Helsingborgs stadsnät. Bahnhof eller Breband2?

Permalänk
Medlem

Helsingborgs stadsnät. Bahnhof eller Breband2?

Jag ska flytta till en lägenhet med Helsingborgs stadsnät. Där finns ca tio leverantörer av bredband, men Bahnhof och Bredband2 är de som låter mest intressanta för mig. Jag är lite sugen på att höra positiva och negativa erfarenheter om dessa två leverantörer.

Edit: Vill bara tacka hittills för de svar jag fått. Flera får gärna skriva om hur de upplever Bb2 el Bahnhof som Isp:er. Jag kollar in här ett par ggr/dag

Visa signatur

/MVH Knutte2
(P4, 3.4Ghz, 512Ram)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har haft Bahnhof 100/10 och har nu BB2 100/100.
jag är vrålnöjd med BB2 och med bahnhof vet jag inte vad jag ska säga, supporten föreslog att det var mitt nätverkskort som det var fel på eftersom jag bara fick 2 - 6 mbit (ner), hade det inte varit för sweclockers hade jag aldrig fått veta vad det egentligen problemet var. Deras support tar 5 dagar på sig att svara på mail och man måste skicka in skriftlig uppsägning.

BB2 har gett mig brutala hastigheter även om de håller på att fixa sina anslutningar nu. De ringde upp mig och kollade att inkopplingen hade gått bra, jag har svar på alla mina mail inom 24 timmar (ibland så kort tid som 2 timmar). Det enda negativa med dem är att kundtjänsten (inte supporten) verkar en smula yr. Om man vill säga upp sitt bredband så görs det smidigt och enkelt via sin kundsida.

Finns inga gråskalor för mig här, det är BB2 som gäller.

Permalänk
Medlem

Precis som funfviertel sa så är det lite problem med farten dag och kvällstid, fixar dom detta så kommer tjänsten bli riktigt bra (snabbt & billigt). Har hört lite skräckhistorier ifrån vänner som har/haft bahnhof men även historier ifrån folk som är jätte nöjda (bla. min granne).

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Jag lovar ge besked när min bb2 lina fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halfelf
Jag lovar ge besked när min bb2 lina fungerar som den ska.

Nå hur går det ? Har du fått fart på linan eller ....?

Permalänk
Medlem

Ta det snabbaste såklart förövrigt är Bahnhof och B2 de bäste ISPerna som finns i alla ur ett politiskt perspektiv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Nå hur går det ? Har du fått fart på linan eller ....?

den är sämre nu än då

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof 100/10 för 249:- /mån. Jag bad Bahnhof uppgradera mig till 100/100 eftersom de nu erbjuder det. Men icke sa nicke. Jag sa att om det gick att fixa så kanske jag eventuellt skulle ta tillbaka min uppsägning. Det lovade mig att fixa det men det är över 1 mån sedan och jag har fortfarande inte fått det. Jag får väl vänta till uppsägningen träder i kraft för då får jag BB2 istället. Bahnhofs kundservice är inte mycket att hänga i julgranen. Välj något annat om ni kan.

Permalänk
Medlem

Varför är inte vår 100/100 med i jämförelsen?

10 Mbit/s............................... 145 kr/mån
100/10 Mbit/s............................... 195 kr/mån
100/100 Mbit/s............................... 245 kr/mån

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem

Är det sant att nätansvarig för bahnhof har kommit in och lagt ett inlägg??! Trevligt.

Anledningen till att inte ert 100/100-alternativ finns med är att ni inte erbjöd det vid tillfället jag drog igång tråden. Hade det funnits som ett alternativ så hade jag inte startat tråden utan då hade valet varit enkelt.

Själv började jag med Bredband2 och har nyligen bytt över till Adamo, men jag kan inte påstå att jag är imponerad av något av alternativen. Jag är inte heller intresserad av att betala fler "inkopplingsavgifter" till Öresundskraft för byte av ISP, men bjuder ni på den Sorcer, så blir det byte till Bahnhof

Visa signatur

/MVH Knutte2
(P4, 3.4Ghz, 512Ram)

Permalänk
Medlem

Du ska endast betala en inkopplingsavgift till Ö-kraft, första gången du väljer ISP. Därefter skall du inte betala Ö-kraft något mer...

Permalänk
Medlem

Aha, tackar för den informationen

Visa signatur

/MVH Knutte2
(P4, 3.4Ghz, 512Ram)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knutte2
Är det sant att nätansvarig för bahnhof har kommit in och lagt ett inlägg??! Trevligt.

Anledningen till att inte ert 100/100-alternativ finns med är att ni inte erbjöd det vid tillfället jag drog igång tråden. Hade det funnits som ett alternativ så hade jag inte startat tråden utan då hade valet varit enkelt.

Själv började jag med Bredband2 och har nyligen bytt över till Adamo, men jag kan inte påstå att jag är imponerad av något av alternativen. Jag är inte heller intresserad av att betala fler "inkopplingsavgifter" till Öresundskraft för byte av ISP, men bjuder ni på den Sorcer, så blir det byte till Bahnhof

Hur upplever du Adamos 100/100 lina, ska själv gå över dit den 18/11?
ifrån suggiga bb2.
vad jag har hört så suger banhofs lina och kundtjänst/support lika mycket som bb2.

Permalänk
Medlem

Än så länge så är jag inte så värst imponerad över Adamos bredband. Ska göra några tptest sen när jag orkar och de får du gärna ta del av.

Visa signatur

/MVH Knutte2
(P4, 3.4Ghz, 512Ram)