Permalänk
Medlem

Problem med att datorn startar om

Ok behöver lite hjälp..

Ok Min dator startar om hux flux bara
men jag har stallt in så att jag får blå skärm för att se vad som är fel... men som vanligt så kommer det ju inte fram någon användbar information från Windows förbannade blåskärmar utan bara oförståelig information som gör en förvirrad...

ok detta är iaf vad jag har fått fram...

Det står typ..
DRIVER_IRQ_NOT_EQUAL_OR_LESS

det är något fel med det men vad...
om ni har någon aning så kan ni ju skrive det är ni snälla

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Jag fick precis samma fel som dig i Windows 2000.
Lyckades inte lösa problemt så jag bytte till Windows XP och det har inte hänt en enda gång sen dess.

Permalänk

Känns som det löser problemet om du urinerar på din dator
Prova med andra minnen, eller ta bort ACPI.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Använd riktiga topics. Reglerna:
§3 När du postar
§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

*Topic redigerad*

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tackar...
men i mitt vredes högsta topp så blev det så...

menj iallafall...
har ingen aning om vad det kan vara,,,
hittade en fil här på sweclockers fillista som skulle kunna vara någon åtgärd men den gick inte att köra pga att instalations språket var fel och har inte lyckats hitta den någon annan stans :/

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you