Permalänk
Medlem

Så det är ingen med telialåst telefon som kan svara på detta av egen erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adixuz
Så det är ingen med telialåst telefon som kan svara på detta av egen erfarenhet?

Läste du inlägget ovanför ditt förra?

Alltså det är bara att tanka hem grps inställningnarna igen (lr skriva in dem). De finns på telia eller på qteks hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Läste du inlägget ovanför ditt förra?

Alltså det är bara att tanka hem grps inställningnarna igen (lr skriva in dem). De finns på telia eller på qteks hemsida.

Visst läste jag vad han skrev, men "who knows" låter mer som en spekulation, inte sant?

Edit: Någon som vet om det finns något bra program för pocket-pc för att t ex styra winamp via blåtanden? Liknande dom som finns till symbian.

Permalänk

Wooh, nu har något gått riktigt snett.
Sedan en vecka har det varit så att när jag sätter i laddaren i telefonen, börjar lampan lysa rött, och när jag sedan vaknar på morgonen är den ALLTID avstängd, och jag vet inte när under natten det sker. Därtill tar det oftast ett par reboots innan jag kan få igång activesync genom att stoppa in den i datorn, och när det väl funkar händer samma sak som med laddaren, lampan lyser rött.
Need backup. Vad tror ni?

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem

Kan ni rekomendera någon spelare som klarar av en massa format? köpte min igår och sitter nu med pennan i högsta hugg.

Enda problemet jag har nu är att jag inte kan se dom filmklipp som jag har skickat över till s100an.. känner inte igen filerna säger den. Är det spelaren eller mig det är fel på?

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvng
Kan ni rekomendera någon spelare som klarar av en massa format? köpte min igår och sitter nu med pennan i högsta hugg.

Enda problemet jag har nu är att jag inte kan se dom filmklipp som jag har skickat över till s100an.. känner inte igen filerna säger den. Är det spelaren eller mig det är fel på?

Betaplayer för filmklipp och GSplayer för musik.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få vara så usel och be om en direktlänk till Betaplayer? Jag verkar inte få hem rätt grej, hur jag än gör

Finns det inga codec-packs till wmp ?

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Medlem

Nu när den här tråden vaknat till liv igen kan passa på att fråga om någon mer än jag har problem med att synka telefonen med Active sync? Datorn hittar telefonen men säger att någonting blir fel. Active sync hittar ingenting.
Jag hittar inga specefika usb-drivrutiner eller liknande till S100, finns det?
Senaste versionen av Active Sync använder jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvng
Skulle man kunna få vara så usel och be om en direktlänk till Betaplayer? Jag verkar inte få hem rätt grej, hur jag än gör

Finns det inga codec-packs till wmp ?

http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=1080

Finns inget codecpack till WMP.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Nu när den här tråden vaknat till liv igen kan passa på att fråga om någon mer än jag har problem med att synka telefonen med Active sync? Datorn hittar telefonen men säger att någonting blir fel. Active sync hittar ingenting.
Jag hittar inga specefika usb-drivrutiner eller liknande till S100, finns det?
Senaste versionen av Active Sync använder jag.

Från Microsofts hemsida: "For customers using Windows Mobile 2003 or 2002 powered devices, please continue using ActiveSync 3.8" så om du kör Activesync 4.1 så får du problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
Från Microsofts hemsida: "For customers using Windows Mobile 2003 or 2002 powered devices, please continue using ActiveSync 3.8" så om du kör Activesync 4.1 så får du problem.

Tack för den, men det gick ju tyvärr inte bättre:(

Windows (Xp pro) märker att jag sätter i något när jag ansluter telefonen genom usb, men säger efter ett tag att något går snett. I device manager hittar jag telefonen som "unknown device" under usb-enheter. Inga drivrutiner finns installerade för telefonen och Windows kan inte heller hitta något som fungerar.

Jag hade inte problemet på Win 2000 på en gammal dator men nu vill det alltså inte. Qteks support är tyvärr inte världssnabba på att svara på frågor heller...
Någon som har några tips?

Edit: Efter diverse studer på XDA dev. forumet så har jag kommit fram till att jag använt fel kabel. Tydligen finns det olika typer av usb-kablar, en från en Creative Muvo fungerar inte, däremot fungerar en från en Canon 10D utmärkt. Kablarna ser likadana ut men skiljer sig onekligen åt på något sätt. Varje dag lär man sig något nytt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

prylar

Hej!

jag undrar om ni vet några svenska sidor som säljer väskor eller case till qtek s100 ?

Som dessutom har ett urval

må gott!

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk

Re: prylar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvng
Hej!

jag undrar om ni vet några svenska sidor som säljer väskor eller case till qtek s100 ?

Som dessutom har ett urval

må gott!

www.dustin.se

De har några olika modeller.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Efter en uppdatering av os i min S100 så försvann mina inställningar för gprs och mms, som jag tyvärr glömt att skriva ner någonstans.
Jag kör med Comviq. S100 finns inte medi listan över telefoner som man automatiskt kan få inställningar till. Comviqs kundtjänst hänvisar mig till telefonens manual som inte säger ett skit.
När jag testar med de inställningar som känns troligt efter att kollat vid liknande telefoner använder så får jag det inte att fungera.

Någon med Comviq och en S100 som kan tala om för mig vad det är för inställningar som gäller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Efter en uppdatering av os i min S100 så försvann mina inställningar för gprs och mms, som jag tyvärr glömt att skriva ner någonstans.
Jag kör med Comviq. S100 finns inte medi listan över telefoner som man automatiskt kan få inställningar till. Comviqs kundtjänst hänvisar mig till telefonens manual som inte säger ett skit.
När jag testar med de inställningar som känns troligt efter att kollat vid liknande telefoner använder så får jag det inte att fungera.

Någon med Comviq och en S100 som kan tala om för mig vad det är för inställningar som gäller?

ev. har du redan fixat det men annars:

http://www.smartmobile.se/item.aspx?id=260

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack, tack. Nu är det fixat iaf=)

Visa signatur
Permalänk

Re: prylar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvng
Hej!

jag undrar om ni vet några svenska sidor som säljer väskor eller case till qtek s100 ?

Som dessutom har ett urval

må gott!

Kolla på www.expansys.se dom har riktigt mycke grejer till s100.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Nu är man en stolt ägare av storebrorn till s100 =D
fick min S200 igår, riktigt najs lur.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Tog hem en returnerad S100 från jobbet tidigare i veckan för test bara på skoj, och några frågor har nu dykt upp. Har endast använt Symbian S60 samt S80 tidigare.

  • Trots att programmen avslutas med hjälp av krysset i övre högra hörnet ligger dem fortfarande kvar i minnet och suger resurser. Finns det inget sätt att verkligen avsluta programmen permanent. Måste man gå följande väg för att verkligen vara säker på att programmen inte körs? Settings --> System --> Memory --> Running Programs

  • Så fort GPRS aktiveras när jag t ex. besöker en websida står det att jag är Connected när jag klickar på ikonen i top frame. Det går inte att avsluta uppkopplingen utan ikonen indikerar hela tiden att jag är uppkopplad. Uppkopplingen bryts om jag rycker batteriet eller synkar med Active Sync. Är det möjligt att bryta denna uppkoppling på ett smidigare sätt? Skickas paket även om jag inte har en websida aktiverad eller inte synkar mail?

  • Vilket stereoheadset är standard till denna lur?

Permalänk
Medlem
Citat:
  • Så fort GPRS aktiveras när jag t ex. besöker en websida står det att jag är Connected när jag klickar på ikonen i top frame. Det går inte att avsluta uppkopplingen utan ikonen indikerar hela tiden att jag är uppkopplad. Uppkopplingen bryts om jag rycker batteriet eller synkar med Active Sync. Är det möjligt att bryta denna uppkoppling på ett smidigare sätt? Skickas paket även om jag inte har en websida aktiverad eller inte synkar mail?

  • Vilket stereoheadset är standard till denna lur?

Enklaste sättet att avsluta GPRS är att trycka in röd lur i 5 sekunder.

Stereoheadsetet som följer med vid köp är nått plastigt skräp som inte är så spännande. Låter inte bra alls. Duger i nödfall till samtal men aldrig till musik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buddy
Enklaste sättet att avsluta GPRS är att trycka in röd lur i 5 sekunder.

Perfekt, tack så mycket. Det gjorde saken genast lite enklare.

Permalänk
Medlem

headsets

Har ni något bra tips på ett bra headset (sladd med lur) som passar till min s100 ?

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle
Tog hem en returnerad S100 från jobbet tidigare i veckan för test bara på skoj, och några frågor har nu dykt upp. Har endast använt Symbian S60 samt S80 tidigare.

  • Trots att programmen avslutas med hjälp av krysset i övre högra hörnet ligger dem fortfarande kvar i minnet och suger resurser. Finns det inget sätt att verkligen avsluta programmen permanent. Måste man gå följande väg för att verkligen vara säker på att programmen inte körs? Settings --> System --> Memory --> Running Programs

  • Så fort GPRS aktiveras när jag t ex. besöker en websida står det att jag är Connected när jag klickar på ikonen i top frame. Det går inte att avsluta uppkopplingen utan ikonen indikerar hela tiden att jag är uppkopplad. Uppkopplingen bryts om jag rycker batteriet eller synkar med Active Sync. Är det möjligt att bryta denna uppkoppling på ett smidigare sätt? Skickas paket även om jag inte har en websida aktiverad eller inte synkar mail?

  • Vilket stereoheadset är standard till denna lur?

Jag använder Magic Button för att stänga appar. Minns dessvärre inte var jag tog det ifrån. Borde hitta om du söker dock. Freeware. Funkar som en liten taskmanager.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

IR boost

Hej igen!

Finns det något sätt/program som kan boosta min IR signal ur min qtek s100 ?

Fick just våran AC på jobbet att fungera genom "RemoteControl II".. vore hysteriskt roligt om man kunde sitta och smygfippla med den.. ( )

jag tjatar på med samma fråga som jag ställde ovan..

Har ni något tips på ett bra handsfree? (sladd med lur).. Där musiken inte låter som någon nynnande korre från Irakfronten... över satelit.

Må gott

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Medlem

Nu har min S100 börjat trilskas ordentligt med mig. Efter uppdatering av programvaran (till 1.12.00) så la den inbyggda mikrofonen av. Jag kan alltså inte få ut något ljud ur den om jaginte använder headset/lurar. Aningen jobbigt så jag inte alltid vill ha med mig detta...
Är det någon annan som råkat ut för detta?
Vet någon var man kan hitta äldre versioner av programvaran än den som finns på qtek.nu? Är det någon som testat någon annan programvara som fungerar bra på telefonen, alltså någon som inte är från svenska qtek?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Nu har min S100 börjat trilskas ordentligt med mig. Efter uppdatering av programvaran (till 1.12.00) så la den inbyggda mikrofonen av. Jag kan alltså inte få ut något ljud ur den om jaginte använder headset/lurar. Aningen jobbigt så jag inte alltid vill ha med mig detta...
Är det någon annan som råkat ut för detta?

Jag har samma problem med min S100 men det verkar inte vara beroende på mjukvara då jag får igång ljudet när jag fipplar lite i headsetingången med en penna e.dyl. Med headset (Bluetooth eller vanlig) funkar det dock bra.

Visa signatur

[Eee PC™ 1000H] [ThinkPad X60] [Philips 190s5cs]

Permalänk

förbannat. nu får jag en soft reset varje gång jag trycker på power-knappen på min s100. min förra var såpass mycket på reparation att jag fick en ny, som nu alltså också börjat krångla.
ideas, anyone?

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk

har du kollat igenom instälningarna ORDENTLIGT ? har för mig där finns nåt där så man kan ställa in så det blir så, men e inte säker. pallar inte kolla på min nu.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
har du kollat igenom instälningarna ORDENTLIGT ? har för mig där finns nåt där så man kan ställa in så det blir så, men e inte säker. pallar inte kolla på min nu.

jadå, grejen är att det hända när jag pratade och stod i duschen, vattnet var förstås avstängt. dvs, blött hår mot telefonen var troligen det som orsakade felet. kalla mig idiot, men så är fallet. den slutade göra soft reset med powerknappen igår kväll, men i morse gjorde den det igen. dåligt.

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem

fuktskada. mobil ska väll inte användas (trycka emot) i närheten av fuktiga saker, dåligt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive