jag knappast jämföra dom med varandra.

CS är INTE simpelt om man vill bli riktigt bra på det, vill man vara hyfsad eller tillochmed "äga" lite på public servrar så krävs det inte så mycket, även om man får lägga ner en del tid. Men om man ska bli riktigt bra och satsa på lite storskaliga tävlingar så krävs det enormt mycket.