Permalänk

två skärmar

hallo.

Har två skärmar och nu vill jag ha så att dom kan jobba oberoende av varandra, altså jag ska kunna spela ett spel eller liknande på en skärm och med en lätt knapptryckning eller liknande så hoppar man över till den andra skärmen och skriver surfar eller vad man nu villgöra där utan att spelet eller programmet på första skärmen läggs ner eller ändras.

Fins det något sådant program så skulle jag bli tacksam om nån kunde tipsa om vart det fins.

MVH Johan Andersson

Permalänk
Medlem

Låter som en litet krånglig lösning. Jag har kört med två skärmar i några (fem) år och kan intyga att oavsett hur du gör kommer fönstret du vill växla till att vara "bakom" det du växlar från i 50% av fallen. Hur är skärmarna inkopplade? Matrox har fina kort som stöder flera skärmar och där funkar varje skärm som en del av ett stort skrivbord som du inte "växlar" mellan utan drar bara pekaren från ena ytan till den andra. Fönster som maximeras på ena skärmen stannar på den skärmen utan att sträckas över båda/alla. Vill du flytta ett fönster från en skärm till en annan drar du det bara dit precis som vanligt. "Fräckt", "dödsporrigt" och "näämenguud" är vanliga yttranden från folk som inte sett sånt tidigare.

Patrik

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

om du kör en hel ruta så som ett spel så måste du släcka ner det för att kunna komma åt den andra skärmens info så som msn internet eller som det svenskaste ww.SWECLOCKERS.com

dock så läs patjo´s in lägg så förstår du bättre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Typ såhär kan det se ut.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen