enkel mp3-spelare till mormor

Permalänk
Medlem

enkel mp3-spelare till mormor

Tjena folket!

Ska hjälpa mormor med att köpa en mp3-spelare, har fastnat lite.
Kraven:
*Enkel, dvs. rätt stora knappar, inga svåra menyer, utan bara play, stop, höj, sänk.
*Runt 2 gb
*Runt 1000-1500 spänn

Funderar på http://www.cdon.com/main.phtml?prod=561912&nav=4115&navroot=9... , det är en Sandisk m250 på 2gb, ca 700 kr för er som inte orkar klicka

Tack alla hjälpsamma!

Permalänk
Medlem

är väl viktigt med enkelthet och stora displayer med tydlig text.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Re: enkel mp3-spelare till mormor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av owN
Funderar på http://www.cdon.com/main.phtml?prod=561912&nav=4115&navroot=9... , det är en Sandisk m250 på 2gb, ca 700 kr för er som inte orkar klicka

Köpte 1GB varianten till min morsa, 52 år, för ett par månader sen och hon tyckte att skärmen var lite väl liten. Bortsett från skärmen är hon nöjd med spelaren, enkla menyer och överhuvudtaget en enkel spelare att ha och göra med.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

iPod?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

En Nano måste väl vara bäst ändå? Jag skulle själv inte köpa en till mig själv men när morsan (teknikanalfabet) började gny om att hon ville ha en bärbar musikspelare så är Nano det enda som skulle funka för henne. Jag har redan alldeles för mycket support för så enkla saker som att kopiera filer o dylikt.

Därför borde enklast möjliga handhavande vara prio, eller? Och då slår väl inget en Nano med iTunes... Stoppa in CD -> Rippa CD -> synca -> Klart. (Vilket förmodligen ändå är minst ett steg för mycket för min kära mor...)

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

En ipod kanske är lite väl svår för en gamling att lära sig hantera..

Permalänk
Medlem

inte om hon kan se vad som står p skärmen

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

iRiver U10? Att trycka på en ganska stor skärm kan väl inte vara så svårt?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Det är nog enklare med en iPod, särskilt när det som sagt bara är att stoppa in skivan i iTunes, rippa och synca.

Permalänk
Medlem

Jag trodde aldrig att dagen då jag skulle rekommendera en Apple-produkt skulle komma, men en Shuffle är ju som gjord för ändamålet.

Jag tänkte köpa en till mamma också. Displayen är ju onödig, eftersom hon förmodligen kommer att behöva kämpa för att se något på den, och är hon lika tekniskt kunnig som min mor så är Shuffles minst sagt begränsade funktioner mer än nog.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Iriver U10 är en bra spelare med stor färgskärm och man kan välja svenska så att menyerna blir ännu enklare att förstå (!)

Att den spelar film är ju inget minus.
2GB kostar ca 1800:-
Mycket prisvärd om jag får säga så

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Tänker precis som s.c.s.i.

En Shuffle är det nog som gäller, vet iofs inte vad den kostar eller om den har radio som föräldrar/äldre brukar vilja ha. Men det kan man ju kolla upp.

Hur fixar hon med datorn då?

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Avstängd

Skulle nog skriva Archos Gmini XS 202, liten men med stora ikoner på skärmen som man navigerar med.
Dock så är det inte till mycket hjälp då det har 20GB och kostar det dubbla

Kanske Archos 104, 4GB... dock så vet jag inget mer om den utom att alla Archos är väldigt simpla att lära sig hantera.

Äger en Archos AV420 som jag bytt den 20GB till 60GB (AV460), den här leksaken skulle vara "overkill" för henne, så pass att jag har VCR, DVD och stereon i källaren då dom inte fyller någon funktion längre, just ja, bytte även min videokamera mot en Volvo 360GLT, bara att plugga in en övervakningskamera i spelaren så har man en videokamera.. skulle den vara större och mjukare så skulle jag slänga ut sängen... på tal om säng, jag kollar på TV med den i sängen

Och ja tyvärr börjar det låta "TV-shop" om mig..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nya iPod Shuffle är riktigt trevlig.