Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Ah fan det e lite synd om Nintendo...
Gillade verkligen Super Mario 3 på Nintendo 8 bit (:/)
Och Super Mario 64 ägde med....

Det är inte alls synd om Nintendo, eftersom revolution kommer revolutionera konsollmarknaden

Permalänk
Medlem

Sånnahära diskussioner är rätt meningslösa för att dom bygger på fakta som är uppbyggda på rykten som är uppbyggda på vad fulla japaner sagt i baren på hotellet brevid E3. Den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Men jag har för mig att Revolution inte var så långt ifrån Xbox 360? De fick väl ihop runt 10 GHz var. Playstation 3 var väl mycket kraftfullare.

Läste att Revolution skulle ha fyra stycken 2.5 GHz och Xbox 360 tre stycken 3.2 GHz.

Jaja, hoppas att de inte går i konkurs, deras spel är riktigt roliga, nästan i klass med Playstation 2:s.

Tycker förresten att Nintendo borde släppa nyutgåvor av NES, Super NES och Nintendo 64 billigt - skulle vara kul, då jag inte är mycket för begagnat.

Själv hade jag Sega Megadrive, men de har ju lagt ner konsoltillverkningen för länge sedan ..

Underbart att se folk diskutera prestanda, när de inte har en aning om hur datorarkitektur fungerar. Att addera klockfrekvenser på multicore processorer blir inte så bra.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk

Hehe, korkat att dötsförklara konsollen typ 1 år innan releasen. Själv tror jag att det kommer bli en succe. Varför? Jo, jag kommer nämligen att köpa en. Och jag har aldrig under mitt 21 åriga liv varit det minsta intresserad av konsoller. (Undantaget Gameboy som ju nästan alla har haft ) Så förmodligen kan nintendo lyckas locka helt nya målgrupper, samtidigt som man behåller sina gamla trogna fans. Tack vare att konsollen är så billig tror jag dessutom att man lyckats trolla bort konkurrensläget jämt emot xbox360 och Ps3. Många som köper någon av dessa konsoller kommer säkert också köpa Revolution.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Nintendo kommer äga..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

vad har hänt med sega

Visa signatur

gf4 mx 440 amd xp 1700+ 512mb sdram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_xp_1700
vad har hänt med sega

De blev lite sega på slutspurten och säckade ihop.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Tror det kommer gå bra för Nintendo eftersom folk kommer köpa den som en 2:a konsol (om den nu blir så billig som de säger). Sen får man inte glömma barnfamiljerna som Nintendo har ett järngrepp om, så jag tror vi får se nintendo några genrationer till

Permalänk
Medlem

Som relativt oinsatt (och utan att egentligen ha några preferenser bland de olika konsollerna) skulle jag nog säga såhär:

Nintendo är bara kokta om man har roligare med konkurrenternas konsoller...

Processorkraft är inte något tillförlitligt sätt att mäta hur roligt användaren kommer ha, så mycket tror jag att de flesta kan hålla med om.
Mer processorkraft ger ju förstås möjligheter, dock finns det ju massor av andra faktorer som också inverkar.

Och som folk säger, det verkar ju inte direkt solklart hur stor prestandaskillnaden verkligen kommer att bli.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Underbart att se folk diskutera prestanda, när de inte har en aning om hur datorarkitektur fungerar. Att addera klockfrekvenser på multicore processorer blir inte så bra.

Härligt att se någon dra upp en 7 månader gammal tråd för att kommentera någons åsikt om vad han/hon trodde om hårdvaran då.
Vad jag vet så hade Nintendo inte släppt så mycket info i maj.

Vet du? Om du söker ännu djupare så kanske du hittar flummiga teorier om spel också.
Kanske nån 3 år gammal debatt om half life 2 t.o.m.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Tja, de visste uppenbarligen tillräckligt mycket för att såga den..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Re: R.i.p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
LOS ANGELES.
Det är inte länge sedan Nintendo hade 90 procent av tv-spelsmarknaden.
I dag har den kakan krympt till 19 procent.
Med nya spelkonsolen Revolution hoppas företaget kunna vända trenden.
När Revolution presenterades på en presskonferens i Hollywood i går skapade den långt ifrån samma uppståndelse som nyligen Microsofts nya Xbox 360 och Sonys Playstation 3.
Likt konkurrenterna har den trådlösa kontroller men processorkraften är bara två eller tre gånger så stark som originalet, Gamecube.
Det ska jämföras med Xbox 360 som är mer än tio gånger kraftfullare än föregångaren och Playstation 3 som påstås vara 35 gånger kraftfullare än PS2.

"Inte bara turbokraft"
- Det handlar inte bara om turbokraft, det handlar om vad man gör med den, säger företagets marknadschef Perrin Kaplan.
Analytikerna är mer tveksamma.
- Nintendo måste bredda sig nu när marknaden åldras, säger PJ McNealy, analytiker vid American Technology Research.

Om man läser detta måste alla Nintendo fans inse att detta är slutet. När deras console kommer vara bara 2-3ggr bättre än Gamecuben. Sen säger dom att dom kommer ha bra spel när det enda dom släpper är mario cart, mario party, mario tennis. Sen utgåvor med spel som man körde på NES för 20år sedan. Nintendo kommer gå i SEGA fotspår gissar jag på att göra spel till andra consoler.

FORZA PS3!

Seriöst... sluta upp med såna här dummheter någon gång...
Om nintendo kommer slås ut eller ine lär ingen märka förren nått år efter att alla tre blivit lanserade. Och dessutom är det redan fakta att nintendo inte kommer tävla med ps3 och 360 i grafikjakten och "vi vill vara coolast"-sandlådan.

So what om konsollen ine är så kraftig, det är ändå spelen som är viktiga... iallafall jag struntar i om PS3 är 35 gånger kraftigare, för i verkligheten kommer aldrig den kraften kunna utnyttjas fullt ut och det spelar ingen roll om den klarar X miljoner gånger mer polygoner än Rev, så länge spelen bara är luffarschack och pong... Så för att förenkla det hela för er som inte verkar förstå meninsläsheten i att sitta och teorisera om framtiden, inte förren spelen kommit igång ordentligt, och försäljningen likaså, kan man börja prata om vem som vunnit och vem som förlorat.

Och att tråden dessutom är antik gör inte saken bättre... jag menar, varför ens bry sig om att läsa så långt tillbaka om ett ämne som diskuteras aktivt i andra trådar...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

The ny tråd?

Permalänk
Medlem

Nintendo kommer inte dö.
Jag spelade 8-bitars igår, så det så.

EDIT:
Hela min familj spelar 8-bitars idag.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
har ärlig talat alldrig kunnat gilla nintendo vet inte varför har till och med köpt gamecube för och hitta lyckan men det går bara inte.

Du bör ha vart med från NES-tiden för att få "känslor" för Nintendo.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Du bör ha vart med från NES-tiden för att få "känslor" för Nintendo.

räcker med att vart med från N64 tycker jag... fast GC i sig är en bra start det med, om man hittar rätt spel att börja med. Dock är det svårt om man börjat med PS t.ex. då man troligen redan svalt sonys fiskelina om att grafiken och teoretiska hårdvarprestationer är det viktigaste, och en redan satt uppfattning kan vara svår att ändra på.

ofT: Låt tråden dö nu, den borde inte ha återupplivats och det finns nyare aktuellare trådar där samma saker diskuteras...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
räcker med att vart med från N64 tycker jag... fast GC i sig är en bra start det med, om man hittar rätt spel att börja med. Dock är det svårt om man börjat med PS t.ex. då man troligen redan svalt sonys fiskelina om att grafiken och teoretiska hårdvarprestationer är det viktigaste, och en redan satt uppfattning kan vara svår att ändra på.

ofT: Låt tråden dö nu, den borde inte ha återupplivats och det finns nyare aktuellare trådar där samma saker diskuteras...

Rapportera den. Svårt att låta en tråd som listas under nya inlägg dö, även om den teoretiskt sett dog 2005-05-20.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

sant...
rapport ongoing...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
räcker med att vart med från N64 tycker jag... fast GC i sig är en bra start det med, om man hittar rätt spel att börja med. Dock är det svårt om man börjat med PS t.ex. då man troligen redan svalt sonys fiskelina om att grafiken och teoretiska hårdvarprestationer är det viktigaste, och en redan satt uppfattning kan vara svår att ändra på.

ofT: Låt tråden dö nu, den borde inte ha återupplivats och det finns nyare aktuellare trådar där samma saker diskuteras...

Jag började med NES, spelade sen på PC, så gick jag över till PSX/PS2 och nu ligger min "lojalitet" hos Xbox Varför? Jag är konsument, inte fanboy...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Du bör ha vart med från NES-tiden för att få "känslor" för Nintendo.

Jag spelade och ägde NES och SNES. Men efter SNES tycker jag det gick utåt för nintende, och skulle inte köpa revolution.

Varje gång någon skapar en ny tråd om ett ämne kommer 5 pers och länkar till en gammal tråd, finnns redan...

Varje gång någon tar upp en gammal tråd kommer 5 pers och säger "orka ta upp en gammal tråd, fan va ondödigt"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Vem som helst med lite fungerande hjärnceller i skallen fattar att ren kraft är ingen garanti alls för att spelen kommer bli jättesnygga. Hur många skitfula spel kom det inte till Xbox, och hur många supersnygga till PS2? Allting ligger i utvecklarnas händer.

Nintendo kommer inte att försvinna på ett bra tag. De har fortfarande ett starkt grepp om den bärbara marknaden, trots Sonys intrång. Inom konsolindustrin är det som Bill Gates säger, de håller på att skapa en egen nischmarknad. Och det behöver väl inte vara något fel med det.

Utöver det är Nintendo de enda utav de tre som faktiskt går i plus. De satsar på effektiv och billigt tillverkad hårdvara, till skillnad från Sony och Microsoft som säljer 10.000kr maskiner för 3000. Om det inte vore för Spider-Man 2 hade 2004 varit ett riktigt katastrofalt år för Sony.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Utöver det är Nintendo de enda utav de tre som faktiskt går i plus. De satsar på effektiv och billigt tillverkad hårdvara, till skillnad från Sony och Microsoft som säljer 10.000kr maskiner för 3000. Om det inte vore för Spider-Man 2 hade 2004 varit ett riktigt katastrofalt år för Sony. [/B]

Ms går back runt 1000 kr för varje såld xbox, Sony tjänade faktiskt pengar på varje Ps2 efter något år, då dom kom på nya billigare sätt att tillverka den på. Med andra ord kostar dom inte i närheten av 10.000 spänn.

Sony har skeppat 100miljoner Ps2, vilket borde betyda en jävla massa sålda spel. Så nä, det går bra för sonys konsoll marknad.

Listan över vilka som tjänat mest på sina konsoller är alltså följande:
1: Sony
2: Nintendo
3: Microsoft - Gick runt 30 miljarder back på sin krysslåda.

Slutligen: Nej, jag är inget Sony fanboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Med andra ord kostar dom inte i närheten av 10.000 spänn.

Jag tolkade det mer som en metafor.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk

Kom ihåg att "gå back" inte innebär att företagen förlorar pengar, bara att de inte gör lika stor vinst jämfört med förra året. Varje årsredovisning jämförs med tidigare årets så tjänar man 100 miljoner år 1999 men "bara" 90 miljoner år 2000, säger man att man "går back" eller "förlorar" 10 miljoner år 2000. Företagen har sina tricks för att det ska låta som att det är synd om dom, och därför ursäkta sina höga priser etc.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Jag tolkade det mer som en metafor.

Hade han sagt att dom kostade en arm och ett ben så visst, men hur får du en vanlig överdrift till en metafor?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Härligt att se någon dra upp en 7 månader gammal tråd för att kommentera någons åsikt om vad han/hon trodde om hårdvaran då.
Vad jag vet så hade Nintendo inte släppt så mycket info i maj.

Vet du? Om du söker ännu djupare så kanske du hittar flummiga teorier om spel också.
Kanske nån 3 år gammal debatt om half life 2 t.o.m.

Underbart att se någon som inte har bättre saker för sig än att gnälla på andra för att dom skriver i gamla trådar. Med tanke på att det var fler än jag som skrivit i tråden efter att jag skrev så fanns det tydligen ett intresse för tråden. Alltså fanns det en mening med att ta upp den igen.

Jo, hittar jag debatter om HL så drar jag gärna upp dom. Alldeles för intressanta för att bara dö ut.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa nintendo. Förra gens konsoler funderade jag länge och väl över. Men efter att revkontrollen dök upp finns det inga tvivel längre. Samma gäller för många av mina vänner som tidigare varit xbox och ps2- fanboys. Ps3 och 360 får ha hur mäktig grafik som helst, men mot revs kontrollsystem lär de falla hårt i spelglädje.

Nu har jag lovat mig själv att det här är det sista jag skriver om nästa gens konsoler innan de är här. Det är bara fånigt att sitta och gissa. Eller nä, att gissa är inte fånigt. Men att kasta paj på varandra är fånigt.

Permalänk

Man ska aldrig död-förklara nått innan tden verkligen är ute....

Stordatorn har varit dödförklarad i 20-25 år..... till utvecklarnas fasa lever den än... fast det finns inte så mycket spel till den

Vänta till burken är ute och se vad den erbjuder innan vi begraver hela nintendo.

Visa signatur

bomärke

Permalänk

Den ständiga debatten kan pågå i evigheter om vi flummar loss riktigt så kan vi hamna i en debatt om dagens kapitalistiska samhälle o så vidare, (är själv en hopplös prylbög med för lite pengar ).
Men vad jag egentligen tänkte skriva är:
Inget är dött föräns det är begravet...

Visa signatur

My brain hurts too....

Permalänk
Medlem

Asså revs kontroll verkar ju vara sämst, stå och vifta med armen så man blir svettig och får träningsverk... Tror kontrollen kommer bli revs fall

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.