Quake 4 - Första "Större" Filmen finns nu.

Permalänk
Avstängd

Hade varit lite mer intressant ifall de följde upp q1, q2, q3 istället för doom 3.

Permalänk
Medlem

Drullen, mjo. enda likheten med quake2 var väl att det handlar om strogg-krig.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Det Mr bravo syftade på angående halflife och quake 1 och 2 är väl just att HL använde sig av Quake's motor.
så Quake 4 behöver ju inte se lika mörkt och dystert ut bara för att det använder sig av doomIII grafikmotor=)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Men nu ser det ju faktiskt lika mörkt och dystert ut som doom3...
Kräkvarning på detta. Ge mig S.T.A.L.K.E.R.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Hade varit lite mer intressant ifall de följde upp q1, q2, q3 istället för doom 3.

På vilket sätt följer Q1, Q2 och Q3 upp varandra, förutom MP och titel? Har du ens spelat igenom Quake2? Eller är du kanske blind? Ta en titt på spelet en gång till så du får en uppfattning om arkitekturen i spelet. Jämför sedan med det material vi har från Quake 4. Det enda jag vet som är nytt på det området hittills är att fordon ska finnas att köra och flyga. Därför lär banorna anpassas en aning efter det, där dom finns att använda. Men inte fan var Quake2 något öppet och ikke linjärt GTA precis. Hade man bytt ut fienderna i Doom3 och haft några mindre utemiljöer till så hade det lika gärna kunnat vara uppföljaren till Q2.

Skulle ID/Raven göra misstaget som Valve och göra ett inomhus-spel till ett utomhus-spel så skulle iaf jag bli riktigt besviken, ännu en gång.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Det Mr bravo syftade på angående halflife och quake 1 och 2 är väl just att HL använde sig av Quake's motor.
så Quake 4 behöver ju inte se lika mörkt och dystert ut bara för att det använder sig av doomIII grafikmotor=)

Jo det tror jag de flesta förstod men nu är det som organics säger att det av denna trailer att dömma ser precis ut som en Doom3 expansion, inte p g a att de använder samma motor (även om det också spelar in) utan p g a miljön, karaktärerna och monstren som jag skrev i mitt inlägg.

Permalänk
Medlem

Jaså? Jag tyckte jag såg referenser till Q2 överallt jag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jo det tror jag de flesta förstod men nu är det som organics säger att det av denna trailer att dömma ser precis ut som en Doom3 expansion, inte p g a att de använder samma motor (även om det också spelar in) utan p g a miljön, karaktärerna och monstren som jag skrev i mitt inlägg.

Jag antar att du inte "hann" lägga märke till fordon, ett flertal soldater som stred i grupp, ett flertal kända fiender från Quake2 (Kan inga namn), ännu en invasion med rymdskepp av människorna som i Q2, gamla hederliga cyborg fabrikerna från Q2, nostalgiska sågbladsmaskinen från Q2, större miljöer. Inget av detta påminner mig om Doom3 iaf. Så vad påminner om Doom3 i videon då? Uppenbarligen samma grafikmotor, något mörka miljöer, några lånade texturer och modeller från Doom3 (Som utvecklarna även har erkännt). Men jag förstår inte hur du kan få det till en uppföljare till Doom3 för det? Antagligen så är du inte tillräckligt inbiten i det hela, men då ska du inte lägga sådana dumma komentarer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

tror mer på et: qw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag antar att du inte "hann" lägga märke till fordon, ett flertal soldater som stred i grupp, ett flertal kända fiender från Quake2 (Kan inga namn), ännu en invasion med rymdskepp av människorna som i Q2, gamla hederliga cyborg fabrikerna från Q2, nostalgiska sågbladsmaskinen från Q2, större miljöer. Inget av detta påminner mig om Doom3 iaf. Så vad påminner om Doom3 i videon då? Uppenbarligen samma grafikmotor, något mörka miljöer, några lånade texturer och modeller från Doom3 (Som utvecklarna även har erkännt). Men jag förstår inte hur du kan få det till en uppföljare till Doom3 för det? Antagligen så är du inte tillräckligt inbiten i det hela, men då ska du inte lägga sådana dumma komentarer.

Som du ser är det fler än jag som tycker det uteseendemässigt är väldigt likt Doom3. Att det skymtar förbi ett par "fordon" gör inte precis att jag tänker på Quake (snarare Mechwarrior ). Jag har spelat samtliga quake/doom spel men visst jag är inte speciellt insatt då det inte är några av mina favoritspel. Du å andra sidan verkar lite för instatt om du tar åt dig så mycket att du måste kalla andras åsikter för "dumma kommentarer"...

Permalänk

Men singelplayer ush multi ska det vara, är det som dom säger att det ska vara som q3 så blir det nog riktigt bra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
lagom låg fps på sina ställen var det ju iaf.

Mjo.. Det är väl x360 filmen och vad jag vet hade de alpha kitsen under den tiden.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Som du ser är det fler än jag som tycker det uteseendemässigt är väldigt likt Doom3. Att det skymtar förbi ett par "fordon" gör inte precis att jag tänker på Quake (snarare Mechwarrior ). Jag har spelat samtliga quake/doom spel men visst jag är inte speciellt insatt då det inte är några av mina favoritspel. Du å andra sidan verkar lite för instatt om du tar åt dig så mycket att du måste kalla andras åsikter för "dumma kommentarer"...

Men vad ska dom göra? Spelen utspelar sig i princip i likadana miljöer, bortsett från helvetet då. Så självklart ser dom lika ut på det sättet:p Men när man väl spelar det så lär man få mer flashbacks från Q2 än Doom3, om man har något minne kvar av hur det var och såg ut. Då är det dessa detaljer som jag nämnde som spelar den stora rollen. Man tänker inte på demoner och helvetet helt enkelt. Inte för att jag har spelat det själv än då:p Men det är mitt intryck från filmen och det jag har läst iaf.

Angående den där kommentaren så tycker jag inte att man ska döma ett spel på det sättet utan att ens veta något om det. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit i andra trådar om de stora skillnaderna mellan Q4 och Doom3 som utvecklarna själva har nämnt hittills för personer med dessa fördomar. Därför orkar jag inte skriva det igen. Men enligt det jag har läst så kommer det en hel del nytt med i spelet och det kommer inte alls vara likt Doom3 spelmässigt.
Även om allt dom säger borde tas med en nypa salt så tror jag mer på utvecklarna som utvecklar och testar spelet själva än någon okänd unge på ett forum som vräker ut sina fördomar och inte har en aning om vad han egentligen snackar om. Både Raven och ID är bland de bästa spelutvecklarna i världen, dom borde känna till reaktionerna från Doom3 och lär anpassa spelet för större framgång. Dom arbetar ju tydligen en hel del på MP också för att försöka återskapa en sorts blanding av föregångarnas gameplay, så det är inte bara SP-delen man bör titta på i detta spel.

Vad mycket det blev:D Nu måste jag göra något annat:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men vad ska dom göra? Spelen utspelar sig i princip i likadana miljöer, bortsett från helvetet då. Så självklart ser dom lika ut på det sättet:p Men när man väl spelar det så lär man få mer flashbacks från Q2 än Doom3, om man har något minne kvar av hur det var och såg ut. Då är det dessa detaljer som jag nämnde som spelar den stora rollen. Man tänker inte på demoner och helvetet helt enkelt. Inte för att jag har spelat det själv än då:p Men det är mitt intryck från filmen och det jag har läst iaf.

Angående den där kommentaren så tycker jag inte att man ska döma ett spel på det sättet utan att ens veta något om det. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit i andra trådar om de stora skillnaderna mellan Q4 och Doom3 som utvecklarna själva har nämnt hittills för personer med dessa fördomar. Därför orkar jag inte skriva det igen. Men enligt det jag har läst så kommer det en hel del nytt med i spelet och det kommer inte alls vara likt Doom3 spelmässigt.
Även om allt dom säger borde tas med en nypa salt så tror jag mer på utvecklarna som utvecklar och testar spelet själva än någon okänd unge på ett forum som vräker ut sina fördomar och inte har en aning om vad han egentligen snackar om. Både Raven och ID är bland de bästa spelutvecklarna i världen, dom borde känna till reaktionerna från Doom3 och lär anpassa spelet för större framgång. Dom arbetar ju tydligen en hel del på MP också för att försöka återskapa en sorts blanding av föregångarnas gameplay, så det är inte bara SP-delen man bör titta på i detta spel.

Vad mycket det blev:D Nu måste jag göra något annat:p

Om du hade läst mitt första inlägg så ser du att jag skriver "Skall inte såga det innan det släpps men utseendemässigt (miljöer, karaktärer och monster) är det ju väldigt likt Doom3..".

Jag sågar alltså inte spelet, det kan visa sig var väldigt annorlunda mot Doom3 när man väl spelar det själv. Förhoppningsvis är det bättre men det återstå att se. Det enda jag säger är att det utseendemässigt av dömma från trailern är väldigt likt Doom3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
men du måste ju erkänna att Doom och Quake är liite mer besläktade med varandra än Quake och halflife?

Hmmm, jadu, Doom använder sig inte ens av 3d-modellerade modeller jämfört med Quake. Half-Life bygger ju till viss del på quake-motorn så nog vågar jag påstå att Half-Life är mer besläktat med Quake än vad Doom är

Hursomhelst så såg inte Quake4 så vasst ut, verkade alldeles för slött (jag tycker ID borde satsat rent på MP med Quake4 också).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hursomhelst så såg inte Quake4 så vasst ut, verkade alldeles för slött (jag tycker ID borde satsat rent på MP med Quake4 också). [/B]

Jag tror de kommer ändra/lägga till rätt mycket innan release.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Jag tror de kommer ändra/lägga till rätt mycket innan release.

Självklart, men mitt första intryck var inte alltför härligt, jag vill att dom BARA ska köra på MP med Q4, precis som Q3, och det tror jag inte dom kommer ändra på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Om du hade läst mitt första inlägg så ser du att jag skriver "Skall inte såga det innan det släpps men utseendemässigt (miljöer, karaktärer och monster) är det ju väldigt likt Doom3..".

Jag sågar alltså inte spelet, det kan visa sig var väldigt annorlunda mot Doom3 när man väl spelar det själv. Förhoppningsvis är det bättre men det återstå att se. Det enda jag säger är att det utseendemässigt av dömma från trailern är väldigt likt Doom3.

Jo, jag läste det. Självklart ser spelet ut som Doom3 till en viss del då det är samma miljö. Men tittar man mer på innehållet så är det Quake, enligt mig iaf:p Där var minst 4 fienden från Quake2 i filmen. Men min kritik var mest riktat mot Drullens inlägg högst upp på denna sidan i tråden, inte dig;)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

GÄSP! Hajen, rocky, rambo.. alla filmer fick för långt.

Tror det är lika med "VISSA" dataspel med! typ QUAKE! hallå? gör ngt "lika eller NYTT!" men INTE samma för fasen då...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Självklart, men mitt första intryck var inte alltför härligt, jag vill att dom BARA ska köra på MP med Q4, precis som Q3, och det tror jag inte dom kommer ändra på

Jaha. Men jag har för mig att multiplayer-delen skulle vara just som q3. Lite SP med story skadar väl inte.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
GÄSP! Hajen, rocky, rambo.. alla filmer fick för långt.

Tror det är lika med "VISSA" dataspel med! typ QUAKE! hallå? gör ngt "lika eller NYTT!" men INTE samma för fasen då...

hehe men samma är ju det fansen ändå vill ha, dom vill forsätta spela det där gammla ass roliga gamla spelet

aja hur som helst tycker jag quake 4 ser klent ut grafikmässigt, alltså att det inte är något man dreglar över

men som jag har förstått det är quake 4 som doom3 fast istället för skräcken och ensamheten så är det action och teamwork som gäller..... vilket iofs låter komiskt likt doom filmen men aja...

kan behövas litte starship troopers liknande scenarion där man är en i mängden och inte den ensamma hjälten, tycker det är för mycket rambo nuförtiden.

/Old fart signing off

Permalänk
Medlem

Kollade på filmen och jag måste säga att jag inte är så där överdrivet upphetsad. Men jag tror inte att Id skulle låta raven göra Q4 om dom inte var säkra på att det skulle bli bra. Visst, det påminner en (hel) del om Doom 3 utseendemässigt. Dock ser Q4 ut att bli ett aningen "ljusare" spel.

Hur Q4 är i single play bryr jag mig inte om. Det är inte så att man sätter sig och spelar quake för storyns skull. Det enda jag hoppas på är MP-delen som dom verkligen inte får misslyckas med. Jag hoppas att det blir snabbt och intensivt i MP. Det skulle inte vara helt fel med en ny version av Rocket arena.

Tror nog att Q4 kommer bli ett helt ok spel. Det är inget revolutionerande som Q3 var. Det tog ju ett stort kliv framåt när det gäller grafik och bandesign. Nu måste raven lyckas även med spelet då grafiken inte kan rädda dom. Alla har ju redan sett Doom 3 och blir väl inte så imponerade längre.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

har för mig att Doom 3 och Quake 4 är SP spel.... eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Bra MP annars är det bara att glömma för installation typ Doom3 och Halflife2, svik mig inte nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av druko
har för mig att Doom 3 och Quake 4 är SP spel.... eller har jag missat något?

Det stämmer mycket bra. Men det finns ett MP-läge och som i alla tidigare spel i Quake-serien och det är väldigt viktigt för att spelet ska överleva. Utan en MP-del så skulle Quake-spelen vara något särskilt faktiskt. Det skulle ta samma korta väg till graven som många andra hjärndöda FPS. Men alla spel i quake-serien har haft en bra MP-del och det är väl just MP som Quake förknippas med.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Enligt Raven kommer Quake 4 att ha både SP och MP (vilket alla borde veta). Single-player spelet kommer att bygga vidare på Q2-storyn, då Q3 bara var multiplayer. Multiplayer delen av spelet kommer att efterlikna Q3 så mycket så möjligt. Alltså bästa från båda världarna. Se det som en uppföljare till Q2 och Q3.

Permalänk
Medlem

jo men jag menade att dom är två spel som fokuserade på SP upplevelsen.....inte att dom saknade MP del. duuh

så om mina pc-gamer kunskaper är korrekta ska alltså ET: QW vara spelet som utspelar sig först tidsmässigt i den storylinen som skapades för quake 2. sedan kommer quake 2 och sist quake 4. måste faktiskt säga att jag gillar strogoss universumet, hoppas dom bygger vidare på det lite och kanske utvecklar det på något intressant sätt.

Permalänk
Medlem

Schysst trailer.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Är inte imponerad i huvud taget, ser ut som en ripoff från en hel del spel just nu, samt D3 motorn är ingen höjdare heller tuvärr.

Aja man får alltid hoppas på det bästa en sä länge är jag icke imponerad.

jaa du.. jag är nog ganska säker på att doom3 motorn är en av de mest avancerade, snabbaste och funktionsfyllda grafikmotorerna idag. om inte den bästa.
carmack knows his shit!

Permalänk
Medlem

Jaha Doom3 igen då

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm