Permalänk
Medlem

"Nya" Windows Update

När jag går in på windows update som nu har fått nytt utseende och lite sånt och trycker på något i stil med "hitta dem bästa uppdateringarna för min dator" så söker den en stund och sedan kommer följande text upp: " Ett fel har uppstått i Windows Update. Den begärda sidan kan inte visas. På följande sidor kan du söka information om problemet, bla bla bla osv osv" Vad beror detta på? Vore ju trevligt att kunna uppdatera sitt windows.

Tacksam för svar

EDIT:

Har fixat det nu. Det var bara att stänga av norton brandväggen

Permalänk
Medlem

Stäng av servicen "Automatic Updates", döp om x:\Windows\SoftwareDistribution till SoftwareDistribution.bak och starta AutoUpdate igen (om du nu använder det, annars behövde du ju inte stänga av det heller). Gå in på WU igen. Låt den installera om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tittade runt lite på microsofts furom och där var det folk som sa att man skulle stänga av norton brandväggen ocm man har det och det har jag så jag stängde av den och nu funkar det

Då var ju problemet löst iaf

Permalänk

Kolla vilken felkod du får i WU. Sök på den felkoden i MS forumet. Hade samma problem som dig och det stod beskrivet där hur man fixar det utan att behöva sitta med "dörren öppen".

Permalänk
Medlem

Du ska ju inte behöva stänga ner din brandvägg för att gå in på Windows Update. Det måste vara nån inställning som är fel.

Jag har Nortons brandvägg, och det funkar alldeles utmärkt för mig att gå in på nya Windows Update.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Vad är det för ny Windows Update ni babblar om? När jag går dit så ser den likadan ut som den alltid gjort :S

Permalänk
Medlem

Hmm, du måste nog ha SP2 för den nya versionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, har inte ens XP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Vad är det för ny Windows Update ni babblar om? När jag går dit så ser den likadan ut som den alltid gjort :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Hmm, du måste nog ha SP2 för den nya versionen.

Nej, det behövs inte. Gå bara till http://v5.windowsupdate.microsoft.com med IE.

Permalänk
Medlem

Det pratas ju ibland om att Windows Update innehåller spyware, har någon bevis för/emot?

Permalänk

Inga bevis för eller emot men konspirationsteorier är vanliga inom datorbranshen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Vad är det för ny Windows Update ni babblar om? När jag går dit så ser den likadan ut som den alltid gjort :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Haha, har inte ens XP

Mysteriet är löst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis Det pratas ju ibland om att Windows Update innehåller spyware, har någon bevis för/emot?

Absolut, allt du gör på din dator registreras och samlas in av Microsoft, ondskans tjänare...

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mukko
Det pratas ju ibland om att Windows Update innehåller spyware, har någon bevis för/emot?

Alltså, WU samlar ju in info om din dator, ja. Men det står ju klart och tydligt i användaravtalet och det måste den göra för att tjänsten ska kunna fungera som det är tänkt.

För övrigt är jag glad att Microsoft äntligen lägger alla uppdateringstjänster på ett och samma ställe så man slipper växla mellen t.ex Office Update och Windows Update.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

"Ursprungligen inskrivet av Ibis Det pratas ju ibland om att Windows Update innehåller spyware, har någon bevis för/emot?"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reefer

Absolut, allt du gör på din dator registreras och samlas in av Microsoft, ondskans tjänare...

Det där har jag då inte skrivit

Humm, varför har de en speciell version av Windows Update för XP? :S Kör Win2k själv.