Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Japp, har märkt det. De har verkligen lyckats med skådespelare

30 min kvar..
Ni som har hunnit spelat det, har det någon Tiberian Sun känsla kvar?

Det tycker jag att det är, rätt mycket TS känsla kvar. Rätt mycket så. Fast däremot så är det mycket högre tempo och lite annan spelstil nu, men det är kalaskul. Men storyn känns väldigt Tiberian Sun faktiskt Enheterna likaså! I överlag så tycker jag det känns som en värdig uppföljare.

Michael Ironside är så sjukt ball Förresten vet någon om man kan fritt rotera kameran? Inte för att jag någonsin skulle använda det mer än att testa grafiken, men det är ju kul att veta om det går

Permalänk
Medlem

Låter grymt!
Älskade Tiberian Sun så det här ser jag fram emot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Låter grymt!
Älskade Tiberian Sun så det här ser jag fram emot

Samma här Tyckte varken RA2 eller Generals var allt jag önskat mig, men det här slår nog högt! Fortsättning på rätt universum i min mening

EDIT:
Förbokat Kane Edition nu, nu blir det till att sova Nattinatt!

Permalänk

min plats brist ordnade sig hade en massa fraps saker som ja flytade på då funkade det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Inaktiv

ooohh vad slött det går att ladda 2tim kvar

Permalänk
Medlem

ARGH! Varför i helvete hör jag bara ljud men ingen bild på introt när man startar demot, inte ens menyn syns. BLÄ!

http://www.play.com tar 433:- för Kane edition

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

riktigt nice grafik!
det var ett tag sen man lirade Tiberian Sun men man känner igen sig direkt.
det här kan bli riktigt häftigt online.

FPSen är låst vid 30
det spelar ingen roll hur hög upplösning man kör i det är 30FPS konstant.
räcker iofs
men hellre 60FPS låsning än 30FPS

tryck "view image" för att få upp hela bilden

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Jäkligt roligt demo faktiskt. Lite synd bara att man inte verkar kunna bygga mur. :\

Permalänk
Medlem

I morgon ska jag slå den förvånadsvärt svåra mediumdatorn. Easy tar man på 3 min men medium nukar på som ini helvete.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Jäkligt roligt demo faktiskt. Lite synd bara att man inte verkar kunna bygga mur. :\

Fienderna hade iaf mur, kanske kommer i fullversionen, för jag tror inte man sett allt än

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Riktigt kul! Ett givet köp.
Tyckte det var svårt, så mycket att hålla reda på. Hard på skrimish så hade jag ingen chans, och sen gillar jag inte att fps'n är låst vid 30. Måste nog spela mer för att kunna bli bra på det här

Ingen som vet än hur man "tittar runt" med kameran osv (som man kan göra i t.ex Generals eller Company of Heroes)?

Permalänk
Medlem

Inte mkt nytt under solen av det man sett, kommer ju va tvungen att spela det ändå för storyn

Är det bara jag som upplever spelet lite väl obalanserat? Kan bygga 8AA guns men dom blir uppätna på några sekunder av bombarna, är inte mkt för att bygga in mig men det blir lite irriterande när man inte kan göra annat än att bygga nya AA torn va 3e sekund.
Suck, saknar min commando sniper me lasergevär

Bam108; Ja håller bara ner musscrollen o rör musen, vet inte hur det går till utan scroll dock

Permalänk
Medlem

Heh, spelet flyter verkligen inte bra på min burk (AMD Athlon 64 3500+, GeForce 7600 256mb, 2gb RAM PC3200 C2, Creative X-Fi ExtremeGamer). Menyn sniglar sig fram, har inget ljud, filmsekvenserna kör i 2 fps, in-game också. Har Vista, säkert det som gör det. :/

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

flyter på fint på min burk so far iallfall.
Läre vara vista som bajsar på din dator..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Heh, spelet flyter verkligen inte bra på min burk (AMD Athlon 64 3500+, GeForce 7600 256mb, 2gb RAM PC3200 C2, Creative X-Fi ExtremeGamer). Menyn sniglar sig fram, har inget ljud, filmsekvenserna kör i 2 fps, in-game också. Har Vista, säkert det som gör det. :/

min dator i sig tar spelet på ultra high(automatiskt inställt av c&c3) felfritt. och vi har någorlunda likvärdiga datorer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
flyter på fint på min burk so far iallfall.
Läre vara vista som bajsar på din dator..

Ja, tror det också. Har BARA haft massa problem sedan jag gjorde "uppgraderingen"

Blir att formatera och köra in XP när man kommer hem. Fast först kanske man skulle se om andra haft liknande problem och kika om det finns lösningar.

Visa signatur

.

Permalänk

Det var så att jag inte orkade sitta uppe och vänta, för det gick väldigt segt för mig i går. Nu när jag kollar till datorn på morgonen har filhämtaren dött:(

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Isch och blä.. en massa Tiberian sun känsla.. känns inte skojs.. gillade inte det alls..
Får slanga demot idag och testa.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Nice grafik, hög kvalité på mellansekvenserna. Riktigt bra spel förövrigt.
Första rts:et sen TS som jag faktiskt gillar
Blir till att förhandsboka omedelbums

Permalänk
Medlem

Gick upp en halvtimma tidigare för att kunna testa demot.
Och ja.. faktiskt så ser det ljust ut för serien.

Älskar att dom tog tillbaka sidebaren. Nu kan man koncentrera sig på att slakta motståndarna istället för att ploppa runt i basen o bygga dosers osv.

och själv har jag faktiskti nte fastnat ordenligt på ett rts sen generals.
Visst var company of heroes skoj också men inte samma stil som c&c.

Blir grymt iallfall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Testade att ominstallera demot och vips så funkar det nu. Dock stötte jag på ett nytt problem med att ljudet sprakade, fixade detta genom att ta bort Anti-Aliasing.

Måste säga att det flyter förvånansvärt bra med allt på högsta (t.o.m skuggor) med 1680x1050-upplösning. Tror jag ska satsa mer på det här än Supreme Commander som är i princip ospelbart med fler än 1 moståndare. Bokade Kane Edition, jävligt snyggt omslag!

Edit: Är det någon annan som tycker att Grenadiers har på tok för kort range? Vill minnas att de hade ganska lång kastlängd i Tiberian Sun.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Körde 1600x1200 med allt på och inte det minsta anlag till lagg, kör dessutom vista så inget fel med vista och cc3.

Det är iaf tusen gånger roligare än sketna Supreme Commander fast jag bara spelat demot.
Ion canon är mest störd, undrar vad verklig cooldown är på den för den var rent ut sagt löjlig.
Byggnadet borde få lite mer hp, gick ner alldeles för fort.

Men känslan var underbar och kan nog bli ett bra MP spel.

Permalänk

Fan vad bra det är Bättre än alla mina höga förväntningar. Det här verkar bli ett riktigt grymt spel.

Synd att man bara fick spela som GDI dock.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Fan vad bra det är Bättre än alla mina höga förväntningar. Det här verkar bli ett riktigt grymt spel.

Synd att man bara fick spela som GDI dock.

Ta över en NOD mainbyggnad så kan du bygga deras saker

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Inaktiv

ahh entligen lite clasik känsla i C&C igen älskar det )))) 100% att man kommer att köpa

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst 30mars som utgivningsdatum, stämmer det?

Vill ha det nu!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Har för mig att jag läst 30mars som utgivningsdatum, stämmer det?

Vill ha det nu!

Det stämmer.

Permalänk
Avstängd

Spelet flyter enormt bra.
Kört lite med 2048x1536 med allt på max, inte kännt av något fps dropp alls, inte ens i större strider.

Och detta på en inte så bra burk: E6300,2gb ram,7900gto,vista.
Verkar vara grymt bra optimerat jämfört med många andra skräpspel.

Permalänk

min dator startar om sig efter ca 10min, någon annan som har det problemet???

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Trevligt, nostalgi. Samma gameplay som för 10 år sedan med bättre grafik, det funkar men det skulle vara skojj med lite mer taktiskt djup.