Permalänk
Medlem

WOW Start

Jag fyller år om 16 dagar och kommer då att få wow och nu undrar jag vad man skall köra för char som nybörjare. Har kollat lite på http://www.thottbot.com/ och kollat på de olika skillsen och paladin verkar som min klass men är det vekligen det bästa att börja med.

Snälla hälp mig.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Spelar inte så stor roll vad du börjar med, finns inte någon direkt nybörjar klass som är enklare att spela som. Kör på det som du själv verkar kul och spela ett tag med den klassen så du får lite känsla för spelet.

Permalänk
Medlem

För det första finns det en WOW tråd.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5913324...

För det andra så är det svårt att säga vilken du ska spela. Prova på lite av varje. Alla har olika smaker när det gäller Range attack eller Melee attack.

Permalänk
Medlem

Oki thx
Jo jag vet att det finns en wow tråd men jag tänkte att detta inte passade in där.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
För det första finns det en WOW tråd.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5913324...

För det andra så är det svårt att säga vilken du ska spela. Prova på lite av varje. Alla har olika smaker när det gäller Range attack eller Melee attack.

Dumt att rekommendera den, ställer man en fråga får man aldrig svar..Folk använder den som en chatt, så är det..

Till ditt val av klass:
Ta den du gillar och har roligt med, sen när det gäller ras så är det de klart viktigaste.
Låt inte racial sakerna styra ditt val, kom ihåg att du ska kolla på gubben i kankse 3-6månader.
Ta rasen du helt enkelt kankse tycker är snyggast. Själv gillar jag Dwarf som Paladin mera än human, men rent allmänt så är Human min favorit.
Min Tauren shaman är så tråkig och stor, skit jobbigt i MC

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Warrior är roligare än Paladin tycker jag, Hunter är skit kul också.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

gör som RedFLip sa alla raser och klasser har sina starka och svaga sidor

man kommer ändå sluta med en hel hög alts

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Först och främst, bestäm om du vill vara horde eller allience Efter det skulle jag rekomendera att du spelar upp några av de du tycker är mest intressanta till runt level 10. Det borde vara nån du fastnar lite extra för, om inte så är det bara att fortsätta pröva

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

Ett litet ord om paladins, ja dom är KANON i början, du kommer att känna dig som en gud för du plöjer igenom mobbar och fiender som en varm kniv genom smör.
Baksidan av myntet är att runt lvl 40-50 beroende på gear så kommer du snabbt bli svagare eftersom dom andra klasserna utvecklas mer än vad pallyn gör och det märks särskilt i PvP.
Dessutom kommer dom mobarna som du dödade så fort när du va n00b ta väldigt lång tid att peta av och att lvla blir seeeegt.
Men jag håller med om att det absolut första du ska bestämma dig för är horde eller alliance, jag har fastnat för horde dels för att dom har "roligare" raser (jag menar vem vill spela som människa, det kan man ju göra IRL dels för att communityn är enligt mig mer mogen och allmänt trevligare än alliance folket.
Jag började min karriär med en hunter men tröttnade på den och rollade mig en priest, nu lirar jag i princip bara min priest och har några alts jag spelar mellan raiderna, så prova dig fram men kom ihåg att det kan vara svårt att få en klar bild av en viss klass om man inte lirar den till lvl 45-55 nånting.
En annan grej spela gärna på en PvP server, det kan vara frustrerande i början eftersom man blir dödad ganska ofta runt lvl 30 men det är klart värt det i långa loppet tycker jag eftersom spelandet får en faktor till man måste ta hänsyn till när man utforskar zonerna.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem

Försök välja en karaktär som är lätt att få grupp med, vilket förmodligen betyder en healer. Väljer du en präst så kan du köra på en shadowinriktning i början för att sedan konvertera till holy senare om du känner att det behövs.
Väljer du en druid så kan du i början köra feral för att sedan övergå till resto eller någon annan build.

Försök också att välja den fraktion som har lägt antal spelare på servern, det är så sablans tråkigt med alla som väljer samma gamla vanliga nightelf's eller humans hela tiden.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Re: WOW Start

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Jag fyller år om 16 dagar och kommer då att få wow och nu undrar jag vad man skall köra för char som nybörjare. Har kollat lite på http://www.thottbot.com/ och kollat på de olika skillsen och paladin verkar som min klass men är det vekligen det bästa att börja med.

Snälla hälp mig.

Går nog inte direkt säga vilken är roligaste klassen, alla tycker olika.

Jag tycker min mage var kul att lvla.
Körde Warlock i betan och de var också kul.

Paladin är nog den som är enklast i början, är en bra nybörjar klass (Säger inte att alla som lirar Paladins är noobs nu, men att de är enklar att börja lira med)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jo, men man måste vara kanska bra för att kunna utnyttja Paladinen fullt ut i PvP

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

Jag spelade som Gnome Mage i 6 månader sen slutade jag spela eftersom jag tröttnade på spelet. Men Mage är en rolig klass och Gnome är en gullig ras.
Se till att välja en bra server från start dock! Jag gjorde felet att välja PvE server och det gick som det gick. Välj PvP server, gärna en som har folk också.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Gäst

Noooe! Välj inte Gnome. Det leder mest till problem då majoriteten av Horde inte gillar dem. För varje gnom som skapas äter Thrall en kattunge. Begrunda det noga Nä, men som de andra säger, välj för sida, sen klass och sist ras, brukar bli lättast så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunfar
jag har fastnat för horde dels för att dom har "roligare" raser (jag menar vem vill spela som människa, det kan man ju göra IRL dels för att communityn är enligt mig mer mogen och allmänt trevligare än alliance folket.

Rätt dåliga anledningar, varken horde eller alliance har direkt bättre communityn än den andre sidan... Dock så har horde mycket bättre racials och shamans är sjukt bra, kan ju vara något att tänka på... Nä men ta det DU känner för

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Tycker Mage med tailoring är skit roligt

har spelat Rogue/Warrior till lvl60 och det är melee båda och ranged är fan mycket roligare än melee

Vet dock inte hur det är i PvP bara lirat till lvl28 med min mage ännu

Permalänk

Hehehe _Gnomes är bara så poppis i Ogrimmar

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~

Permalänk

Sen hör ju till saken att paladin är otroligt gay också.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

druid, måste nog vara roligaste charen i längden, du kan göra allt.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Vad som helst utom paladin, tråkigare klass finns inte. Vill du gå i närstrid välj warrior, mycket roligare på alla sätt och vis

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

Ge fan i wow helt enkelt annars kan du vinka adjö till allt vad socialt liv heter (jag skojar inte)

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Så länge du tar något annat än Undead Rogue så blir det bra

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Rogue är det roligaste jag spelat iaf. Mycket tryckande

Permalänk
Medlem

Shaman, spela som det.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Välja shaman, härlig i,ba på dem. Men hatar att möta dem i pvp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Välja shaman, härlig i,ba på dem. Men hatar att möta dem i pvp

Jo. Håller med.

Det är riktigt "Härlig i" och "Ba på dem" som gör dom till den bästa klassen!

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

K jag har fått rätt bra uppfattning just nu. Just nu lutar det som jag kommer antingen att spela orc/warior eller en paladin.

Har en fråga och det är vad racial sakerna är för något ???

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
K jag har fått rätt bra uppfattning just nu. Just nu lutar det som jag kommer antingen att spela orc/warior eller en paladin.

Har en fråga och det är vad racial sakerna är för något ???

Racial Traits är speciella skills för varje ras.

Racial skills för orcs:

Blood Fury - active
Activate to increase Strength by 25% but take 5% health loss every 3 seconds - lasts 20 sec - 2 min cooldown

Hardiness - passive
25% resistance to stun and knockout effects.

Command - passive
Pet melee damage increased by 5%.

Axe Specialization - passive
Orcs get +5 to Axe skill.

http://www.wow-europe.com/en/info/races/orcs.html

Edit: fel tråd va qw3?

Permalänk
Medlem

Paladin tycker jag är rätt roligt men det går lite segt att lvla plus att dom är svåra att spela i pvp.. men om du förlorar mot någon i pvp så kan du skylla på att paladinen är skit och inte du

Permalänk
Medlem

Hej igen. Nu har jag en rätt klurig fråga och det är följande:

Jag fick ett 10 dagars test av wow av min polare när han köpte sitt. Men nu är problemet det att när jag skall regga denna koden så måste man skiriva inn sitt mastercard / visa nummer och det vill inte jag finns det något sätt att komma för bi denna lilla spärr ??

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s