World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Entusiast

Va tycks om min UI då? försökt å få den så stilren som möjligt med 3-4 mods endast.

Kör 1024x768 med min 17" skärm så kan inte ha så mycket utan att nått är ivägen.
http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/WoWScrnShot_...

Något jag borde ändra eller kan förbättra?

edit: (om ni undrar varför jag har 2 st targets på skärmen så är den ena targets target)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
Va tycks om min UI då? försökt å få den så stilren som möjligt med 3-4 mods endast.

Kör 1024x768 med min 17" skärm så kan inte ha så mycket utan att nått är ivägen.
http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/WoWScrnShot_...

Något jag borde ändra eller kan förbättra?

edit: (om ni undrar varför jag har 2 st targets på skärmen så är den ena targets target)

Barsen för dig, party, target osv var _inte_ stilrena. Bara enkelt tråkigt fula, om jag får vara ärlig då. Ska jag säga exempel på vad för bars jag säger är snyggt? Nurfed, Perl, etc gillar jag, men alla tycker vi olika ^^ Annars såg det väl okej ut, inte för att det är så mycket mer eftersom att du vill ha det enkelt och lite grejer osv men men ;>

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

inte för att vara tyken eller nått men det var riktigt fult!

Permalänk
Medlem

Då var man lvl 60 då... Dingade 4:34 den 21/2. Bara att börja på en till gubbe

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är ju på lvl 60 spelet börjar ju! Du kan inte rolla en ny gubbe nu!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

http://www.kotaku.com/gaming/wow/terrorist-guild-holds-wow-se...

Citat:

[b]Terrorist Guild Holds WoW Server Hostage[/b]

The Imperial Order, a World of Warcraft guild on the Detheroc server, is holding the server hostage. The guild has completed the various quests needed to obtain a septer used to ring a gong. Ringing the gong will open the gates giving everyone on the server access to new content, but the guild refuses to do it. At least, they refuse to do it until someone pays them 5,000 gold.

They say they’d rather be known as the obnoxious guild that held their server hostage than forgotten as the kind guild that opened new content.

"Nobody remembers the fair and quietly intelligent people we meet in their daily lives, but everyone remembers those who ruin their day.

We’ll have plenty of time to conquer this new content, but for now we see an endless novelty in holding it hostage. And this is what we will continue to do: Hold it hostage."

So About those Gates [WoW Forums]

Haha.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
inte för att vara tyken eller nått men det var riktigt fult!

Inte för att vara tyken, men lär dig läsa. Jag bad om konstruktiv kritik, inte bara säga att den var ful. Vad tyckte du var ful med den?

Försöker ju förbättra. Och monkej får se ifall jag hittar nå perl

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

ngn som har en schyst guild på twisting nether?.. som man kan joina när man närmar sig lvl 60 att köra instancer med osv?

Permalänk

Någon som läst senaste numret av Herman Hedning? Det är en liten paraodi på MMO spelandet där och det mesta tyder på att det är WoW serien syftar på. Den får en att tänka efter lite.

Permalänk

Hur installerar man Titan panel? När jag packade upp den hittade jag ingen setup eller liknande.

Hämtade den härifrån: http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
ngn som har en schyst guild på twisting nether?.. som man kan joina när man närmar sig lvl 60 att köra instancer med osv?

Kolla här

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-realm-twis...

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Om du spelar rogue(eller warrior eller hunter) kommer du märka att dom är helt sjukt kul tills du försöker få en grupp till en endgame-instans... Det råder inflation av de tre på nästan alla servers, så det är väldigt svårt för dom att få en grupp. Druider däremot är det underskott på.

Från server till server, börjar dock märka att det blir mindre o mindre rogue överallt. Rogues e inte nära längre o vara den populäraste spelklassen, tvärtom, snart e det vi o warlocks typ...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur installerar man Titan panel? När jag packade upp den hittade jag ingen setup eller liknande.

Hämtade den härifrån: http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=860

http://ui.worldofwar.net/tutorials.php?id=4

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Bara undrar lite över drop rates i MC.
Efter ca 8 hela raids (brukar splita up MC på 2dagar) har vi äntligen fått ner Majordomo (tog ett tag innan vi enns kunde göra han iom att vi behövde folk som var klara med questet) och är nu frame vid Ragnar.
Men grejen är att drop raten på class items är väldigt ojämn, av ca. 150 epics är 20% av dom till warriors (gnäller inte är warrior själv så) och 18% hunters. Resten ligger runt 10-13% och våra stackars pallas och präster ligger bara på 8%.
Undrar bara om det är så för alla MC guild eller om det bara är vi som har haft "otur" med loot spridningen?

Permalänk
Medlem

MM, var likadant för oss. Vi fick massor av Felheart och Cenarion hela tiden. :/

Permalänk

Någon duktig hunter som kan ge mig lite tipps på hur jag "kitar" bossar?
Jag skulle till UBRS för första gången, och som ensam hunter fick jag i uppgift att "kita" Draki(?) Jag hade aldrig hört utrycket innan men fatta att det handlade om att hålla "aggro" på bossen och springa som satan, sammtidigt som resten av raiden skulle döda alla hans "adds".

Jag fick höra av en Mage att jag skulle ta wingclip och springa en massa.
Som tur var kom vi aldrig fram till bossen, och jag slapp skämmas för att komma ligga bakom en 15 man raid wipe

Så är det någon som har några tipps?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Bara undrar lite över drop rates i MC.
Efter ca 8 hela raids (brukar splita up MC på 2dagar) har vi äntligen fått ner Majordomo (tog ett tag innan vi enns kunde göra han iom att vi behövde folk som var klara med questet) och är nu frame vid Ragnar.
Men grejen är att drop raten på class items är väldigt ojämn, av ca. 150 epics är 20% av dom till warriors (gnäller inte är warrior själv så) och 18% hunters. Resten ligger runt 10-13% och våra stackars pallas och präster ligger bara på 8%.
Undrar bara om det är så för alla MC guild eller om det bara är vi som har haft "otur" med loot spridningen?

Looten är väldigt random. Vissa guilds har tagit ner Ragnaros 60 gånger utan att få ett enda vapen. Vissa har kört 80 gånger utan att få ett enda legendary-drop (är väl cirka 4% på dem från Geddon, Garr och Ragnaros har jag för mig).

Det som är värt att testa om ni får exakt samma loot under flera veckor är att zona in och ut ur instansen och byta RAID-ledare, det har hjälpt för oss ett par gånger. Det är dock mycket som är konstigt med loot, ungefär som Onyxia Fas 2, om man får Deep Breath eller inte.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Bara undrar lite över drop rates i MC.
Efter ca 8 hela raids (brukar splita up MC på 2dagar) har vi äntligen fått ner Majordomo (tog ett tag innan vi enns kunde göra han iom att vi behövde folk som var klara med questet) och är nu frame vid Ragnar.
Men grejen är att drop raten på class items är väldigt ojämn, av ca. 150 epics är 20% av dom till warriors (gnäller inte är warrior själv så) och 18% hunters. Resten ligger runt 10-13% och våra stackars pallas och präster ligger bara på 8%.
Undrar bara om det är så för alla MC guild eller om det bara är vi som har haft "otur" med loot spridningen?

typ samma sak här, nästan inga priest saker och vi har ALDRIG fått lawbringer belt (vi har varit i MC i ~3 månader.)

vår guild kommer förmodligen få lov att börja disenchanta might snart. -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
http://ui.worldofwar.net/tutorials.php?id=4

Tack.

Permalänk
Medlem

Vad betyder BoP & BoE ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vad betyder BoP & BoE ?

Bind on Pick-up och Bind on Equip, d.v.s de blir soulbound antingen när du plockat prylen eller när du equippat den.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Någon duktig hunter som kan ge mig lite tipps på hur jag "kitar" bossar?
Jag skulle till UBRS för första gången, och som ensam hunter fick jag i uppgift att "kita" Draki(?) Jag hade aldrig hört utrycket innan men fatta att det handlade om att hålla "aggro" på bossen och springa som satan, sammtidigt som resten av raiden skulle döda alla hans "adds".

Jag fick höra av en Mage att jag skulle ta wingclip och springa en massa.
Som tur var kom vi aldrig fram till bossen, och jag slapp skämmas för att komma ligga bakom en 15 man raid wipe

Så är det någon som har några tipps?

Lär dig hoppa, snurra, skjuta och snurra tillbaka.

Lägg arcaneshot eller distracting shot på en lättillgänglig tangent ovanför de du styr med. Skjut på drakki och spring. När du springer, hoppa och håll i höger musknapp, vrid dig 180 grader och skjut ett instantskott, arcane eller distracting. I samma sekund du skjuter, vrid dig 180 grader tillbaka och spring vidare. Kräver lite träning men det är lätt när man kan det.

Jag brukade dra drakki in till the beasts rum och sedan feigna. Meddela resten av raiden att han är på väg tillbaka och under tiden har de förhoppningsvis tagit ner hans adds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Någon duktig hunter som kan ge mig lite tipps på hur jag "kitar" bossar?
Jag skulle till UBRS för första gången, och som ensam hunter fick jag i uppgift att "kita" Draki(?) Jag hade aldrig hört utrycket innan men fatta att det handlade om att hålla "aggro" på bossen och springa som satan, sammtidigt som resten av raiden skulle döda alla hans "adds".

Jag fick höra av en Mage att jag skulle ta wingclip och springa en massa.
Som tur var kom vi aldrig fram till bossen, och jag slapp skämmas för att komma ligga bakom en 15 man raid wipe

Så är det någon som har några tipps?

vanligtvis...beroende på vad du kitar så är det cheetah, concussive shot o rank 1 arcane shot som gäller om du ska kita något. Men drakki är troligtvis immune mot slowing effects så är nog lite svårare då...men har aldrig testat honom själv så kan inte ger några direkta tips på det.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det är dock mycket som är konstigt med loot, ungefär som Onyxia Fas 2, om man får Deep Breath eller inte.

Deep Breath beror väl på 2 faktorer, antingen att man inte står tillräckligt utspritt, alltså för tätt, eller för låg dps i fas 2, då gör hon Deep Breath, eller?

Angående Lootlista och random kan det vara värt att läsa detta dokument
http://www.files.bz/files/397/Blizzard%20Documents/Microsoft%...

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
MM, var likadant för oss. Vi fick massor av Felheart och Cenarion hela tiden. :/

MC= Mostly Cenarion

vet väl alla

Permalänk

Jag är villrådig hur jag skall bygga min mage. Pratade med en in-game som hade provat alla populära varianter och som tyckte att 31 arc/20 fire var bäst. Funkade tydligen mkt bra både pvp och i MC. Han påstod sig göra 10k i skada på 15 sec utan några epic items alls. Han föreslog också att jag skulle satsa på fire i början eftersom frost är för svag innan lvl 40. Jag lät mig övertygas och pröjsade 1g och bytte från frost till fire. Men frågan är om det finns andra bra builds? Ni som har 60 mages, vad är era erfarenheter? Och är det bäst att satsa på fire i början?

Permalänk
Medlem

Jag har nog bara ställt en massa frågor i denna tråden.. Men vafan frågar man inget får man inget veta.

Kan man ändra sina professions och secondary saken för jag vill inte ha fishing och jag vill inte ha blacksmithing längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag har nog bara ställt en massa frågor i denna tråden.. Men vafan frågar man inget får man inget veta.

Kan man ändra sina professions och secondary saken för jag vill inte ha fishing och jag vill inte ha blacksmithing längre.

Fishing behöver du inte ta bort, den räknas inte som 1 av dom två skills man är begränsad till att ha, det du däremot kan göra är att tabort "unlearn" Blacksmithing genom att på skillfliken markera blacksmith och välja sen unlearn och gå till en ny tränare och träna något annat.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret Men fick svar på irc ca 1 minut innan. Men t.ex jag hörde en säga att det finns 3 secondary skills fishing, cooking och first aid, kan man använda alla dom? eller kan man bara ha antingen fishing, cooking eller first aid?'

Aja skulle vara grymt tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Tack så mycket för svaret Men fick svar på irc ca 1 minut innan. Men t.ex jag hörde en säga att det finns 3 secondary skills fishing, cooking och first aid, kan man använda alla dom? eller kan man bara ha antingen fishing, cooking eller first aid?'

Aja skulle vara grymt tacksam för svar.

Rekomenderar att läsa denna: http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/index.html#newPlay... =P

Men jag kan säga att du kan ha alla 3 secondary professions (First Aid, Fishing, Cooking) samt 2 primary professions (Skinning, Mining, Herbalism, Tailoring, Enchanting, Blacksmithing, Alchemist, Leatherworking, Engineering) på samma gång Läs mer på sidan där om det är något det undrar, står jättebra skrivet imho :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death