Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att det blir en första omgång säger du. Vad är det som styr ifall det blir en första omgång eller inte?

Det känns bättre att föra över pengarna då beställningen närmar sig, och inte flera veckor innan. Det känns också tryggare för alla att veta ett exakt datum då beställningen skickas iväg, ett datum som inte rubbas vad som än händer.

(Fortfarande tips i all välmening.)

Permalänk

det beror på om det blir mer än 20st minnen i den första omgången.

å beställningen går iväg den 29oktober... om jag inte bryter nåt ben, blir blind eller skadar mig på nåt annat sätt att jag inte kan hitta till en dator

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

pengar på väg till Jim nu hoppas jag bara att det blir en beställning på onsdag.

Permalänk
Medlem

Kravet är alltså minst 20st minnen för att beställningen ska gå iväg till veckan, korrekt?

Jag tyckte att du sa att du hade 27st bekräftade minnen?

Permalänk

ja 27st bekräftade att dom vill ha dessa minnen.. men frågan är hur många som betalar innan tisdag..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
Kravet är alltså minst 20st minnen för att beställningen ska gå iväg till veckan, korrekt?

Jag tyckte att du sa att du hade 27st bekräftade minnen?

Vad jag har fattat så ska det vara 20st minnen som ska vara betalda innan en beställning kan gå iväg..........så det gäller att pröjsa då så fort som möjligt...Nameless: Det är nog inte så många som har pengar nu mitt i månaden, så det bästa vore att köra på när folk har pengar att betala...men finns det folk med pengar så sätt in så fort ni kan så gör nog Jim en beställning så fort det finns underlag för det..." Jag har ju mitt på det torra som redan har betalt dom första två " och som snart ligger i min brevlåda...hehe // Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många har betalat hittills?

Permalänk

just nu kan jag inte se på mitt postgirokonto att någon har betalat.. inte så konstigt eftersom det va igår jag skicka ut betalningsanvisningar..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Du kan väl uppdatera oss en gång om dagen.

Permalänk

Jag har betalat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
just nu kan jag inte se på mitt postgirokonto att någon har betalat.. inte så konstigt eftersom det va igår jag skicka ut betalningsanvisningar..

tänk på att det lite tid att få in betalning på postgirokonto.
Segt som sören.

Permalänk
Medlem

man kan se betalningen om du söker på dagens transaktioner, men du ser inte det i saldot, om betalningen är alldeles färsk

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

tänk på att det lite tid att få in betalning på postgirokonto.
Segt som sören.

Nu när du säger det så kommer jag på att det verkligen tar lång tid med postgiro. Jag har för med att det brukar ta runt 3-4 dagar. Om så är fallet är det lika bra att vi siktar in oss på den 25:e.

Alla har till den 25:e på sig att bestämma sig. Sedan har man till den 27:e på sig att betala, och den 30:e (3 dagar från sista inbetalningsdag är ett måste) skickas beställningen iväg.

Verkar det lagom?

Permalänk

postgirot tar mellan 2 till 4 dagar på sig..

det är ungefär vad jag har tänkt mig.. dom som har laggt en order på dom gammla minnerna har fram till den 25 på sig att bestämma sig.. å nya beställningar tas emot senast måndag..

lägesrapport:
3st minnen är betalda..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jaha så har man bekräftat. Såg nu att minnes priserna har gått upp i affärerna så jag hade inte mycket val om jag ville ha 1024 mb. Tycker det verkar lite osäkert och nu när Giz har "fått" sina minne. Men men det måste helt enkelt gå bra. Vad blir slut priset nu med flygfrakt och dom nya minnena?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

priset fortfarande 1175kr/st + frakt 15kr.. min kompis ska skicka upp lite annatoxå å då följer dessa med..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

låter ju inte som det är värt allt besvär i förhållandet till den peng man tjänar på att beställa, samt att Garanti biten verkar ju instabil/ utesluten.

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

att tjäna över tusen spänn tycker då jag är bra peng. Särskillt när det är den pengen man absolut inte har

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Ehh Jim jag fick många olika "Jimmar" när jag sökte på eniro.se
Har du flera mobiltelefonnr? För det verkar vara 3 mobilnr och ett hemnr.
Vill bara vara helt säker när mkt pengar står på spel. Missförstå inte.

Eniro.se Jim Karlsson i Falköping

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
Ehh Jim jag fick många olika "Jimmar" när jag sökte på eniro.se
Har du flera mobiltelefonnr? För det verkar vara 3 mobilnr och ett hemnr.
Vill bara vara helt säker när mkt pengar står på spel. Missförstå inte.

Eniro.se Jim Karlsson i Falköping

mmm men om du tittar riktigt noga så ser du att det bara en Jim Karlsson resten är ju jimmyar..

sen kan man kolla på addressen oxå.. visst comviq är lite klantiga å kan inte stava men men.. iof så är ett av nummrerna inaktuella.. å ett går till mammsen.. hehe..

btw du har pm

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman
låter ju inte som det är värt allt besvär i förhållandet till den peng man tjänar på att beställa, samt att Garanti biten verkar ju instabil/ utesluten.

Så du tycker över 1000:- är lite pengar?.
Du måste vara en rik jävel du

Visst hade jag varit oändligt rik hade jag inte brytt mig men 1000:- kan jag få mycket annat roligt för.

Permalänk
Medlem

1000 kan man få sig en till sticka minne för.. nästan

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag är LITE försiktig men du skrev Jim Carlsson i majlet jag fick. Det ska väll vara Jim Karlsson? eller är du på g med byte? Vill bara vet.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

Jag heter Carlsson i efternamn.. men det har inte relaterade myndigheter fattat utan att dom skriver i princip alla Carlsson med K.. Får ta tag i det å fixa det nångång.. min email är ju oxå sån.. jim.karlsson... tyvärr klantade jag mig lite å ändrade inte.. känns bara jobbigt å göra det nu.. blir väl nångång när det skickas alldeles för mycket spam till den här..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk

Jag tror dig definetivt, eftersom jag också heter de

Asså vad är de me folk som inte tror att man kan stavas me C?

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar

Permalänk
Medlem

Är det någon som tänkt på att Jimpa hela tiden anpassat sig till folks missnöjen. Först tyckte folk att det var för dyrt - då hade kompisen plötsligt hittat ngt billigare. Sen tyckte något att cas 3 var för högt. Då plötsligt dök det upp ett nytt parti minnen med cas 2.5. Jag påstår inte att det här är bluff men Jim jobbar knappast gratis. Han verkar haft marginaler att jobba med och har bara sänkt sin vinnst när han "kommit över" billigare minnen hit och dit.

Jaja... Så länge alla blir nöjda.

Jim och Giz driver ju dessutom nätbutiken gizzmod ihop så de känner ju varandra. Varför började då Giz beställa här på forumet som om de var främlingar? Känns som om Jim skulle sagt något till honom privat? Jo, för att andra skulle haka på. Att Giz fått sina minnen är ju knappast ett bevis på att allt är sant eftersom de är polare... Giz kan ju bara vara med på en del av kakan.

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750

Permalänk

kan ju bara börja med att säga att jag inte kände Giz när jag gjorde den här tråden.. Jag hadde tänkt å starta en egen shop men så efter ett tag så sa giz att han ville att jag skulle vara med honom ist.. å varför dra igång nåt eget när man kan haka på nåt som redan finns..

Å sånna här sambeställningar är ett bra sätt att få gratis reklam.. en liten marginal finns.. 10-20kr.. pga valuta förändringar.. å vad gör den lilla skillnaden när det ändå är så billigt..
å för att min kompis nere i asien hittade ett annat ställe å köpa på som var billigare..

å Giz har inte fått sina minnen än.. dom sitter fortfarande i min kompis dator.. jag har bara en 533fs prolle så jag kan inte testa minnerna i min burk..

Å sen är det ingen som har tvingat någon att vara med!

Att anpassa sig? Vem vill inte ha nöjda kunder?

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jim, sånt här får man utstå som gruppledare. Det är tungt, jag vet. De som inte litar på dig tycker jag kan låta bli att göra en bra affär.

Jag tycker att det är självklart att Jim ska ha en liten belöning för det jobb han gör. Det är grymt mycket arbete med att vara gruppledare. Man ska hålla alla uppdaterade, man ska svara på frågor i tråden och via PM/mail, man ska ha bra kontakt med försäljaren i Asien, man ska hålla reda på allas beställningar. Det tar mer tid och kraft än man tror.

Ser man på saken ur en annan vinkel så är det ganska överdrivet att misstänka någon för att efternamnet stavas med K på ett ställe och C på ett annat. Hur stora chanser har Jim att komma undan egentligen? Kanske om han flyttar utomlands i ett par år, men hur stor är chans är det?

Man tar alltid risker när man beställer utomlands. Riskerna finns här i sverige också, det händer att paket försvinner medans posten har hand om paketet. Det kan hända vem som helst, även oss. Men det är sällan det händer.

Permalänk
Medlem

Blir det nån uppdate? så jag kan se om pengarna har kommit in som jag betalade i lördags..

Permalänk

Det blir en uppdate när jag ser att någon har betalat.. just nu är det fortfarande bara 2st som har betalat in för 3st minnen..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com