Permalänk

Monsterburken!

Hej!
Nu var det såhär att jag hade trötnat på allt lagg på min dator. En P4 2,4 ghz med ett ATI 9800 pro. Så de senaste två månaderna har jag letat efter en ny dator.
För två veckor sedan hittade jag en Alienware ALX CrossFire på ebay.
specifikationerna var fantastiska och jag bjöd 900 usd (6800kr).
Jag var vinnande budet!

Här är specifikationerna:

ALX Full-Tower Silver Case Chassis
ASUS A8R-MVP ATI Crossfire Motherboard
AMD Athlon FX-57 2.8GHz CPU (Best Gaming Processor on the Planet)
OCZ DDR Gold GX XTC(Gamers) 2GB (2 x 1GB) 184-Pin DDR SDRAM Unbuffered DDR 400 (PC 3200) System Memory
(2) Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10,000 RPM 16MB Cache Serial ATA150 Hard Drives
1.44MB Black Floppy Drive
HP dvd740 Dual Layer DVD Burner w/ Lightscribe
Creative SOUND BLASTER X-Fi Fatal1ty FPS 7.1 Sound Card - NO I/O Drive Bay Included
ATI (Original) Radeon X1900 PCI Express Crossfire Edition Video Card
ATI (Original) Radeon X1900XTX PCI Express Video Card (The World's Fastest Consumer GPU)
Alienguise Invader Chassis
SeaSonic S12-600 ATX12V 600W Power Supply - Fully Sleeved in all Black and very quiet
AMD Athlon 64 Processor Adapter for water cooling
Alienware ALX Kool Top Silver Kit Chassis
Alienice Intake Blue Fan Chassis Upgrade
Dual Cold Cathode Blue Light Kit Chassis Upgrade
Blue LED Alienhead Chassis Upgrade Alienware 120MM Kit w/ 1 CPU & 2 GPU Coolers Thermal Management System - Watercooling Blocks
It has 3 different watercooling fan speeds to keep your system cool and quiet
ATI Crossfire Configuration Graphics Processor
RAID 0 Striping 2 Drives
Alienware OEM Windows XP Pro x64 Edition CD

Låter ju helt fantastiskt!
Idag fick jag hem monstret (från romänien)
Jag är helt desperat så jag bara slänger upp ett par bilder tagna från mobilen:

Jag hade tänkt modda den lite, några tips hade suttit fint!
Se upp AlienCobra!!!

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk

riktigt fint, med tanka påa tt du ska modda chassit så kanske du kan göra nått coolt gravyr?
alltid snyggt

Permalänk

Wtf..sjukt mycket tur spring och köp trisslotter och saker!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk

låter vansinigt den kommer ju klockad, men kanske man ska klocka den ännu mer!:)

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

hmm jävligt fint pris fett avundsjuk :/

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

Herregud fick du den där för 900USD?

Permalänk
Medlem

omg är klad fyr din skull ska också köpa en liknande fast min blir att gå på ca 10k!
köp några trisslotter ffs

btw hur snabbt fick du hem den?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

asså... om du verkligen fick den för det priset är jag fett avis.
Men tur att någon har lyckan på sin sida : )
ta hand om den !

lycka till

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

Jävligt avundsjuk!! Jag hoppades på att du skulle bli lurad när jag läste de första meningarna :@!!

Permalänk
Hedersmedlem

Det där måste väl nästan vara stöldgods? Inte för att låta neggo eller något, men du får ju knappt en FX-57 för $900, eller är det någon annan skum hake inblandad? Jag, avundsjuk? Nejdå.

Permalänk
Medlem

Jo nåt skumt måste det seriöst va :S Inte fan säljer en person en dator som han köpt från alienware för ett tiotal tusen på ebay för 900$ :S

Permalänk
Medlem

En dator för det där priset, helt sjukt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Länka till den avslutade auktionen.

Permalänk

jo jo 6800kr inkl frakt med UPS kom 3 dagar senare. Utropspriset var $1. Datorn var ny i låda!

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

Men vad gör du om hårdvaran pajar? >=) Fick du med kvitto eller? En direktlänk till auktionen skulle också vara fint

Permalänk

jag fick med 3 års Internationel garanti, men jag hittar ingen länk till auktionen.. så jag skickar en bild på kvittot av auktionen

men trisslotter är inget för mig (vinner aldrig)

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

Säger bara grattis, här ska man lägga ut 15 papp på nåt som inte är i närheten av den där datorn..

Permalänk

Jaha men modding då... Visst skulle en ruta se lite konstigt ut?

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

Det är fan sjukt bra pris.. skall kolla ebay nu.. TJA

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k_k
Det är fan sjukt bra pris.. skall kolla ebay nu.. TJA

Vem kollar INTE ebay nu?!

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk

Men jag var väldigt misstänksam d.fa annonsen försvann två gånger. Men jag gick med på det när han sa att vi skulle använda s.k betal garanti

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

MJaa, jag undrar fan vad det är för jävla lirare som säljer en dator till en tiondel av det ursprungliga priset

Permalänk
Medlem

bara att grattulera till köpet.. underbart prestandasystem, alienware-chassit är dock ingen estetisk höjdare.. haha

måste dock vara något skumt med hela auktionen, hur många bud lades totalt? vad var utropspriset? blev auktionen bortplockad av ebay? vem var säljaren?

men jag hade inte gjort något annorlunda i ditt ställe.. hade självklart slagit till! verkar heller inte vara stöldgods eftersom alienware custom/direkt bygger sina burkar innan de skeppas.. hur skall man då kunna stjäla en? (möjligtvis i leveranskedjan!)

en fråga dock, levererades systemet i orginalkartonger komplett med tillbehör osv?

Permalänk
Medlem

Mor:Tomte, du kan ju bara känna dig riktigt jävla lycklig med andra ord, du har just gjort ett rå-kap. Din dator är värd runt 38 000:-, se själva:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=332967&...
(obs! detta är utan kylning,chassi och OS)

Jag är nå enormt avundsjuk just nu, och dregglar något otroligt! :/

Permalänk
Medlem

Just nu sitter jag och dunkar huvvet i bordet............

Grattis.... grrrr

Edit: såg att du hade 2st x1900, är bra trött nu.

Men märket Alienware kostar grymt mycket också.

Edit2: Bläddra som en galning igenom massa Ebay annonser för tillfället

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

När jag läste detta var min första reaktion "Vilket svin, jag vill spöa honom". Men nu när jag lugnat ned mig så säger jag grattis tills årtiondets dator köp

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

1.44MB Black Floppy Drive

Permalänk
Medlem

Jag är helt jävla uppgiven nu asså, det kunde ju varit jag som köpt den där datorn..!

Grattis iaf, du har verkligen gjort ÅRETS KÖP! Hoppas den fungerar bra

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jäklans, det var inte dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
bara att grattulera till köpet.. underbart prestandasystem, alienware-chassit är dock ingen estetisk höjdare.. haha

måste dock vara något skumt med hela auktionen, hur många bud lades totalt? vad var utropspriset? blev auktionen bortplockad av ebay? vem var säljaren?

men jag hade inte gjort något annorlunda i ditt ställe.. hade självklart slagit till! verkar heller inte vara stöldgods eftersom alienware custom/direkt bygger sina burkar innan de skeppas.. hur skall man då kunna stjäla en? (möjligtvis i leveranskedjan!)

en fråga dock, levererades systemet i orginalkartonger komplett med tillbehör osv?

Jo datorn kom helt inplastad oöpnad i ny låda + tillbehör och garanti. Jag vet inte alls hur många bud som lades därför han ville att man skulle ge bud genom epost och han svarade alldrig när jag frågade hans ebay namn. Utrops priset var $1

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..