Permalänk
Medlem

Feedback tråd För mitt Alu htpc bygge

Här kan ni kika på vad jag gör på min arbetstid

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49345...

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt:D

Permalänk

Riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Tyvärr så har vi ingen sådan maskin på i vår verkstad, dock en massa plåt...

Tänk på att länka till denna tråden i projektloggen, så blir det lättare att hitta hit och lämna en kommentar.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Galet vackert gjort änsålänge. Vill också kunna göra sånt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Har du kvar ritningen på plåten?

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
Har du kvar ritningen på plåten?

Självklart har jag det

Permalänk
Medlem

fint, men varför kör du med original-fronten till den ooptiska enheten??? Du skulle ju bara kört med en öppning för luckan...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

f¨n vad snyggt.. Stilren design och genomarbetad. ^^
Men en grej du bara måste fixa är ny front till CD/DVD, så blir det priken över i:et. ~.^

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

kommer nog bli snyggt.. men har du satt dit distanserna till modekortet för som jag ser det så kommer du ha svårt att använda alla kontakter och pci ut tagen plus modekortet..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
kommer nog bli snyggt.. men har du satt dit distanserna till modekortet för som jag ser det så kommer du ha svårt att använda alla kontakter och pci ut tagen plus modekortet..

Jo jag har varit tvungen att slipa lite i I/O plåten för jag märkte att ljudkorts utgången blev lite skymd. Sen så var jag även tvungen att vända på PCI plåten för den råkade jag vända åt fel håll.

CD/DVD´n som sitter på bilderna är bara en gammal trasig 4x cdbrännare som jag prov monterade.så det kommer att vara en annan front på den jag ska köpa.

Permalänk
Medlem

Skitfint, vad skulle det kosta det att komma till ett sånt ställe som du jobbar på och få dom delarna kapade efter ritning? går det ens?

MVH / Frasse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Skitfint, vad skulle det kosta det att komma till ett sånt ställe som du jobbar på och få dom delarna kapade efter ritning? går det ens?

MVH / Frasse

Jag kan säga att maskinen som gjorde plåtarna har en kostad på ca 500kr/h men vad slut summan skulle bli för det hela kan jag inte säga säkert.
På mitt jobb så är denna maskin väldigt överbelastad med jobb så det är svårt att hinna med hemjobb i den tyvärr.

Permalänk

Dammig cpufläns
Ser bra ut än så länge

Permalänk
Avstängd

som alla andra säger.. gör om fronten och dölj cdn bakom sedan gör du en liten lucka som du klistrar på DVD trayen.. typ som detta chassi,

http://www.origenae.com/images/products/h5/shot3.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
som alla andra säger.. gör om fronten och dölj cdn bakom sedan gör du en liten lucka som du klistrar på DVD trayen.. typ som detta chassi,

http://www.origenae.com/images/products/h5/shot3.jpg

Jag ska fundera på ditt tips. Det såg väldigt stilrent ut.

Permalänk
Avstängd

sedan skulle jag skaffa lite tjockare aluminium för fronten, ser snyggare ut och så slipper du bocka om hela chassit för att göra om DVD-hålet... 5mm alu eller så borde du ha i fronten.. sedan bortstar du den, borstat alu är det snyggaste som finns

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
sedan skulle jag skaffa lite tjockare aluminium för fronten, ser snyggare ut och så slipper du bocka om hela chassit för att göra om DVD-hålet... 5mm alu eller så borde du ha i fronten.. sedan bortstar du den, borstat alu är det snyggaste som finns

Ja visst är det snyggt med borstad alu men tillsammans med svart stereo utrustning så blir det inte så passande tycker jag.
Och eftersom jag redan lämnat den på lackering så kan jag nog inte göra så stora förändringar på plåt tjockleken

Permalänk
Avstängd

aha.. trodde di skulle behålla alufärgen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt.

Av en ritning att dömma så jobbar du på gamla Tajba, förståeligt att du har tillgång till maskiner då.

/Plush

Ps... kanske skulle kunna ha ett eller annat jobb för dina maskiner om du kan och har lust nångång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plush
Snyggt.

Av en ritning att dömma så jobbar du på gamla Tajba, förståeligt att du har tillgång till maskiner då.

/Plush

Ps... kanske skulle kunna ha ett eller annat jobb för dina maskiner om du kan och har lust nångång.

Du var mig en jäkel på att gissa du

Permalänk
Snusfri

Ser riktigt smutt ut...
Får mig att vilja ta tag i mitt bygge igen

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

fint!!! hoppas det blir lika bra som ritningen visar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dampa
Du var mig en jäkel på att gissa du

Hehe... Ja...Lätt när man bor i stan och jobbar inte så långt från Fagerhult.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plush
Hehe... Ja...Lätt när man bor i stan och jobbar inte så långt från Fagerhult.

Hehe ja ö-vik är inte så stort ändå

Nu har jag även gjort en update på bilderna

Permalänk
Avstängd

kan nog bli bra detta, bara du fixar DVD hålet

om du ska ha plexi som lock tycker jag du ska tona det välldigt mörkt....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skit snyggt! ;D

Permalänk
Medlem

GRYMT SNYGGT!!!

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Det är inte så att du inspirerats av min gamla låda?!?

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=265

Kommer att följa detta bygge!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
Mycket snyggt! Det är inte så att du inspirerats av min gamla låda?!?

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=265

Kommer att följa detta bygge!

Nä jag funderade ut designen på min låda helt själv Jag ångrar lite grann just nu att jag inte kollade runt mer på andras byggen för att se hur dom löst olika grejor.
Men jag är ganska nöjd över resultatet så här långt.
Ditt bygge såg mycket fint ut också