Svensk internetbutik som säljer tysta minidatorer?

Permalänk
Medlem

Svensk internetbutik som säljer tysta minidatorer?

Finns det någon svensk internetbutik som säljer tysta minidatorer. Vet inte den benämningen på det, men shuttle, mini pc, ni förstår säkert vad jag menar.

Har kollat på jme data, komplett och liknande men tycker att deras utbud för dessa datorer är så litet.
Hos datorbutiken.com går det ju att bygga ihop en sådan dator själv med massa olika alternativ, men är man inte så jätteinsatt och inte orkar sätta in sig i vad som är bra eller inte så blir det nästan bara jobbigt med så många alternativ!

Så, finns det någon svensk internetbutik med bra utbud av tysta minidatorer?

Visa signatur

// Martin

Permalänk
Avstängd

Re: Svensk internetbutik som säljer tysta minidatorer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinh
Finns det någon svensk internetbutik som säljer tysta minidatorer. Vet inte den benämningen på det, men shuttle, mini pc, ni förstår säkert vad jag menar.

Har kollat på jme data, komplett och liknande men tycker att deras utbud för dessa datorer är så litet.
Hos datorbutiken.com går det ju att bygga ihop en sådan dator själv med massa olika alternativ, men är man inte så jätteinsatt och inte orkar sätta in sig i vad som är bra eller inte så blir det nästan bara jobbigt med så många alternativ!

Så, finns det någon svensk internetbutik med bra utbud av tysta minidatorer?

Butik.it hade ganska bra utbud

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

ICD är väl i stort sett nischade på datorer storlek mindre.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

Pekar upp på Jan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JanErik
http://www.apple.com/se/macmini

En jättedum fråga... går det att köra Windows på en mac eller är man fast i deras operativsystem?

Visa signatur

// Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinh
En jättedum fråga... går det att köra Windows på en mac eller är man fast i deras operativsystem?

Varför skulle du vilja det?

Annars så kan man köra någon linux dist.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Varför skulle du vilja det?

Annars så kan man köra någon linux dist.

Kanske för att det största program och spelutbudet finns till Windows, och inte till Mac? Windows-emulatorerna som finns är ju knappast tillfredsställande.

Sedan är ju frågan vilka krav användaren ställer på datorn och operativsystemet.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Fan, tänkte säga Mac Mini jag med, men nån hade redan sagt det :/

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Kanske för att det största program och spelutbudet finns till Windows, och inte till Mac? Windows-emulatorerna som finns är ju knappast tillfredsställande.

Sedan är ju frågan vilka krav användaren ställer på datorn och operativsystemet.

Spela och använda DC++ ja, det är ungefär det som skiljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Spela och använda DC++ ja, det är ungefär det som skiljer.

du glömde "personliga preferenser". Även om OS X vore likvärdigt med Windows på alla områden skulle jag fortfarande välja windows, för att nämna ett exempel. Detta för att jag känner till det bäst, är uppvuxen med det, och tycker om det. Jag prövar gärna andra OS, jag har Linux (Redhat) på servern, men min huvudburk puttrar glatt med XP. Inga problem alls.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Han har ju inte sagt vad han skall göra med datorn.

Jag har nu en shuttle med XP, och har beställt en bärbar mac får se hur det går...

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Spela och använda DC++ ja, det är ungefär det som skiljer.

http://macdcpp.sourceforge.net/

Dessutom går väl DCGUI att använda antar jag.

Permalänk
Medlem

Både jag och min sambo köpte och byggde ihop varsin barebone från www.butik.it. Dom har bra utbud, hyfsade priser och man får grejerna snabbt. En annan fördel är att jag bor ett stenkast från dom så de ringde bara när alla grejer var ihopplockade så var det bara att åka och hämta

Mycket bra butik.