Permalänk
Medlem

Fick för mig att beställa WC3 + TFT idag Sen jäklar blir det "DotA"

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Bara jag som har jävligt problem med att veta vad jag ska köpa till min hero? Jag köper typ saker jag tycker verkar bra, som är helt värdelöst.. Några tips vad som är bra på att skaffa i början etc? (FYI Jag är värdelös på DOTA, knappt spelat.. åker bara på stryk xD)

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vilken hero du har, boots brukar alltid vara bra att köpa i början (aldrig fel att kunna springa lite snabbare;) ). Med str/agi heros brukar jag alltid börja med power treads, börjar med skor och healthpotions. Fast ibland får man ju riktigt bra starter då brukar man köpa lite dyrare saker tex meschersmith(hur de nu stavas:P) eller något som pasar din hero, innan man sätter ihop pt. Men int heros brukar ja börja med robe of the magi och sobi mask. Sen efter det får man se, ibland blir det guinssos eller dagoon eller nått annat beroende på vilka heros man möter.
När jag kör -ar då, -ap brukar ja börja med boots till alla heros ungefär.

Permalänk
Medlem

Ingen som kan lägga upp ett game nångång framöver så vi här på sweclockers kan lira? Skulle vara riktigt kul ju

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Som Int. hero brukar jag alltid köpa mig sobi mask+ring of protection. Om man köper båda kan man köpa sig ett item som ger 65% mana reg. och den fungerar som en aura!

Som str. eller agi. köper jag oftast ring of health från secret shop.

Boots i början känns väldigt värdelöst, man tjänar mer på att köpa reg. items så du slipper springa till basen hela tiden och hämta liv.

Dunis jo ett game skulle vara kul, sen kanske använda ventrilo också för att få det att fungera bra

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till rätt forumsdel*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

Boots i början känns väldigt värdelöst, man tjänar mer på att köpa reg. items så du slipper springa till basen hela tiden och hämta liv.

Nja folk utan boots brukar man kunna ganka rätt lätt, det gör iaf jag och mina kompisar när vi kör. Dom kan ju aldrig springa iväg så, men visst är du bra på att fly be my guest.

Själv brukar jag köpa 2 healthpotions och det är väldigt sällan jag brukar behöva gå tillbaka före jag har råd med minst PT, beroende på hur spelet är kan det bli ring of health och/eller voidstone före (ifall jag är på rätt lane).

Permalänk
Medlem

Hehe, lite kul att #1 skriver favorit-items också. Det varierar ju från character till character. Jag menar; Monkey Kingbar är ju knappast jättebra på t.ex Crystal Maiden Som sagt, det varierar friskt.

Visa signatur

Kom och dansa med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Nja folk utan boots brukar man kunna ganka rätt lätt, det gör iaf jag och mina kompisar när vi kör. Dom kan ju aldrig springa iväg så, men visst är du bra på att fly be my guest.

Själv brukar jag köpa 2 healthpotions och det är väldigt sällan jag brukar behöva gå tillbaka före jag har råd med minst PT, beroende på hur spelet är kan det bli ring of health och/eller voidstone före (ifall jag är på rätt lane).

jo men i början så är det svårt att ganga någon om han är bra på att fly. Speciellt om man har wind walk. Eller något annat som gör dig osynlig.
Gäller att ha ögonen på kartan och bra teamwork så folk plingar till när de ser att folk försöker på en gang eller liknande.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Ingen som är lite "nuub" och har lust och lira lite nån dag? behöver träna

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Som Int. hero brukar jag alltid köpa mig sobi mask+ring of protection. Om man köper båda kan man köpa sig ett item som ger 65% mana reg. och den fungerar som en aura!

Som str. eller agi. köper jag oftast ring of health från secret shop.

Boots i början känns väldigt värdelöst, man tjänar mer på att köpa reg. items så du slipper springa till basen hela tiden och hämta liv.

Dunis jo ett game skulle vara kul, sen kanske använda ventrilo också för att få det att fungera bra

det är ett stavfel på ring of basilius: den ger bara en aura på 0.65mana/sec regen

Permalänk
Inaktiv

Kan man ha 2 refresher orb ? Hat alldrig orkat köpa det, med det vore hårt, eftersom att man kna refresha refreshern och stå o mata ut spells ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Kan man ha 2 refresher orb ? Hat alldrig orkat köpa det, med det vore hårt, eftersom att man kna refresha refreshern och stå o mata ut spells ?

Det går inte eftersom cooldownen blir shared på båda refresharna.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra channel där man kan ragga upp folk till en match, så man slipper leavers och sånt?

Vet att det fanns någon Irc kanal förut, kommer inte på namnet bara.

Sen verkar ingen hänga längre i "swedotastay" på battle.net

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer "Cannot join channel, you must be authed to join (+r)"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kommer "Cannot join channel, you must be authed to join (+r)"...

Autha dig då? Dom har det som krav då man blir bannad om man leavar eller bryter mot någon annan regel.

Permalänk
Medlem

Annvänder aldrig mirc, så auth kan lika gärna vara ett kinesiskt ord :/

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör Dota så jäkla kul som alla säger att det är?

Testat det några gånger på bnet public.

Tycker bara det verkar segt, hur lång tid brukar en match ta?

Permalänk
Medlem

Kazen: Gå in på www.quakenet.org och kolla hur du gör, du ska typ skriv

/msg Q HELLO user@host.com user@host.com

Orly? 40-60 min brukar det ta ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orly?
Vad är det som gör Dota så jäkla kul som alla säger att det är?

Testat det några gånger på bnet public.

Tycker bara det verkar segt, hur lång tid brukar en match ta?

Det är as kul om man kan det, men public suger (som på alla spel) då det är alltid minst en idiot/noob som leavar, feedar eller på annat sätt och gör lagen ojämna.

Det är inte så svårt att spela ok även om man är noob, bara man är försiktig. Det största problemet för dem är att de inte kan alla andra heros skills så de vet inte när och för vem man ska akta sig, men det lär man sig rätt snabbt om också om man vill. går ju att läsa om dem på http://www.dota-allstars.com

En match tar mellan 30-90 min. det tidigare och upp till timmen i public och över timmen när lag med bra spelare möts i priv eller cw.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Hej ... jag har funderat på att börja spela dota ... jag har wc3 Reign Of Chaos kan jag spela med det lr måste jag fixa tft??

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk

Yes, du måste ha TFT med

Permalänk
Medlem

hmm, blir galen snart :P, vart får man tag på lumber?

Edit: stavarN

Permalänk

lumber är gratis recepten du inte bhöver köpa

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hallå.. Kom precis på att jag behöver hjälp med en sak.. (vissa andra kanske behöver denna typ av info oxå).

Jag vill jätte gärna kunna skapa WC3 (dota) game, men när jag försöker så är det ingen som joinar.

Är det brandväggen som måste öppnas? eller är det portar i routern? (har en D-link, 624+ tror jag, sitter på jobbet)

Tacksam för svar!

ps. Drunken_idiot, har jag spelat med dig? Känner igen ditt namn.

Jag hette "extrasmall" men nu heter jag "DiDu"

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiDu
Hallå.. Kom precis på att jag behöver hjälp med en sak.. (vissa andra kanske behöver denna typ av info oxå).

Jag vill jätte gärna kunna skapa WC3 (dota) game, men när jag försöker så är det ingen som joinar.

Är det brandväggen som måste öppnas? eller är det portar i routern? (har en D-link, 624+ tror jag, sitter på jobbet)

Tacksam för svar!

ps. Drunken_idiot, har jag spelat med dig? Känner igen ditt namn.

Jag hette "extrasmall" men nu heter jag "DiDu"

antagligen måste du öppna en port om du har router. Titta i game settings vad det är för port, du kan även byta den.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

du ska öppna port 6112-6119 (TCP+UPD) för att hosta games i wc3tft

Permalänk
Avstängd

Jo, jag gillar att spela DotA. Gärna med polarna på Ventrilo.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Dota har blivit väldigt mycket tråkigare att spela? Jag menar, man får inte lov att tanka ner mapen direkt i spelet, för då blir man kickad direkt. Man får tydligen inte vara nybörjare heller, för då får man en massa spydiga kommentarer av dom som tycker sig vara såå mycket bättre än sig själv. Liksom sitter det bara arga fjortisar och spelar? Vill ju lira med lite trevliga personer ibland. Blir ju så mycket roligare då...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."