Permalänk
Medlem

Inget IP-nummer

Hade lite svårigheter att hitta ett passande namn på denna tråd men ja ska förklara vad jag menar.

Jag söker ett program som gör så att mitt IP nummer aldrig blir synligt för någon på nätet. Anledningen till de är att jag vill sitta så säkert som möjligt på fildelningsprogram, (har inte nämnt wares).

Någon som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

tror inte det är möjligt ananrs skulle alla använda den

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Det är tyvärr omöjligt. Hur ska någon kunna skicka något till dig utan att veta ditt ip-nummer?

Permalänk
Medlem

prova "complete anonymous web surfing" då surfar du genom en -annan data-proxy och får ett annat ip-nr

Visa signatur

"Samtron 96P 19"Intel P4 2.4@2.68 (MSI 645E Max) 1024mb Twinmos. Gecube 9800 pro@XT. Sound Blaster® Audigy® 2 ZS. (Creative 5.1) (Samsung extend 250gig) Western 80gig. Logitech MX510-Surface 1030
Windows XP Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petan
prova "complete anonymous web surfing" då surfar du genom en -annan data-proxy och får ett annat ip-nr

Lär gå hyffsat långsamt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Det enda jag kan komma att tänka på är proxys (som väl inte nödvändigtvis är idiotsäkert, den som har proxyn kanske skvallrar vem som har gått via deras tjänst för att inte få skiten själva) alternativt att rycka ut nätverkskabeln.

Inget av alternativen låter heller särskilt frestande när det gäller bandbredd. Ska du webbsurfa kan du kanske använda proxys, men ska du dra nytta av ditt bredband så får du nog allt visa ditt IP.

IP-adressen är nödvändig för att trafiken ska kunna skickas över nätet. Alltså måste någon veta vad du har för IP-adress, annars kan du aldrig få hem någon information.

Det som kan fungera (men som väl itne är lagligt) är ju att wardrive:a och helt enkelt snylta på någon annans WLAN-uppkoppling. Både gratis och svårt att knyta till rätt person. Men som sagt, eventuella uphovsrättsbrott begångna under tiden online lär ju inte vara det stora brottet.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]