Permalänk
Medlem

Adamo Helsingborg 100/100 249:- /mån

Nu har dom sänkt priset i Hbg från 389:- /mån (om jag minns rätt) till 249:- /mån. Undrar hur de kan sänka så kraftigt? Blir vi som konsumenter lurade? BB2 är väl den som ska tackas för det här prisraset.
http://www.adamobredband.com/services/stadsnat/skane/helsingb...

Undrar när Bahnhof ska följa efter och erbjuda mer än sitt 100/10 för 249:- /mån?

Permalänk
Medlem

hade dem vetat om kvalitén på bb2s tjänst hade de nog väntat med att sänka priset då det känns som att de som väljer en 100/100 tjänst har råd och lust att lägga ut 100spänn till och få en ordentlig lina

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
hade dem vetat om kvalitén på bb2s tjänst hade de nog väntat med att sänka priset då det känns som att de som väljer en 100/100 tjänst har råd och lust att lägga ut 100spänn till och få en ordentlig lina

Har du någon erfarenhet av BB2? Jag skulle gärna vilja veta vad det är som är dåligt med BB2. Jag har beställt ett byte till BB2 från Bahnhof och hoppas ju att det ska vara bra. Jag hänger inte med på ditt resonemang om att ha råd?

Permalänk
Medlem

Re: Adamo Helsingborg 100/100 249:- /mån

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa66
Nu har dom sänkt priset i Hbg från 389:- /mån (om jag minns rätt) till 249:- /mån. Undrar hur de kan sänka så kraftigt? Blir vi som konsumenter lurade? BB2 är väl den som ska tackas för det här prisraset.
http://www.adamobredband.com/services/stadsnat/skane/helsingb...

Undrar när Bahnhof ska följa efter och erbjuda mer än sitt 100/10 för 249:- /mån?

455kr/mån tog dom...prissänkningen träder i kraft 1:e oktober samt tidigare kunder med 30/30 linan blir uppgraderade till 100/100Mbits.Jag som trogen webtech//Adamo kund jublar åt sänkningen,betalat 455kr i 10månader nu så ser fram emot att det blir billigt.

Permalänk
Medlem

Kul att se att Bredband2 rör upp lite aktivitet i stelnade stadsnät.

Vi har bytt ut den felaktiga optiken vi hade första månaden i avlämningen mot Helsingborgs stadsnät och nu finns det ingen flaskhals på den punkten. Vi kommer även göra en stor översyn av hela vårt nationella nät under hösten. Kan avslöja så mycket som att det är tunga grejer som kommer att köpas in för att stå förberedda för framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Kul att se att Bredband2 rör upp lite aktivitet i stelnade stadsnät.

Vi har bytt ut den felaktiga optiken vi hade första månaden i avlämningen mot Helsingborgs stadsnät och nu finns det ingen flaskhals på den punkten. Vi kommer även göra en stor översyn av hela vårt nationella nät under hösten. Kan avslöja så mycket som att det är tunga grejer som kommer att köpas in för att stå förberedda för framtiden.

fett ös!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Kul att se att Bredband2 rör upp lite aktivitet i stelnade stadsnät.

Vi har bytt ut den felaktiga optiken vi hade första månaden i avlämningen mot Helsingborgs stadsnät och nu finns det ingen flaskhals på den punkten. Vi kommer även göra en stor översyn av hela vårt nationella nät under hösten. Kan avslöja så mycket som att det är tunga grejer som kommer att köpas in för att stå förberedda för framtiden.

Synd att det inte finns på plats redan, för så som det är nu så har man inget annat val än att byta Hade gärna stannat kvar som kund ifall farten varit någorlunda dag och kvällstid, men som den är nu kan man knappt surfa.

Har för övrigt bytat till adamo, ska bli kul och se hur deras nät är.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Nej jag blir galen. Hoppas det funkar när jag får BB2 i december. snyft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Kul att se att Bredband2 rör upp lite aktivitet i stelnade stadsnät.

Vi har bytt ut den felaktiga optiken vi hade första månaden i avlämningen mot Helsingborgs stadsnät och nu finns det ingen flaskhals på den punkten. Vi kommer även göra en stor översyn av hela vårt nationella nät under hösten. Kan avslöja så mycket som att det är tunga grejer som kommer att köpas in för att stå förberedda för framtiden.

Låter bra att ni ska se över nätet för jag tror att det behövs, kvällarna är inte roliga kan jag säga. Skriv gärna en post när översikten/uppgraderingen är på g.

Jag kommer för övrigt också att testa adamo för att se om jag upplever någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Nu har ni haft gott om tid att testa denna tjänsten grabbar =)... Är det värt att byta ifrån BB2 som inte levererar till Adamo 100/100?

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Kul att se att Bredband2 rör upp lite aktivitet i stelnade stadsnät.
............
Vi kommer även göra en stor översyn av hela vårt nationella nät under hösten. Kan avslöja så mycket som att det är tunga grejer som kommer att köpas in för att stå förberedda för framtiden.

Har en 100/100-lina (BB2) i Sollentuna stadsnät och sedan en vecka tillbaka(~28/9) så är det snigelfart som gäller, där speciellt uploaden är katastrofalt dålig. Som tur är har man Adamo-linan i andra jacket på mediaconvertern .... menmen sitta med 2x100-linor parallellt är ju ändå lite overkill

NÄR FÅR BB2 ORDNING PÅ KAPACITETSPROBLEMEN?

Permalänk
Medlem

Rykten säger att det kommer ta ca 1-2 månader för BB2 att få hem mer kapacitet som ska räcka åt alla.
För att vara lite oseriös så kan man ju slopa Relakks då är väl problemet löst.

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof 100/10 för 249:- /mån. Jag bad Bahnhof uppgradera mig till 100/100 eftersom de nu erbjuder det. Men icke sa nicke. Jag sa att om det gick att fixa så kanske jag eventuellt skulle ta tillbaka min uppsägning. Det lovade mig att fixa det men det är över 1 mån sedan och jag har fortfarande inte fått det. Jag får väl vänta till uppsägningen träder i kraft för då får jag BB2 istället. Bahnhofs kundservice är inte mycket att hänga i julgranen. Välj något annat om ni kan.

Permalänk
Medlem

tompa: Du gillar att sitta o posta samma inlägg i varenda tråd du hittar va?

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorcer
tompa: Du gillar att sitta o posta samma inlägg i varenda tråd du hittar va?

håller med...

sorcer är för en gåns skull en ut av dem få som kan stå för det han säger till killand från många...

finns inte många bara stadsnätsleverantörer men bahnhof är i alla fall en ut av dem som håller måttet bäst...

17 bacardi breezer senare: terkommer!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Har en 100/100-lina (BB2) i Sollentuna stadsnät och sedan en vecka tillbaka(~28/9) så är det snigelfart som gäller, där speciellt uploaden är katastrofalt dålig. Som tur är har man Adamo-linan i andra jacket på mediaconvertern .... menmen sitta med 2x100-linor parallellt är ju ändå lite overkill

NÄR FÅR BB2 ORDNING PÅ KAPACITETSPROBLEMEN?

hur fungerar adamo i solletuna då? BB" har lite väl höga latenser och PL i sollentunasnät iaf ... väldigt störande.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
hur fungerar adamo i solletuna då? BB" har lite väl höga latenser och PL i sollentunasnät iaf ... väldigt störande.

Adamo fungerar bättre än BB2 ...... har kört på Adamo-linan senaste månaderna. BB2 hade en sanslöst dålig upload, när BB2 låg på ~60kB/s gav Adamo ~600kB/s - visserligen långt från 12500kB/s, men men, en kompis sitter på en BBB-lina nere i Tullinge - och han brukar ligga på ~5000kB/s när han tankar från min ftp - en anslutning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Adamo fungerar bättre än BB2 ...... har kört på Adamo-linan senaste månaderna. BB2 hade en sanslöst dålig upload, när BB2 låg på ~60kB/s gav Adamo ~600kB/s - visserligen långt från 12500kB/s, men men, en kompis sitter på en BBB-lina nere i Tullinge - och han brukar ligga på ~5000kB/s när han tankar från min ftp - en anslutning.

frågan är då adamo eller blixtvik

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
frågan är då adamo eller blixtvik

Adamo levererar 100/100 Mbps - något osäker på hur det är med Blixtvik, deras beställningsblankett är något tvetydig - i värsta fall får du bara 100/10 ...?

Beträffande Adamo blockerar de INGA portar - vilket innebär att du kan köra egen mailserver utan några hinder. Vanligt är att ISP´n blockerar port 25, men så gör inte Adamo i Sollentuna stadsnät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Adamo levererar 100/100 Mbps - något osäker på hur det är med Blixtvik, deras beställningsblankett är något tvetydig - i värsta fall får du bara 100/10 ...?

Beträffande Adamo blockerar de INGA portar - vilket innebär att du kan köra egen mailserver utan några hinder. Vanligt är att ISP´n blockerar port 25, men så gör inte Adamo i Sollentuna stadsnät.

blixtvik ger 100/100 i sollentuna.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
blixtvik ger 100/100 i sollentuna.

Bra att veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Bra att veta

men vilken ISP är bäst då? jag skulle vilja se pinplotter under några dygn från båda isperna , samt TPtest vid primetime, dvs kl 18-21

Visa signatur

Nätverksnörd