Borde jag installera SP2?

Permalänk
Medlem

Borde jag installera SP2?

Tjena. Det var ganska länge sen jag installerade några drivrutiner osv men en sak vill jag bara veta och det är om jag borde installera sp2?
Är det svårt eller alltså, ja kan ni berätta hur stor skillnad det är?
Jag vet att det hjälper mycket mer mot virus men det kanske är lite svårare än vanligt? Någon som kan berätta så skulle jag bli nöjd.

Visa signatur

[P4 2.0GHz] [512DDR RAM] [HDD 120GB] [GeForce 4TI 4600 128 mb]

Permalänk
Avstängd

Klart att du ska... Jag har inte haft ett enda problem med SP2... Tycker att det är lätt att installera. Kan dessutom rekommendera dig till att uppdatera dina drivrutiner lite oftare...

Du har en lite "smartare" brandvägg, som jag inte använder... en popupstopper i IE, jäkligt behändig sak som är integrerad..
Mycket annat som jag inte orkar babbla om... Kolla in Microsofts hemsida, där står allt...

Lättast att installera SP2 är ju genom windows update... bara kör den och ha kul...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Ja du bör installera SP2.
Men du, sök här på forumet, dina frågor har tagits upp åtskilliga gånger, t ex vad du bör göra innan installationen osv

Permalänk
Medlem

Ja du ska installera SP 2... Men du ska installera SP 2 Intergrated och sen stänga av automatiska uppdateringar....

Visa signatur

Skål för den staden..... Skål Göteborg!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superius
Ja du ska installera SP 2... Men du ska installera SP 2 Intergrated och sen stänga av automatiska uppdateringar....

Och vad är motiveringen till det där? Lät konstigt.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Jag lyckades inte installera SP2 på nått annat sätt än integrerat? Kan ha att göra med att jag köra SATA RAID men vet ej.

En fråga vad gäller "Säkerhetscenter" Vet den aldrig om virusskyddet är uppdaterat?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar att du gör det, jag tycker allt funkar bättre. Sen blir man arg när telefon supporten på tex. fujitsu siemens påstår till min n00b polare att sp2 e till 99.9% buggigt o att han nte ska instalera det. Då undrar man vad fan dom tänker med, men de e ju inte så konstigt för folk på telefon supoort är värkligen jätte inkompetenta och dom kan inget om datorer :X , lika kul varje gång dom föreslår att man ska starta om datorn.

Visa signatur

nämen tjenare