Doom 3 bättre på Xbox..

Permalänk

Doom 3 bättre på Xbox..

Troligen kommer det blir bättre grafik på Xboxen....

Permalänk

Nej antagligen INTE

Permalänk

Det beror ju på vad man har för komponenter i PC:n som man jämför med.

Permalänk
Medlem

Haha troligt..

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

verkligen troligt, tv har ju sketen grafik, skulle knappast tro att nya grafikkort skulle bli slagna av en gammal xbox lol.

Permalänk

mmmm... eller på min amiga500

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk

Re: Doom 3 bättre på Xbox..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersson010
Troligen kommer det blir bättre grafik på Xboxen....

Tillåt mig skratta

*SKRATT*

Exakt vad f*n grundar du det på?

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

hahahhahha ohhhh
fy fan det var roligt "andersson010"
snälla lilla du vakna upp ur din lilla dröm värld

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk
Medlem

Re: Doom 3 bättre på Xbox..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersson010
Troligen kommer det blir bättre grafik på Xboxen....

HAHA är du dum lr?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tveksamt, dock så kommer det nog bli roligare i SP med tanke på att du kan lira det i coop... iofs så blir det kanske inte SP då... men men

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Re: Doom 3 bättre på Xbox..

Jag har sett film från både PC - versionen och X-box versionen av Doom 3,
måste säga att PC -versionen var betydligt mer övertygande rent grafiskt...

Permalänk

ign rapporterade förut att grafiken var sämre på x-boxen och banorna mindre . Dock är det fortfarnade ett rätt snyggt spel på xboxen

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Haha rätt kul skämt ändå

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man kan dra upp upplösningen till 1280*1024(?) så... nä

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

xboxen har kör säkert med bättre graffe än vad en del datorer pallar av iaf men pc kan va snyggare sitterm an på mininum så kan man nog lika gärna köpa xbox verren, om man inte vill lira med mus/tangb dvs

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Hhehe

Visa signatur

Ork...

Permalänk
Medlem

Men karaktärerna brukar ju vara "mjukare" i PS2 och X-Box, medans allting i PC har nästan alltid varit kantigt även om miljöer och sånt är snygga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
xboxen har kör säkert med bättre graffe än vad en del datorer pallar av iaf men pc kan va snyggare sitterm an på mininum så kan man nog lika gärna köpa xbox verren, om man inte vill lira med mus/tangb dvs

Nåt Geforce3 baserat crap och Pentium3 733MHz sitter det väl i XBOX, dvs inte särskilt "hitech". Att spelen flyter bra på XBOX beror på extremt låga upplösningar, små texturer och enkla 3D-modeller (jämfört med PC-spel).

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Haha. Punkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Men karaktärerna brukar ju vara "mjukare" i PS2 och X-Box, medans allting i PC har nästan alltid varit kantigt även om miljöer och sånt är snygga.

Nej, det är för att du sitter en bra bit ifån och i sunkig upplösning.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Tycker att GameGube är den enda nutida, sanna konsollen. Resten är bara sunkiga datorer man kopplar ihop med en TV. PS2 är dock ett gränsfall.

Permalänk
Medlem

han driver med oss såklart, det är inte lätt att vara liten

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Nåt Geforce3 baserat crap och Pentium3 733MHz sitter det väl i XBOX, dvs inte särskilt "hitech". Att spelen flyter bra på XBOX beror på extremt låga upplösningar, små texturer och enkla 3D-modeller (jämfört med PC-spel).

Tror knappast det skiljer mycket förrutom upplösningen. Xboxen kör väll 640 x 480 eller nått liknande? (Om man nu inte kör HDTV såklart)

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk

Tror det faktiskt är en rent ut sagt, dramatisk skillnad mellan pc o xbox-versionen då när ni tänker efter att spelet på PC kan se hur bra som helst ut (3.2 ghz, 2 gig ddr, 6800 GT) medans på x-boxen har vi fina 700 mhz o geforce 3 o all annan huvudvärksframkallande skit. Dock måste inte krysslådan köra Windows osv. Men jag satsar på att det blir snyggare på PC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Tror knappast det skiljer mycket förrutom upplösningen. Xboxen kör väll 640 x 480 eller nått liknande? (Om man nu inte kör HDTV såklart)

Jodå, det är som AgV sade. På boxen är det mycket mindre texturer och simplare modeller. Se den senaste doom3 trailern på boxen från E3, där ser du i början en riktigt skabbig textur av ett berg, det är ett exempel på bakgrunds-texturer dom har försökt pula in för att göra det mindre krävande på boxen.

För övrigt så har jag läst att uppdragen och sådant kommer vara olika på pc och box-versionerna. Anledningen till det är att boxen inte klarar av att rita upp alla miljöer och händelser som sker i pc-versionen. Däremot så kommer box-versionen ha Coop. Men troligtvis och förhoppningsvis så kommer det till pc-versionen förr eller senare också.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Tycker att GameGube är den enda nutida, sanna konsollen. Resten är bara sunkiga datorer man kopplar ihop med en TV. PS2 är dock ett gränsfall.

Varför tycker du det? Det har ju alltid varit sunkiga datorer man kopplar ihop med en TV..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Aja tur att man äger både ok dator och ne krysslåda så det är bara till att testa och se vilken man tycker bäst om. Vore kul ifall ID tänkt släppa Doom 3 till xbox uppföljare. Då hade man nog kunnat få se doom 3 as it was ment to be played på en konsol!

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Se på far cry bilderna på xbox vs pc. far cry ser bättre ut på xbox.. Och som nån totalidiot skrek om här att texturerna skulle vara försämmrade till oigenkännliga färgprickar och 3dmodellerna skulle vara sämre ger jag inte mycket för.. anledningen till att det flyter på xbox TROTS sämre hårdvara är koden i sig, som är bra mycket mer optimerad för xbox i xboxversionen.

Men det är rätt roligt att så många blir aparga så fort nån nämner att xbox skulle vara bättre än pcgamer.. jag tycker det är skitkul, helt absurt och skrattretande.. Puss och kram!

Att jag bara orkar skriva i det här 14is forumet är igentligen.. jag saknar mitt SweC som fanns för 5 år sedan..

ehh nej . Far Cry Instincts ser knappast bättre ut än pc versionen och har mindre banor . Det har tom en massa sidor skrivit om

http://xbox.gamespy.com/xbox/far-cry/513373p1.html
http://xbox.ign.com/articles/512/512744p1.html

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Avstängd

bättre på xbox?....kekeke! ROFL ^^ ~~~~ *LOL*:D

Visa signatur

Messerschmitt Owns Your Ass