Permalänk

feedback till WAR 2006

Hallå

Här får ni skriva lite vad ni tycker å tänker om bygget

mvh elitemodd

Byggloggen

En fläktkontroller jag fick av Amoken här på swec

Power och reset knappar (Med gröna dioder (Inbyggda) köpt på elfa

Har sitter det svart perforerad plåt i toppen och på sidorna

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk

fy fan va du har haft sönder min kära låda.. hoppas den blir bra ..

edit:

kan tillägga att där cd´romsen satt fick de plats tot 8 enheter i storlek av en cd enhet och ett nätagg där uppe.. hade säkert gått in ett till nätagg om man hade velat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt varit kul med en lite oflashig låda som det lite ut som ett kassaskåp. Ser nästan ut så nu...

Men du brukar få saker att bli oigenkännliga, så det kommer vi nog inte få se nåt av.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Hade faktiskt varit kul med en lite oflashig låda som det lite ut som ett kassaskåp. Ser nästan ut så nu...

Men du brukar få saker att bli oigenkännliga, så det kommer vi nog inte få se nåt av.

Ja du har nog rätt,det kommer du att se längre fram:D

Visa signatur
Permalänk

Skönt med ett elitemodd projekt igen efter en stunds vila!

Permalänk
Medlem

Antingen så är du (Elitemodd) en jätte eller så är det här ditt minsta projekt på Sweclockers någonsin

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Antingen så är du (Elitemodd) en jätte eller så är det här ditt minsta projekt på Sweclockers någonsin

Nja detta är nog mitt andra som är av lite mindre modell,det förra var ju EMC 2006

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Looking good.
Tycker du ska lacka den med "emaljlack" som finns hos classe.
Du vet att dom ska öppna i Väsby centrum, iof kommer det nog ta ett tag.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Måste bara inflika lite här med något helt offtopic:

Elitemodd Vet du om att din hemsida är apful? Och med apful menar jag inte ful som en apa, utan mer ful som om en apa har tagit en icke-existerande hemsida och slagit den med en använd sopkvast och sedan slängt ner massa finfina bilder. Seriöst, kan du inte be några under "Programmering - Webdesign - Grafisk design"-delen om hjälp?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Måste bara inflika lite här med något helt offtopic:

Elitemodd Vet du om att din hemsida är apful? Och med apful menar jag inte ful som en apa, utan mer ful som om en apa har tagit en icke-existerande hemsida och slagit den med en använd sopkvast och sedan slängt ner massa finfina bilder. Seriöst, kan du inte be några under "Programmering - Webdesign - Grafisk design"-delen om hjälp?

Själva hemsidan är de inga fel på. Har sett snyggare men den är definitivt inte ful.
Men du Elitemodd, byta ut sidorna du har gallerina på, de passar inte till de andra.

Över till topic:

Verkar bli en riktigt cool låda

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Måste bara inflika lite här med något helt offtopic:

Elitemodd Vet du om att din hemsida är apful? Och med apful menar jag inte ful som en apa, utan mer ful som om en apa har tagit en icke-existerande hemsida och slagit den med en använd sopkvast och sedan slängt ner massa finfina bilder. Seriöst, kan du inte be några under "Programmering - Webdesign - Grafisk design"-delen om hjälp?

nja,den har jag inte gjort för att det ska vara nån skönhet att titta på,utan endast för att visa bilder,men vill nån hjälpa till så visst:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Måste bara inflika lite här med något helt offtopic:

Elitemodd Vet du om att din hemsida är apful? Och med apful menar jag inte ful som en apa, utan mer ful som om en apa har tagit en icke-existerande hemsida och slagit den med en använd sopkvast och sedan slängt ner massa finfina bilder. Seriöst, kan du inte be några under "Programmering - Webdesign - Grafisk design"-delen om hjälp?

Det är insidan som räknas

Ska bli kul att se ett projekt av Elitemodd igen, var som sagt längesen man såg av dig

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

jasså så du är igång igen.. har gillat dina föregående projekt så kommer nog gilla detta med:D ser bra ut än så länge iallafall:D

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

/najs

vad består fläktkontrollen av egentligen?

Permalänk

aha! nu är du i farten igen . längtar till när du använder mina gamla slaktade chassi delar i aluminium..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
/najs

vad består fläktkontrollen av egentligen?

Transistorer, vridpotentiometrar och någon resistor ser det ut som.

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk

Offt: Hade en sådan hemma, Precis lika dan... Plockade isär den för att använda några delar till mitt chassi bygge xD Så nu har ja en jävla massa Cd-Läsare hemma.... Ska nog sätta ihop skiten igen å modda den ^^

Ont: Soft, blir nog bra

Permalänk

Ja har satt dit en liten mur på toppen(skyddsmur)

Har även bytt ut det mörka glaset mot ett rött

Moderkortsplattan klar

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice, undra vad som ska stå bakom muren ^^ *Jag vet*

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

jag vet me va de ska vara bakom muren snyggt...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ja men berätta inte för det blir så tråkigt (utan pm vad det blir xD) ... ser coolt ut. Jag håller på med ett chassi, vart får jag reda på distanshålen??? .. alltså har bara ett gammalt dell och dom täcker knappast standard vet att det ska finnas en sida xD.

Edit: lånar tråden glömde det xD.

Permalänk

Älskar dina byggen Elitemodd, störst är bäst!

Permalänk
Medlem

erm, ni som har koll.. vad är det för nån slags låda (märke, vart man kan köpa den etc.) och vart kan man kränga en sån, billig?

Visa signatur

<3

Permalänk

Jaha då finns det lite mer bilder:)

Hade tänkt att ha dvd´n uppe i toppen ,men det blev för tajt,så jag satt den i taket(Inne i burken)

Var tvungen att montera in en en plexi bit.Så jag kan skruva fast pci korten

Har monterat bort dörren,för att ersätta den med plexi.

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

ehhe.. hoppas du får plats med cpu kylaren för det oroar mig mest.. men blir förstårs kanske bättre nu när du bara testar med ett test MK..

Macan: lådan som har stått som cd-tower i en skola och märket tror ja heter axis finns lite varstans ofåtag i sett många på blocket..

dock har jag kvar cdenheterna och styrenheten om någon är intreserad isf pmá

edit: hoppas du kan iaf ha kvar de överfläkthålet annars får du kapa till ett större för tex en 120mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
ehhe.. hoppas du får plats med cpu kylaren för det oroar mig mest.. men blir förstårs kanske bättre nu när du bara testar med ett test MK..

Macan: lådan som har stått som cd-tower i en skola och märket tror ja heter axis finns lite varstans ofåtag i sett många på blocket..

dock har jag kvar cdenheterna och styrenheten om någon är intreserad isf pmá

edit: hoppas du kan iaf ha kvar de överfläkthålet annars får du kapa till ett större för tex en 120mm

Jo fast det är inte det moderkortet jag skall ha sedan det är som vanligt en mall bara!

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Du gillar tegel?

Är haspen slutgiltig?

Mycket fint bygge annars! ÄLSKAR färgen på plexit

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Var å köpte grön gräsmatta (warhammer matta) Som jag ska klä burken med

Bottenplattan inklädd oxå

Kanterna är numera finskärt å rensat

Återkomer med mer bilder

Hela bygget på min hemsida

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice... tänkte väll att du skulle klä in det med något det är ju inte så ovanligt detta blir bra.. keep up the good work!