Permalänk

jag själv tycker inte om chassit men din kreativitet och fantasi och vilja till att göra detta chassi är helt underbart.... tycker det e riktigt bra gjort

Permalänk
Medlem

Otroligt fult enligt mig, men kan väl uppskattas av vissa.

Permalänk

Tycker det blir snyggt, men jag tycker att det är för lite skit. Mer smuts och lera eller jord så det ser mer ut som en skyttegrav. Du skulle ju kunna bygga upp en lite mer ojämn mark och måla så den ser lerig ut. Ungefär som typ Wolverine gjorde på sitt biomech chassi:

Permalänk
Avstängd

du är sjuk mkt sjuk...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
du är sjuk mkt sjuk...

Varför??

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Hehe, latjo leksak där Elitemoddd.

När jag var yngre pyssalde jag en hel del med skalamodeller och bläddrade ivrigt i många tidningar om tipps och ideér till framför allt diaoraman, lite som det du pysslar med nu. Kan tippsa om att ta en sväng till lokala biblioteket och bläddra igenom en del "Allt om Hobby" tidningar. Finns mycket kul där. Så klart en hel del radiostyrt och modelljärnvägar, men även en del riktigt nice byggloggar från diaoraman, terräng osv.

Vidare finns det en hel del om figurmålning och en del terrräng osv i "White Dwarf" (Wharhammer40k/Fantasy osv, de grabbarna är sjuka på figurmålniong/moddning).

Alltid skoj med udda byggen, även om det inte faller alla i smaken.

PS, jag saknar din gamla Avatar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Som alltid ett välgjort arbete men lite kritik tänker jag lägga fram i egenskap av pysselmänniska:)

Att blanda växter med så olika struktur och färgskala blev knepigt, ett bättre resultat i mina ögon hade kommit av att använda växter med liknande struktur och färgskala. Även att du hållit ungefär samma längd på alla växter, tex murgrönan har du tagit blad för blad vilket ser lite knepigt ut och ger ett livlöst intryck men självklart så syns det att du gillar att göra det du gör vilket är viktigast.

Sedan ett tips på mossa som inte smular sönder, bomull som färgas till önskad färgskala med tex vattenfärg. Finns ju förpackningar med bomull att köpa billigt på tex Apoteket och vattenfärger lär du ha åt barnen så det finns nog redan att tillgå:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Som alltid ett välgjort arbete men lite kritik tänker jag lägga fram i egenskap av pysselmänniska:)

Att blanda växter med så olika struktur och färgskala blev knepigt, ett bättre resultat i mina ögon hade kommit av att använda växter med liknande struktur och färgskala. Även att du hållit ungefär samma längd på alla växter, tex murgrönan har du tagit blad för blad vilket ser lite knepigt ut och ger ett livlöst intryck men självklart så syns det att du gillar att göra det du gör vilket är viktigast.

Sedan ett tips på mossa som inte smular sönder, bomull som färgas till önskad färgskala med tex vattenfärg. Finns ju förpackningar med bomull att köpa billigt på tex Apoteket och vattenfärger lär du ha åt barnen så det finns nog redan att tillgå:)

Men sådan här kritik är ju posetivt,istället för att skriva ......fy fan vad du blander färger,det fulaste jag sett.Nä sådan här kritik tar man emot å funderar på.:)

Det där med bomull kanske inte var en sån dålig ide:)Skall prova ikväll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja då får jag väll bara säga varsågod och vill du ha mer av liknande kritik så ställer jag gärna upp:)
Då jag är något av en mångpysslare så kan det hända att jag sitter inne med fler användbara tips så är det något jag kanske kan komma med så får du gärna slänga fram en förfrågan.

Enda problemet med bomullen kan vara att det blir lite svårt att få till rätt färgskala men som sagt så smular den inte sönder som riktig mossa gör.

Permalänk
Medlem

Detta blev riktigt snyggt

Ska bli kul att se det helt färdigt!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det blir snyggt för 5 öre, känns inte som det är en dator utan bara en låda med lite soldater fastklistrade.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Red Beaver: Okej, jag är inte så kunnig vad gäller datorer men just nu är det som jag fattat det iaf faktiskt bara en låda med soldater fasklistrade. En dator blir det väll först när moderkort osv osv är på plats eller är jag helt ute och cyklar??

Dock är det mycket jobb bakom att få denna låda att se ut som den gör nu mot för hur den såg ut före vilket är väl värt att tänka på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Tycker inte att det blir snyggt för 5 öre, känns inte som det är en dator utan bara en låda med lite soldater fastklistrade.

Ja men du har ju inte så fel,det är ju faktiskt en låda med fast klistrade soldater.Det blir nog en klar 10`0 poängare till dig:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ett tag så tyckte jag att du var ute o cyklade o pillade lite för mkt, men tillslut så blev det ju rikgit bra, hittills iaf. Själv så skulle jag ha hoppat fläkten i fronten men det är ju ditt bygge.

Fortsätt kämpa så kommer det nog bli riktigt bra.

Permalänk

Jag hör väl till dom som inte alls har samma smak som dig, men trots det har jag följt detta bygge hela vägen och beundrat din kreativitet.

Så...bry dig inte så mycket om tråkmånsarna som gnäller!

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk

Förstår inte vad ni får alla grejer ifrån, man går väl liksom inte o köper saker till varje projekt man tänkt sig? Det blir ju skitdyrt ^^

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MonsterdiggareN
Förstår inte vad ni får alla grejer ifrån, man går väl liksom inte o köper saker till varje projekt man tänkt sig? Det blir ju skitdyrt ^^

Mam både hittar å köper,Att modda måste ju få kosta lite oxå:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ganska få hobbies som inte kostar pengar, frågan är bara hur mycket man vill lägga ner på nått man tycker är kul

Trevligt bygge för övrigt. Ser ut att bli riktigt snyggt när det är klart.

Skulle gärna se lite fler nightshots

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Helt klart ett imponerande bygge... något som jag stör mig på (och har gjort ett tag) är dock att du har olika skala på växter, terräng och människor. Hade sett bättre ut imho om du istället hade satsat på småträd i samma skala som soldaterna och byggt upp en snårig skog på berget/bunkern (chassit).

Tegelstenarna skulle man kanske kunna hacka sönder lite så att de inte ser ut som tegelstenar utan mer som klippor. Om det ska se ut som tegel kan man ju mejsla ut minitegelstenar i rätt skala (i tegelstenarna).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja men du har ju inte så fel,det är ju faktiskt en låda med fast klistrade soldater.Det blir nog en klar 10`0 poängare till dig:)

Woho!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

supernice bygge! nu kan jag ju inte säga hur de ser ut i verkligheten då, men lyser inte de vita lite för mkt kanske? de blåa med?

synd att gräset ser lite konstigt ut. jag kan tänka mig att det är svårt att smutsa ner det så att det passar in men hoppas du kommer på ngt bra att göra åt det.

keep up the good work!

Visa signatur

:)

Permalänk

Har grejet lite med bygget(lite sprängda kroppar m.m)Skitat ner har jag gjort lite oxå.Detr skall bättras lite till:)

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha ballt.. såg lite B ut med 3:dje bilden på de gubbarna.. lite för ljust rött? eller de kanske är mörkare irl och bara kamerans blixst som pillar till det lite?

Visa signatur

<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macan
haha ballt.. såg lite B ut med 3:dje bilden på de gubbarna.. lite för ljust rött? eller de kanske är mörkare irl och bara kamerans blixst som pillar till det lite?

Men jag skrev ju iofs att det är inte riktigt klart än det skall fixas tilll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket fint och mycket häftigt :D! Det är bara en sak som jag inte förstår.. Beställa mossa?! Ut i naturen med dig vettja

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

Två saker...

1. Jävligt skumt men ändå ballt bygge du fått till
2. Den söndersprängda gubben ligger inte realistiskt. Det ser mera ut som om någon hade dragit av hans armar/ben/huvud. Det skulle vara mera realistiskt med en stor kötthög.

Rock on.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Två saker...

1. Jävligt skumt men ändå ballt bygge du fått till
2. Den söndersprängda gubben ligger inte realistiskt. Det ser mera ut som om någon hade dragit av hans armar/ben/huvud. Det skulle vara mera realistiskt med en stor kötthög.

Rock on.

'

Ja men du vet ju inte o det varit nån där å dragit av han benen och armarna.Som sagt så är det för rött ,det skall fixas.

Visa signatur
Permalänk

Tycker faktiskt att det här bygget till skillnad från dina andra är riktigt kul. Spännande med inte bara stora lådor utan även lite kreativt. Om jag får skriva lite kritik så tycker jag att skruvarna i plexidörren sticker ut ögonen. Dem får du försöka dölja på något sätt. Kanske med en slingerväxt eller någon form av kanon (vad vet jag ).

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jäklar va grym dator grymt med alla soldater o så men den borde väga lite va? riktigt grymt bygge

Permalänk
Medlem

Nu när det här är en så kallad feedbacktråd kan jag inte bara sitta och kolla när du bygger. Har kollat på några av dina byggen, och visst det är kul att bygga och vara produktiv. Skulle mer än gärna hålla på som du med dina galna chassibyggen. Fast den här gången har det väl gått lite över styr? Kändes inte som något seriöst bygge om du frågar mig. Men keep it up! Snart kanske jag gillar ett av dina byggen

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.