Permalänk
Medlem

NY spel dator

Hej

har sedan ett tag tillbaka skickat in en tråd om en spel dator, men har tyvärr inte fått svar antar att tråden blev låst eller liknnade.
Så skickar därmed in en ny tråd och en länk till ett paket som komplett.se plockade ihop till mig.

Har nu lite funderingar om detta verkligen är en bra speldator som kan klara av de flesta Nya spelen på marknaden Inklusive Online spel. Mästadels World of warcraft eftersom det är det spelt jag spelar mäst

Eller fins det delar jag ska byta ut eller lägga till får att få en bra prestanda på spelet Lagg fritt.
Vore tacksam för Alla de svar i olika vinklar.

Adressen tll paketet fins på Följande Adress:
http://www.komplett.se/k/config.asp?ConfigSystemId=10082

MVh

Yaak

Visa signatur

NiTA!

Permalänk

Re: NY spel dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaaken
Hej

har sedan ett tag tillbaka skickat in en tråd om en spel dator, men har tyvärr inte fått svar antar att tråden blev låst eller liknnade.
Så skickar därmed in en ny tråd och en länk till ett paket som komplett.se plockade ihop till mig.

Har nu lite funderingar om detta verkligen är en bra speldator som kan klara av de flesta Nya spelen på marknaden Inklusive Online spel. Mästadels World of warcraft eftersom det är det spelt jag spelar mäst

Eller fins det delar jag ska byta ut eller lägga till får att få en bra prestanda på spelet Lagg fritt.
Vore tacksam för Alla de svar i olika vinklar.

Adressen tll paketet fins på Följande Adress:
http://www.komplett.se/k/config.asp?ConfigSystemId=10082

MVh

Yaak

kollade bara igenom det lite snabbt. Men om det ska vara en "spel" dator så känns ju det grafikkortet ren ut sagt löjligt. Sen så är det väl aldrig fel med en större hårddisk.

/johan

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte skriver hur mycket pengar du vill/har att lägga så tipsar jag bara om det jag tycker du ska ha

Ska du spela de nyaste spelen hack fritt med nån form av bra grafik är det några delar du måste byta ut.

Minne = Minst! 1 Gb, helst 2 Gb

Grafikkort = Ett 6800GS eller 7800GT helst ett 7800GTX om du vill vara helt säker på att det ska flyta

en större hårddisk skulle inte vara helt fel heller (250gb är riktigt prisvärd nu)

sen kan ett bättre starkare nätagg vara att rekommendera ifall du sätter in grejorna jag tipsa om, helst nåt kvalite agg på 480W eller mer

hoppas det hjälper

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Nej, jag tycker inte det ser inte bra ut.

Vad jag tycker du ska göra är att skriva hur mycket du vill spendera och om du vill ha den färdigmonterad eller inte. Om XP ska vara med, skärm osv.

Destå mer info du ger destå lättare blir det att rekommendera en bra dator.

Permalänk

Om det är paketet i standardutförande som du funderar på, så är det ingen bra ide'. Processorn är bra (3700+), men totalt overkill till det grafikkortet (6200). Om du har tight budget så välj en lite långsammare processor, t.ex. 3200+ och lägg mer pengar på grafikkortet så du minst har 6600GT eller X800GT, helst ett 6800GS. 512MB minne är för lite för någorlunda moderna spel, minst 1GB (helst 2GB) rekommenderas starkt.
Med en 3200+, X800GT och 1GB minne kostar paketet 8239 och kommer funka mycket bättre i WoW. Ett X800GT kan du dessutom lätt överklocka GPU på för bättre prestanda.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaren, och eftersom jag inte kan så värst mycket om det hela så ska ja försöka lösa det på något sätt, men dom frågor ni undrade över om hur mycket pengar jag vill spendera och så.

Budgeten ligger på ca 11.000 kr, ska järna va Ihopplockat färdibyggt med installerade proggram, men räkna inte in programmen i budgeten.. det Fixar jag utöver:P
Men annars är det nog inte så mycket, ingen skärm äger en Skten Scaleo C729 funkar bra.
inga högtalare mus eller Tangentbord. Moderkort, Nätverkskort, grafik ljud och allt nödvändigt.

Är det mer så skriv det, detta är vad jag kom på.

MVh Yaak

Visa signatur

NiTA!