Visa hårddiskanvändning i phpsysinfo.

Permalänk
Medlem

Visa hårddiskanvändning i phpsysinfo.

Samba har ju vissa svagheter när det gäller monterade diskar i själva nätverkspartitionen. Jag har två diskar monterade i home-mappen str och jag vill kunna se hur mycket utrymme det är kvar på dem, bästa sätt att göra detta på är väl genom att använda phpsysinfo tänkte jag.

Så här blev det:
http://status.fishtail.nu

Jag kan inte se de partitioner som jag vill se, som ni ser längst upp.
Detta verkar inte ha att göra med rättigheterna i df, utan snarare ha något att göra mapparnas rättigheter. Går jag in i shell med root eller användaren "str" (som jag använder för det mesta) så har jag inga problem med df.

Vad jag vill ska hända är att bara tre diskar ska visas, för det är en informationen jag behöver; systemdisken och de två diskarna som är monterade i str.

Min kunskap är alltid väldigt snäv eftersom min kontakt med UNIX är oregelbunden.

Jag är också intresserad av distributioner som liknar clarkconnect eftersom att jag vill testa något nytt och vara upplyst om vad ni tycker om konkurrenterna. Jag söker INTE efter att konfigurera systemet själv alltså är inte OpenBSD och gänget några kandidater.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du vill ha en dist som liknar clackconnect så är SMEserver ett bra val det bygger på CentOS och man conftar allt från ett webbgui

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Om du vill ha en dist som liknar clackconnect så är SMEserver ett bra val det bygger på CentOS och man conftar allt från ett webbgui

verkar nice, är de http server å ftp å allt me direkt då?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

sammex: Jepp. Clarkconnect fungerar på samma sätt. Jag ser Clarkconnect som ett bättre alternativ eftersom att high-end versionen av disten är komersiell och att det därför finns en efterfrågan som ställer krav på produkten och utvecklar den.

Visa signatur