Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Hur instalerar man iMod ?

1. Anslut din iPod till datorn.
2. Dubbelklicka på iMod.exe
3. Välj Disable limit, och sedan exit.
4. Starta om din iPod. (Det var ett tag sen jag gjorde detta, men jag tror att den gör det själv, men annars får du aktivera hold, avaktivera hold och sedan hålla in play/pause och menu tills du ser apple-loggan.)
5. Var nöjd över att du kan höja volymen mer än förut.

Permalänk
Medlem

Jag är så otroligt sugen på att köpa en iPod Mini, men jag vill helst inte slänga ut alla pengar på att köpa den här hemma. Så är här någon som kan rekommendera en bra sida att köpa Minin på i USA eller nåt??
Någon som kan förklara vad man ska tänka på osv vid import. tack!

Permalänk
Medlem

jag tror inte du tjänar så mkt på import i slutändan.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

På min iPod så har ddet blivit ett litet gap mellan plasten och metallen på ena sidan, går det att fixa eller måste jag skicka in den till Aplle? (3g iPod)

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
På min iPod så har ddet blivit ett litet gap mellan plasten och metallen på ena sidan, går det att fixa eller måste jag skicka in den till Aplle? (3g iPod)

Hmm, du har ingen bild ? Men annars skulle jag rekommendera att skicka in den till apple.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loumark
Jag är så otroligt sugen på att köpa en iPod Mini, men jag vill helst inte slänga ut alla pengar på att köpa den här hemma. Så är här någon som kan rekommendera en bra sida att köpa Minin på i USA eller nåt??
Någon som kan förklara vad man ska tänka på osv vid import. tack!

Du känner inte så mycket, men om du vill ha gravering så kan du ju beställa på www.apple.com. Men om du klarar dig utan så skulle jag nog hellre köpa hemma.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Veellan: Kan fixa bild när jag kommer hem...

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

är det bra ljud i ipoden i förhållande till JOS OCh iriver mfl flashbasrade spelare?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

En fråga angående iTrip, den verkar ju vara användbar, men den är olaglig eftersom man måste ha radiolicens. Men hur mycket kostar licensen? och är den andra krav?

Permalänk
Medlem

är väldigt säker på att du inte kan få licens... Om inte annat så blir den dyr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Veellan: Kan fixa bild när jag kommer hem...

Bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
är det bra ljud i ipoden i förhållande till JOS OCh iriver mfl flashbasrade spelare?

Själv tycker jag att det är grymt bra ljud ! Men det är ju från person till person. Jag har förmig att flera produkttester säger att iriver och ipoden ligger ungefär på samma ljudkvalité (!?). Men jag har bara haft en mp3 spelare innan, vilket ljudkvalitén var värdelös i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
En fråga angående iTrip, den verkar ju vara användbar, men den är olaglig eftersom man måste ha radiolicens. Men hur mycket kostar licensen? och är den andra krav?

Tror det blir dyrt med det och jag är inte säker på att du skulle kunna få ett heller.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Lägg till lite grejjer om olika fodral.

http://www.lajo.biz _ Bra och billiga silikon fodral, finns lite olika sorter. Till både iPod Mini, och 2G till 4G. Kostar 60 kronor. Vill du ha gratis frakt? Då kan du skriva in "Islandur" på Friends key. Då skapar du egna uppgifter och får gratis frakt första gången. Nackdel, du måste ha kreditkort och affären ligger i HongKong.

http://www.iskins.com _ Silikon orginalet. Enligt dom flesta bäst kvalitet. Men kostar 350 kronor. Finns i flera olika färger och utföranden. Tål hugg och dylikt ganska bra. Även mot repor. Det är även ett skydd på displayen.

http://www.radtech.us _ Ett kanon bra och billigt "tyg" fodral. Finns för både Mini och iPod. Finns även att köpa på http://www.macoteket.se Kostar drygt 150 kronor. Det är inte så bra mot hugg, men mot repor så är det bra, det är även ett skydd på displayen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Lägg till lite grejjer om olika fodral.

http://www.lajo.biz _ Bra och billiga silikon fodral, finns lite olika sorter. Till både iPod Mini, och 2G till 4G. Kostar 60 kronor. Vill du ha gratis frakt? Då kan du skriva in "Islandur" på Friends key. Då skapar du egna uppgifter och får gratis frakt första gången. Nackdel, du måste ha kreditkort och affären ligger i HongKong.

http://www.iskins.com _ Silikon orginalet. Enligt dom flesta bäst kvalitet. Men kostar 350 kronor. Finns i flera olika färger och utföranden. Tål hugg och dylikt ganska bra. Även mot repor. Det är även ett skydd på displayen.

http://www.radtech.us _ Ett kanon bra och billigt "tyg" fodral. Finns för både Mini och iPod. Finns även att köpa på http://www.macoteket.se Kostar drygt 150 kronor. Det är inte så bra mot hugg, men mot repor så är det bra, det är även ett skydd på displayen.

Tackar, skriver in.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Extremt suddig bild, men iaf där plasten och metallen går ihop så är det en liten glipa på ca. 1mm, synns knappt på bilden.
Btw. En iPod är extremt svår att ta kort med blixt på.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Någon som vet något ställe som har ipod mini inne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Extremt suddig bild, men iaf där plasten och metallen går ihop så är det en liten glipa på ca. 1mm, synns knappt på bilden.
Btw. En iPod är extremt svår att ta kort med blixt på.

haha fattar inte så mycket av bilden, men jag skulle nog lämna in den. Tänk dig om du vill sälja den sen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Någon som vet något ställe som har ipod mini inne?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Herre jösses! Jag satte nyss in iMod, ljudhacket. Den gjorde inte bara att man kan höja mer, basen kom! Helt otoligt! Alla borde lägga in iMod! I love it!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Herre jösses! Jag satte nyss in iMod, ljudhacket. Den gjorde inte bara att man kan höja mer, basen kom! Helt otoligt! Alla borde lägga in iMod! I love it!

Trevligt att du blev så nöjd, :).

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Sluta nu pojkar, nu jävlar åker jag till stan och köper mig en Ipod..:)

EDIT:
Sådär, då har jag köpt mig en liten fin blå Ipod Mini For the record; Teknikmagasinet och Siba har helt slut på Mini's i Stockholm, PC City i Sickla också, däremot har PC City i Infracity (upplands väsby) ca 15st blåa och rosa Ipod mini.. För alla er som letar

Permalänk
Medlem

Eller så köper man från Apple.se så får du gravyr också gratis frakt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min polare har rest till USA då han har fått jobb där. Har sagt till honom att köpa en Ipod 4G 20GB med iTrip, då han kommer hem lagom till jul. Givitvis är det jag som betalar för spelaren, men det blir ändå som en julklapp från honom.

Ipod 20gb 4G - $299,00 (2206kr)
iTrip - $35,00 (258kr)
iPod Remote - $39,00 (288kr)
iPod Carrying Case - $39,00 (288kr)

Summa $412 (3040kr)

Köper man bara iPod 20gb 4G här i Sverige(apple.se) kostar det 3.195,00kr, vilket är 155kr dyrare samtidigt som man inte får några tillbehör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Eller så köper man från Apple.se så får du gravyr också gratis frakt...

Gravyren kostar väl ändå extra?

Byggtiden på nya Ipod Mini's har minskat från 4 veckor till 3-5 dagar

Never the less, fin liten pryl.. Vad är det för "generation" på Ipod mini? 4G?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Gravyren kostar väl ändå extra?

Byggtiden på nya Ipod Mini's har minskat från 4 veckor till 3-5 dagar

Never the less, fin liten pryl.. Vad är det för "generation" på Ipod mini? 4G?

Nepp, gravyr är gratis fram till den 27 december, förutsatt att man beställer från applestore då. Minin är inte en generation av vanliga iPod, utan en helt egen variant.

Permalänk
Medlem

Okay, tack ska du ha Finns det något sätt att organisera via mappar som man kan i t.ex. iRiver's hårddiskbaserade mp3-spelare på iPod Mini?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Okay, tack ska du ha Finns det något sätt att organisera via mappar som man kan i t.ex. iRiver's hårddiskbaserade mp3-spelare på iPod Mini?

Nja, all bläddring genom musiken på iPoden är baserad på ID3-taggar, så du får helt enkelt ordna dina taggar så att de stämmer.

Permalänk

om man köper en iPod från apple.com för 299$ så blir de ju ~2200skr, är det nåt mer som tillkommer? de e ju betydligt dyrare o köpa från apple.se egentligen.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

skulle tro att apple.com inte skickar ipods till sverige.. annars skulle det ju varit onödigt med den svenska apple store.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Har tänkt och beställa en iPod mini, men vet inte vilken färg. Det står mellan silver och blå, rosa var för mörk.. Vilken ska jag välja?

Och vad tycker ni man ska gravera in? Helst inte mitt namn, lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
om man köper en iPod från apple.com för 299$ så blir de ju ~2200skr, är det nåt mer som tillkommer? de e ju betydligt dyrare o köpa från apple.se egentligen.

har mcket svårt att tro att de skickar till sverige, speciellt när apple.se finns och skickar det, då äre först 4% påslag i tullalgift elelr nått sen 25 % på spelarens värde + fraktkostnad + tullavgift

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larson
Har tänkt och beställa en iPod mini, men vet inte vilken färg. Det står mellan silver och blå, rosa var för mörk.. Vilken ska jag välja?

Och vad tycker ni man ska gravera in? Helst inte mitt namn, lite tråkigt.

"Warning: Pirated music inside" "Warning: Contains pirated music", "Ripped by Larson", "Apple, for all you're piracy needs" eller något i den stilen Speciellt eftersom det står "Do not steal music" på plasten när den levereras

Glöm inte bort CSN-rabatten (gäller även för gymnasieelever!) när ni beställer från Applestore i Sverige.

Rosa är som du säger på tok för mörk, jag har själv en blå och tycker att den är tokfin.. Svårt val det där.. Vill du ha en färg över huvudtaget eller vill du bara ha den "vanlig"? det är väl det som valet står mellan.. Silver är stil, men blått är smooth

Permalänk
Medlem

CSN rabben är på 10 procent om man köper en iPod från Applestore i sverige eller?

Om man nu beställer iPoden från applestore hur fungerar det när om (och jag säger OM ) har problem med iPoden eller hörlurarna ?
Måste man skicka i väg den någonstans om den skall på reperation eller kan man gå till någon "Appel store" i göteborg och helt enkelt lämna in den?

[EDIT] Är det någon som kan tipsa om ett bra program för att fixa id3-tag´arna på mp3 filer

Visa signatur

// Nipp0