Spel med mycket frihet?

Permalänk

Tibia! Suger.

Håller nog med alla om The elder scrolls spelen (Oblivion som är det senaste).

Sen har vi ju Driver spelen som också är fria men gta är nog bättre

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
På vilket sätt menar du?

Menar inte kritiskt, utan jag är bara nyfiken

Levelbaserade zoner....

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker själv att obliv är rätt låst jämfört med morrowind. Krävs mkt mods för att göra obliv riktigt roligt.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Elite 2 är relativt fritt, Freelancer är också rätt fritt men om du vill ha ett spel som är snyggt och använder sig av någorlunda bra fysik så finns ju även I war 1-2.

Oblivion verkar vara enormt med rätt så stor frihet och även Morrowind var rätt så fritt.

Av dessa spel så verkar Oblivion vara det som är friast då det kommer till sp spel. Om det är rymd spel man är ute efter så skulle jag nog säga Elite och sen Freelancer.

Need for Speed Most Wanted har en del frihet och påminner en del om Midtown madness i detta. Polisjakterna i Most Wanted gör att jag föredrar det framför Underground serien.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

mr. E: Till att börja med drar instancerna bort iallafall 99% av friheten då du måste köra dom om du vill få bra saker och får man inga bra saker är det inte ens någon mening att spela spelet. Om du är tex Warrior kan du tex inte rolla på ett 1h svärd bara för att det skulle råka vara 0,0001% bättre till Rogue och skulle du råka rolla skulle du i stort sett bli kickad och kanske till och med få svårt för att hitta party/guild i framtiden. Alla hatar ninjor men utan alla dessa regler som någon pundhuvud har hittat på så skulle det nog kunnat vara roligare och friare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Wurm Online, ska finnas en tråd nånstans i forumet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint, du kan hur lätt som helst gå vilse o springa i jävligt långa perioder utan att hitta nåt slags tecken på civilisation, spelet har jävligt bra atmosfär också!:)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
mr. E: Till att börja med drar instancerna bort iallafall 99% av friheten då du måste köra dom om du vill få bra saker och får man inga bra saker är det inte ens någon mening att spela spelet. Om du är tex Warrior kan du tex inte rolla på ett 1h svärd bara för att det skulle råka vara 0,0001% bättre till Rogue och skulle du råka rolla skulle du i stort sett bli kickad och kanske till och med få svårt för att hitta party/guild i framtiden. Alla hatar ninjor men utan alla dessa regler som någon pundhuvud har hittat på så skulle det nog kunnat vara roligare och friare.

Word! MMOs började för mig som en typ av fritt spel där man äventyrade med polare, dräpte monster etc. Nu är det bara en hög nördar som försöker döda varandra för att komma över ett fiktionellt svärd :/

MEMEMEMEMEMEME!!
NINJA! NINJA!!! NOOOB! .

Vilken fantasykänsla det ger!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
NWN är inte så fritt jämfört med många andra RPG:s. Där överglänser Morrowind och Oblivion det mesta jag spelat (om man står hur med de halvkassa animationerna =).

Typ hur fritt som helst ju!
Hitta bara nån bra server med en bra persistant(?) värld sen om du tröttnar hittar du bara nån ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Nä. I Oblivion kan man ha ihjäl undeads och hoppa ner för vattenfall. Mycket roligare.

Haha helt klart roligare att vara Listener för the Dark Brotherhood än att gå ut och frysa ;p

On topic: Oblivion har hyffsat med frihet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
Vad tusan, sju svar och ingen som har nämnt Daggerfall? Skäms!

Kanske pga att det är urgammalt. Det var bra på sin tid, men knappast något man installerar idag. Om man över huvud taget får tag på det.

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW upp till lvl60 i princip som ett solo-spel, gjorde bara ett fåtal instance-runs och inget grindade alls. Det var superfritt och superkul.

Sen när jag blev lvl60 joinade jag en guild och nu försöker vi tillsammans klara av olika svåra uppgifter i spelet. Bryr mig inte så mycket om själva items-jakten även om jag såklart inte blir ledsen om jag skulle få något bra. Det som är kul däremot är att tillsammans lyckas med svåra saker och se hur hela guilden blir bättre och mer samspelt.

Men WoW UNDER lvl 60 och VID lvl 60 är helt olika spel tycker jag. Gillar man att solo-spela och inte är så mycket för den sociala biten är det bara att göra nya karaktärer med nya yrken!

Det jag saknar i WoW är ju dock en story. Även om vissa quest-lines är hyffsat långa går det i ett MMORPG inte att göra alltför mycket med historien. Världen kan liksom inte ändras då det är många som ska göra samma saker om och om och om igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZZeWolF
ni skriver kort men informativt.. bra... men eftersom ni har föreslagit andra rpgn så skulle jag rekomendera wow isåfall...

/The dotoholic

Ja wow, vilken frihet..

Permalänk

furir, läste jag en gnutta sarkasm lr höll du med?
och alla ni som säger att wow inte är fritt, jag fick ett 10 dagars gästaccount så det kan ju vara därför jag tycker det är fritt men under dom dagarna kunde då jag göra precis vad jag ville, men dock kunde jag inte spöa alla monster som min kompis kunde men jag soloade mest och det var roligt, för det mesta soloade jag iaf men jag hittade en svensk polare som jag kunde köra lite med också. men som sagt så tycker jag att wow är ett relativt fritt spel förutom att alla som spelar det faller ner i ett träsk av svält och dumhet pga månadskostnad och ETT GRYMT ROLIGT SPEL!

Permalänk
Medlem

monkey island 1,2,3,4

morrowind var annars mkt firare än oblivion...

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

RaZZeWolF: Upp till 30 så är det ganska fritt men sen blir det bara värre och värre och vid 60 ja då är det hejdå med friheten, du kommer inte ens ha frihet i det verkliga livet om du nu vill behålla guildet och ha någon chans att få tag på bra equipment. Glömm inte heller att man utforskar hela världen på ca 1 vecka om man inte räknar med instancerna, skulle man inte dött pågrund av mobsen vid lvl 1 så skulle du kunnat utforska allt på under 1 dag. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Gothic, Gothic 2 och snart Gothic 3.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

haha Zelda till GC den tecknade

Permalänk
Medlem

Grand Theft Audo SanAndreas (GTA SA)

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Boiling Point

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
monkey island 1,2,3,4

morrowind var annars mkt firare än oblivion...

På vilket sätt var det det?

Jag "tycker" spelen är lika fria (dock så är de exakt lika fria), men Oblivion känns roligare att utforska p.g.a. nötiga quests.

Permalänk
Medlem

ja men alltså, mainquest i morrowind kom ju för mkt i skymundan ju. medans du ständigt påminns av mainquest i oblivion, ( går du runt så ploppar det ju likt förbannat upp gates över allt )

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

sims spelen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Operation Flashpoint, du kan hur lätt som helst gå vilse o springa i jävligt långa perioder utan att hitta nåt slags tecken på civilisation, spelet har jävligt bra atmosfär också!:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
GTA VC är et tbra exempel, spring, skjut, kör, flyg etc hur helst du önskar...

GTA San Andreas är ett ennu bättre exempel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Boiling Point

ett underskattat spel!

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint och oblivion.
spore är ju inter-planetary evolution så det lär ju vara rätt så fritt
och så EVE. WoW sägs vara fritt också. och ja jag vet att jag snodde alla andras svar!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

The Godfather.
Som GTA fast i gangstermiljö.

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

senare i höst kommer Just Cause som verkar astufft! såg ngt på tv om det förrut, utvecklas typ i sverige..