Myst IV hjälp sitter fast :)

Permalänk
Medlem

hehe, ne vissa saker går ju itne att lösa om man inte läser hjälpen

Men de tär inte på så många ställen som jag fått nytja de ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Kannon! Hittade boken och återgick till början och tryckte inte kristall kombinationen i crystalviewer för andra gången. Får upp en bild på en "fin" värld i crystalviewern men fattar inte hur man tar sig dit eller vad som skall göras?? Händer lik,som inte så mycket.
Blir snart tokig på detta ologiska små sega spelet

EDIT***

Har du satt kristallerna i rätt ordning?..ditt inläg var lite luddigt =/

När du hittat boken kan du klicka på den så kommer du till en annan värld, om du inte visste om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Har du satt kristallerna i rätt ordning?..ditt inläg var lite luddigt =/

När du hittat boken kan du klicka på den så kommer du till en annan värld, om du inte visste om det

Vi talar inte om samma bok hör jag.
Jag menar boken som ligger under kudden i sängen, rummet där de 12 böckerna i hyllan finns.
I boken under kudden finns en bild på kristall kombination. Detta är den andra kombinationen man kan köra i crystal viewern.
Efter man har placerat dessa stenar rätt så uppenbarar sig det en fin bild på rutan (glaset) som bara står där? Händer inget?
Den förra sten kombinationen tidigare i spelet kom ju gubbfan fram och snacka om jag minns rätt.
Får nog söka vidare på andra forum där folk har kommit lite längre

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

hmm, verkar som att jag få gå tillbaks lite, verka ha missat nått för känner inte igen de som ni skriver här

Permalänk
Medlem

Tjarven om du är i början av spelet så har du inget där att göra.

Om du har vart inne i Age:en Heaven så ska det ligga en linking book på golvet till höger om tavlan som tar dig till serenia (eller vad den heter).

Edit:
Jag fattar inte hur man ska ta sig in till spiderchair, kan nån hjälpa mig?
Gallerdörren sitter fast och jag hittar ingen annan väg in.

Permalänk
Medlem

De som spelar myst IV borde testa Myst II; Riven. Snyggare (trots äldre grafik), bättre känsla, mer välgjort, bättre ljud, bättre spel helt enkelt! Tycker det är väldigt synd att senare spel i serien inte har kunnat nå upp till samma nivå...

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att hjälpa mig att komma in till spiderchair?

Edit:
Jag hittade wind pipe:en nu, jag måste varit väldigt trött igår som missade den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vG
De som spelar myst IV borde testa Myst II; Riven. Snyggare (trots äldre grafik), bättre känsla, mer välgjort, bättre ljud, bättre spel helt enkelt! Tycker det är väldigt synd att senare spel i serien inte har kunnat nå upp till samma nivå...

Nej, det är sant att Riven är bäst, men du måste också komma ihåg att det inte är samma killar som gör Myst3 och Myst4. Originalkillarna gör ju Uru, som verkar rätt tufft, men har problem med styrning främst.

Tips är att kolla in Schizm, har en del fantastiska pussel och håller närmare Riven-klass än vad Myst3 gör i alla fall. Och så är det svårt!
/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lutz
Om du har vart inne i Age:en Heaven så ska det ligga en linking book på golvet till höger om tavlan som tar dig till serenia (eller vad den heter).

har ine spelat myst iv på några dagar nu, vilken är Agen Heaven? Jag har bara varit i världen me spiderchair och har klarat den, ska jag ta den adra världen som fins i samma linkinbook som spiderchair lr ska jag börja leta efter serenia linkinbook?

Permalänk
Medlem

Hur ska man trycka in böckerna? Har titat på "släktträdet" och inte blivit klokare av det...

En anna fråga är om någon vet hur jag ska kombinera bro-låset i djungelvärlden? Har alla symbolerna, men i vilken ordning?

Visa signatur

Kräm