Permalänk
Medlem

12" för liten, 14"/15" för stor?

Jag skulle vilja få lite råd angående storleken på bärbara datorer.
Kommer inom köpa en bärbar men står i valet och kvalet om det är en 12" eller en 14"/15" skärm jag vill ha.

Jag vill ha en dator som är lätt att ta med sig i väskan utan att jag märker av att den är där och att den utan problem rymms. Helt enkelt en dator som jag utan problem kan ta med mig överallt.

Svaret skulle vara enkelt, en 12" skärm som är liten och behändig, om det inte vore för att jag är orolig att en så pass liten skärm i längden kan bli jobbig att arbeta med.
Jag har givetvis en stationär dator men det är inte omöjligt att jag vid tillfällen och speciellt vid skolarbete kommer sitta vid den bärbara datorn 6-8h i sträck. Kommer då en liten 12" skärm bli för liten och jobbig/ansträngande att arbeta med?

Någon som använder sig av en bärbardator med 12" skärm som kan ge sina synpunkter på det hela, hur väl det fungerar att använda en sådan maskin under längre tidsperioder.

Visa signatur

// Martin

Permalänk
Discokungen

13,3" finns väl?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Min laptop har en 12" skärm, tycker inte alls att det är spec jobbigt att sitta längre stunder.

Permalänk
Inaktiv

har en 12tums.. med 1400x1050 i upplösning tillomed.. det är inte jobbigt alls tycker jag, bara väldigt smidigt.

Permalänk
Medlem

okej, okej... tror ni nästan övertyga mig nu, en 12" får det bli!

Tack för era kommentarer!

Visa signatur

// Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
har en 12tums.. med 1400x1050 i upplösning tillomed.. det är inte jobbigt alls tycker jag, bara väldigt smidigt.

Väldigt trevlig upplösning det där! Vad är det för dator? Annars tror jag en LG T1 hade varit fint för dig, 14" med bra upplösning på 2kg, smidigt och rätt stor skärm endå.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HotTuna.
Väldigt trevlig upplösning det där! Vad är det för dator? Annars tror jag en LG T1 hade varit fint för dig, 14" med bra upplösning på 2kg, smidigt och rätt stor skärm endå.

det är en toshiba m200.. riktigt smidig.. men jag tror "chassit" för skärmen är lite större än vad en 12tums måste vara... uppmot 13... eftersom det är en tabletpc och pennan inte funkar som den ska i hörnen annars (tror jag?).