Permalänk
Medlem

ATi Mobility Radeon 9700

Halo

Är det någon som vet hur bra det är när det kommer till spelande? Tänkte satsa på en dator med ett sådant alt. ett 9200.
Men läste nån stans att 9700 inte hade något alls att göra med 9700 modellen till stationära. Så jag vet inte riktigt vad man kan jämföra det med när det gäller "vanliga" grafikkort.
Så 9200 har jag hört att det är helt okej. Men 9700?

Tack / PungRaeV

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk

Har läst någonstans att 9700 Mobile motsvarar ett stationärt 9600 Pro. Kommer tyvärr inte ihåg var, men 9700 Mobile är det värsta grafikkortet för bärbara just nu.

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk
Medlem

Jasså. Ja isåfall klarar det ju sig helt okej.
Fast jag läste på http://www.zepto.se/ att modellen Zepto Znote 4200 har ett Radeon 9700PRO 128megs. Är det skitsnack bara? Annars skulle ju det vara det perfekta valet

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

Jag har ett 9700 mobility 64mb i min dator och kan ju säga att det räcker gott och väl till att spela Warcraft 3 (i 1280x854 ) iaf. Har ännu inte provat något annat spel - blir väl till att tanka hem speldemot till UT2004 och komma med lite åsikter efteråt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Det verkar som det blir ett sådant kort då. Har tittat på http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=501006747... . Någon som har invändningar på den?
EDIT:
xerent: Ja det skulle vara väldigt bra om du gjorde det. Du har inte möjlighet att prova CS med? Det är ju trots allt det man överväger att orka spela ibland

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

Det finns ju ett antal bärbara som har ATI Radeon 9600 också.

Men Acerdatorn hos dustin ser ju mkt prisvärd ut.

Permalänk
Medlem

Jepp. En sådan är på väg Får se vad den går för

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

Skriv gärna åsikter , kommentarer och andra intressanta fakta när du fått datorn.
Är själv mycket intresserad av en bärbar och den du beställde ser mycket lovande ut.

Permalänk
Medlem

Det ska jag göra. De har redan skickat den så den borde vara här imorgon. Jag återkommer då.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Inaktiv

Någon som har en aningen om vad "128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO" kan presetera?

Ska använda den mest till bildbehandling och Solid Works ungefär. Men gärna småspel som Need For Speed Underground. Men det kanske är för avancerat för en bärbar?

Vad kan det jämföras med det jag köpte ungefär på Dell?
Ett Geforce4 MX kort typ kanske?

Antagligen måste väl den "mobila prestandan" bli sämre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidhellmyrs
Någon som har en aningen om vad "128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO" kan presetera?

Ska använda den mest till bildbehandling och Solid Works ungefär. Men gärna småspel som Need For Speed Underground. Men det kanske är för avancerat för en bärbar?

Vad kan det jämföras med det jag köpte ungefär på Dell?
Ett Geforce4 MX kort typ kanske?

Antagligen måste väl den "mobila prestandan" bli sämre.

http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/radeon_9700-04.ht...
Här är spelprestanda på både 9700 och 9600/pro/xt

EDIT: Vid en närmare titt kankse det är 9600/pro/xt till stationärt? Aja, iaf. Det är nog inte sämre än 9700 iaf.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Inaktiv

Kanske någon som kan mer specifikt typ hur mkt 3Dmark poäng en sån dator presterar?

Dell 8600C med 512mb ram och 1.5 GHZ Intel Centrion dator presterar. Ungefär.

Typ 5000 poäng i 3DMARK 2001 poäng? Vet att min stationära krämer ut cirka 11000 poäng, och den funkar perfekt till de spel jag spelar.

För ett mobilt grafikkort måste ju vara avsevärt sämre än stationärt kort? Det borde inte gå att jämföra.

Permalänk
Medlem

Nej det har du ju rätt i. Men det står ju "Mobility" på 9700 och ett av 9600. Så det verkar vara så endå. Vilket e tur det, slipper man bli lurad av siffrorna

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk

Jag tror att de går att jämföra eftersom det är samma kort, mobile är bara mycket dyrare eftersom samma komponenter måste vara mindre. Men kan jag ha fel?

Permalänk
Medlem

Du har nog rätt sixten_frank, samma komponenter måste hålla en lägre strömförbrukning och utveckla mindre värme, så visst kan man jämföra dem.

Vad jag vet så finns det inget 9600XT till bärbara, och då har du en trevlig referens.

Permalänk
Medlem

Japp, det är nog så det är. Ska bli intressant att se om det har nått att komma med.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

En Dell 8600 med ett ATI 9600 Pro (eller om det är Turbo Dell har, olika klockade varianter) borde få ur sig mellan 8-9500 i 3dmark 01. De snabbaste bärbara med 9700 Mobility får strax över 10k.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PungRaeV
Tack för svaren.
Det verkar som det blir ett sådant kort då. Har tittat på http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=501006747... . Någon som har invändningar på den?
EDIT:
xerent: Ja det skulle vara väldigt bra om du gjorde det. Du har inte möjlighet att prova CS med? Det är ju trots allt det man överväger att orka spela ibland

Lite trist med max 1024*768 tycker jag. I övrigt ser det väldigt trevligt ut.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jo det är sant. Sitter med den nu. Inte för jag skulle pallat att köra högre upplösning på en 15" men vissa kanske pallar det. Fast jag andvänder den inte så mycket, kör ju min CRT skärm ikopplad med. Och där klarar den bra mycket mer :). I övrigt är den ruggigt fin tycker jag. 9231 3dmarks hade jag. Går ju att finslipa med inställningar men har inte orkat gjort det än. Känns fruktansvärd snabb i övrigt. Klart rekomenderbar om man inte vill ha en bra skärm. Kan enbart varit det som drog ner priset.

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har en Dell Inspiron med Pentium M 1.7 Ghz och
ATI 9600 PRO TURBO 128mb.

Jag får ut 10080p i 3dmark2001 @ 1024x768.

Detta med Catalyst 4.5

Kör Far Cry i 1024 X 768 och det fungerar utmärkt

Grymt nöjd med denna dell

//Jonas

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |