Permalänk
Avstängd

nyttgrafik kort

hejsan jag fyller snart år och jag undrar vilket e det bästa grafik kortet på marknaden just nu och om ni vill veta mera om mitt system kan ni tipsa någor program har aida32 men om det finns bättre tipsa gärna :]

och jag hade förr mig att det finns en köpanytt tråd men vart e den? hittar den inte

tack i förhand

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Va?
Skriv dina specs då?

8800GTX är det bästa kortet på marknaden just nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

ehm kan inte skriva mina specs kan inte kopiera dom :/
men kan dra up en SS

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

ingen idé o köpa nytt före du skaffar mer än 512 ram minne..

Permalänk
Avstängd

mjoo ska be om att få mera ram också och kanske 1 till hårdisk men allt annat e ok?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Du kan inte ens ha det bästa grafikkortet dvs 8800GTX då du har agp moderkort alla bra grafikkort är pci-e nu för tiden. Och din processor är också för dålig för att dra nytta av ett 8800GTX och som sakt lite för lite ram minne har du.

Sen en till sak, vad har du för nätagg? 8800GTX drar en hel del mer än ATI 9800PRO, Så det verkar som om du måste uppgradera hela systemet tyvär.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

do'h >.< ehm vad e det bästa kortet jag kan ha om jag trycker in lite mera ram då?
annars får jag önska mig ett nytt chassi och ett moderkort och bygga under tiden.....

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Förstår du inte. Om du skaffar nytt moderkort måste du ha ny processor också så om du vill ha någerlunda shysst spel dator måste du köpa ett nytt system helt enkelt.

Annars rekommenderar jag att du köper 2gb minne och ett x1950pro agp versionen!! Det är det bästa kortet som fungerar på din dator.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

joo jag fattade jag undrade vilket grafikkort som funkar i mitt system och om det inte var något über kort så skulle önska mig ett nytt MODERkort inte Grafikkort och ett chassi och köpa nya delar under tiden jag får cash kan ju inte be om present för 20000kronor på en födelsedag

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
joo jag fattade jag undrade vilket grafikkort som funkar i mitt system och om det inte var något über kort så skulle önska mig ett nytt MODERkort inte Grafikkort och ett chassi och köpa nya delar under tiden jag får cash kan ju inte be om present för 20000kronor på en födelsedag

Jag skrev vilket som är det bästa kortet som passar till din dator redan.

Men det är inte bästa på marknaden. Men eftersom du har agp så är det det kan man säga xD

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

men nu när jag endå e igång så kan jag ju alltid fråga vilket e det bästa chassi för att bygga ut och gärna ett som går att pimpa.
moderkortet behöver inte vara det bästa prisvärt dugger linka gärna :]

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

satsa på ny billig dator istället =D
ingen ide att bygga vidare på AGP kort

kolla i forumet efter "Köpråd" där hittar du bra kombinationer!

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3.4Ghz || Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet || Asus P5N-E SLI || XFX GeForce 7900GS 600M 256MB @ 630/1870 || Corsair PC5300 DDR2 2048MB 667 MHz || Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM + Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM || Tagan TurboJet 1100W || Samsung 24" LCD Widescreen

Permalänk
Avstängd

okelidokeli fast vill nog inte köpa paket vill bygga något själv sedan pimpa med neon och stuff :]

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Avstängd

Använd punkt och komma människa!.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Avstängd

lätt för dig och säga och ge gärna tips istället för och klaga på min jävlans stavning

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D