The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Egentligen är det så att man skall trycka när sprintern åker upp som långsammast. Det kan vara när som helst, ingen speciell ordning. Ett tips är att titta väldigt noga på sprinten, och trycka upp den ett par gånger utan att trycka. Man märker att ibland går den väääldigt långsamt. Det är då man ska trycka.

Jo precis, för mig har den alltid gått som långsammast precis efter den gått som snabbast.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Någon som vet var man köper summons?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Har för mig att Mages Guild i Chorrol, av han som är en Bosmer, han säljer alla möjliga roliga conjuration spells. bl.a. hela tunga armorn som man kan frammana och Skeleton Champion o.s.v.

är lvl 7 med min magiker och där säljs det sånna åt mig i alla fall, du kanske tänker på värre saker ändå?

Ah vet precis vem du menar, men har redan allt ifrån honom kanske borde nämnt att jag är level 19 också :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Jo precis, för mig har den alltid gått som långsammast precis efter den gått som snabbast.

Man hör också ett dubbelklickande ljud när det är dags. Annars hör ett singelklick tycker jag mig höra

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Athletics är sjukt segt att öka. Ligger alltid efter.

Vart finns det trainers för Athletics? Ligger på Apprentice just nu.

Finns en trainer i Chorrol tror jag det är, vid torget där det är en rund ring med ett träd i.
Han är där från typ 10 på morgonen till 10 på kvällen, han är lätt att känna igen för han har ett koger på ryggen.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Just det. En High Elf vid namn Honditar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Det verkar som det är en liten bugg om man kastar spells och har på sej en Daedric Cuirass, tex en feather spell ger ungefär 60% efektivitet även om man är master i heavy armour ( 100), om man byter ut den mot tex en glas är man uppe i 95% igen (expert 75 i light), kan ju va värt att kolla om detta gäller även övriga spells, nån som har lust att testa ?

Permalänk
Medlem

Aaahh.. alltid lika härligt när man gått upp i level och ska sova, så får man vampirism på sig. Bara att loada och försöka igen.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Vänta, efter att ha stängt ner en Oblivion-gate, skulle man snacka med någon? Mitt minne sviker.

Det finns många Oblivion-gates, men jag antar att du menar den första i Kvatch. När du har stängt den så ska du gå fram till killen som gav dig uppdraget. Alltså en av vakterna. Det står i din quest-logg vad du ska göra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har fått lite av en nytändning i spelet nu!

Har klarat MQn, alla DB-quest samt Thieves' och Mage's Guild, så nu ägnar jag dagarna åt att ströva runt som allmän världsförbättrare parallelt med Fighters Guild-quests, tillsammans med två följeslagare (en kvinnlig Mage och en Dark Brotherhood-snubbe).

Sen så har jag fortfarande inte hittat alla shrines.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det finns många Oblivion-gates, men jag antar att du menar den första i Kvatch. När du har stängt den så ska du gå fram till killen som gav dig uppdraget. Alltså en av vakterna. Det står i din quest-logg vad du ska göra.

Nej, nej, inte den första. Det var ju hundra år sen man gjorde den haha, jag menar de andra som finns utspridda lite varstans.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig blivit biten av en vampyr när jag har sovt. Är ni säkra på att man verkligen kan bli biten när man sover eller läser ni bara fel i info rutan där det står att man drömmer att man blir biten?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Man blir ju biten, sen efter tre dagar är men en fullfjädrad vampyr. Vilet suger iofs.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jo, man blir "Biten" när man slåss mot vampyrer i grottor, ruiner och liknande. Men man blir väl aldrig spontant vampyr när man sover?

Förövrigt så tycker jag att vara vampyr är överlägset. Även på den mest grundläggande nivån utav vampyrism så får man ju 5+ i de flesta attribut, blir helt immun mot paralysering, gifter och en helskön magi där man ser i mörket. Börjar man ta skada i solen är det bara att ta en lodare när de sover på natten och köra i ett par timmar till.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Aaahh.. alltid lika härligt när man gått upp i level och ska sova, så får man vampirism på sig. Bara att loada och försöka igen.

Är det verkligen så tråkigt att göra botmedels-questen? Fuska till dig ett gäng botmedel annars med "player.additem 000977e4 1".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Nej, nej, inte den första. Det var ju hundra år sen man gjorde den haha, jag menar de andra som finns utspridda lite varstans.

Jasså, säg det då:p En bit in i spelet så finns det ju oblivion-gates lite överallt som inte har med uppdrag att göra. Dessa finns väl antagligen bara där för att man ska kunna hämta ingredienser och dylikt som bara finns att hitta där. Om dessa försvinner när man har klarat huvudstoryn kan jag dock inte svara på än. Däremot så har jag sett moddar som tar bort dessa random-gates. Personligen så har jag faktiskt också tröttnat på dessa jävla portar som dyker upp hela tiden när man lallar runt i skogarna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är det verkligen så tråkigt att göra botmedels-questen? Fuska till dig ett gäng botmedel annars med "player.additem 000977e4 1".

Här fuskas ingenting, plus att jag har hört från många att den questen buggar ur ibland, hon vill ej ta emot ingridenserna bl a.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Här fuskas ingenting, plus att jag har hört från många att den questen buggar ur ibland, hon vill ej ta emot ingridenserna bl a.

Du fuskar ju redan genom att ladda om sparade filer för att undvika vampyrism Det är trots allt en del av spelet, antingen tar man sig igenom skiten eller så fuskar man.

Visst ryktas det om att häxan buggar lite, men det är väl trots allt värt ett försök då majoriteten verkar ha tagit sig igenom questen utan större problem, inklusive jag. Skulle det nu strula så har man ju iaf gjort ett försök och kan då "fuska" till sig ett botmedel utan att få någon större ångest över det hela. Det känns betydligt smidigare än att sitta och ladda om spelet hela tiden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jo, man blir "Biten" när man slåss mot vampyrer i grottor, ruiner och liknande. Men man blir väl aldrig spontant vampyr när man sover?

Förövrigt så tycker jag att vara vampyr är överlägset. Även på den mest grundläggande nivån utav vampyrism så får man ju 5+ i de flesta attribut, blir helt immun mot paralysering, gifter och en helskön magi där man ser i mörket. Börjar man ta skada i solen är det bara att ta en lodare när de sover på natten och köra i ett par timmar till.

Jag håller faktisk med, även om det är lite lurigt att se ett ställe man varit på massa gånger i dagsljus för en gångsskull, man blir ju som sagt ganska ljusskygg som vampyr

Permalänk
Medlem

Försvinner alla Oblivionportarna när man klarat MQ??

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga vad folk har för använder för svärd, själv springer jag runt med ett Elven Shortsword med damage 11, haha.

Sen en följdfråga, vilket hus tycker nu är prisvärdast/snyggast? Det är nämligen dags för köp av fastighet.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Man blir ju biten, sen efter tre dagar är men en fullfjädrad vampyr. Vilet suger iofs.

Det är ju bara att ta en potion of cure disease. Har fått Porphyric Hemophilia rätt många gånger men aldrig laddat om en save eftersom jag alltid haft cure disease tillgängligt.

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem

Har precis klarat Dark Brotherhod med min mördare Blev lite ledsen när man såg att de hadde dödat "honom". Ska försöka göra färdigt Thivesguild och sedan blir det nog Fightersguild. Jag har inte börjat med MQ än (inte äns stängt porten vid Kvatch) för att slippa alla portar som öppnar sig när man går runt i skogen.

Har alldrig blivigt biten av en vampyr. Bara blivigt erbjuden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
Försvinner alla Oblivionportarna när man klarat MQ??

Ja. Likså öppnas det inte en massa portar lite överallt såvida man inte påbörjar mainquesten.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Finns det någon gräns för hur mycket man kan lagra i möblerna i sitt hus? Har det någon betydelse om man i stället placerar sakerna löst?

Permalänk
Medlem

Var hittar man Goldbrand?

Permalänk

Hur får man igång Construction set för Oblivion? Det följde ju med till Morrowind, men jag hittar inget på skivan till detta spel? Det måste ju finnas tycker jag, eftersom folk redan börjat modda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Hur får man igång Construction set för Oblivion? Det följde ju med till Morrowind, men jag hittar inget på skivan till detta spel? Det måste ju finnas tycker jag, eftersom folk redan börjat modda?

Ladda ner det från officiella hemsidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ladda ner det från officiella hemsidan.

Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ja. Likså öppnas det inte en massa portar lite överallt såvida man inte påbörjar mainquesten.

Påbörjat mainquest säger du. Räcker det med att stänga porten i Kvatch för att andra portar ska öppnas?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Påbörjat mainquest säger du. Räcker det med att stänga porten i Kvatch för att andra portar ska öppnas?

Jepp, det är allt som krävs för att nya ska öppnas

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ta bort alla?
Eller kommer det nya hela tiden?

Visa signatur

Gamertag: Fleepy