Permalänk
Avstängd

Om man läser en nyhetssida så försök titta vilka som gör reklam på deras sida eller möjligen vilka som gjort reklam. Med stor sannolikhet kommer sidan inte att skriva speciellt negativt angående de som gör reklam på sidan.

För XX antal år sedan så hade jag en chef som gillade och göra reklam (företaget betalade), det vart ofta som tidningar nämnde "gör ni reklam hos oss så skriver vi bra om er"

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd

"gillar och käfta"

byt ut "och" mot "att"

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
"gillar och käfta"

byt ut "och" mot "att"

TACK!

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag fattar inte heller varför alla lyssnar på just den sidan, bara namnet Fudzilla får ju en att tvivla.

För att den mesta av informationen vad vi vet om R600 och dess bröder kommer därifrån + att det mesta varit helt korrekt. Och det är ju ändå inte som om de rapporterat ngt positivt för Ati heller. Förseningar och uppskjutna lanseringar är ju det mesta som rapporterats på sista tiden.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Det ser mörkt ut för ATI, och snart kommer ju även 8800 Ultra vilket kan betyda att priset på GTS och kanske GTX också kommer att gå ner. Blir tufft för ATI att hämta hem sig, det skulle verkligen behövas något riktigt speciellt för att de ska lyckas.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Alltför många i denna tråd som har uppenbara problem med läsförståelse, enkel matematik och väldigt dåligt eller mycket selektivt minne. Sweclockers är inte vad det en gång var.

Vänta på de riktiga prestandatesterna på produktionsbrädor med produktionsdrivare. r600 lär inte vara någon nvidiakiller men om man är läskunning och kan räkna lite så ser man att något är fel med testet på dailytech.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Det ser mörkt ut för ATI, och snart kommer ju även 8800 Ultra vilket kan betyda att priset på GTS och kanske GTX också kommer att gå ner. Blir tufft för ATI att hämta hem sig, det skulle verkligen behövas något riktigt speciellt för att de ska lyckas.

Det är ju inte säker, varför skulle nVidia sänka priserna om de inte har ngt att konkurrera med (om nu så visar sig vara fallet). Och särskilt när det sägs att Ultra kommer kosta mellan 7-9K.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Permalänk

Nå blev det ingen paperlaunch idag !!?? Har studsat runt i skogen hela dagen och längtat efter alla recentioner.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Nå blev det ingen paperlaunch idag !!?? Har studsat runt i skogen hela dagen och längtat efter alla recentioner.

Nej, lanseringen blir den 14:e, korten ska finnas i butik samtidigt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Både Fudzilla & Theinq är renodlade ryktes & skvallersidor. Man får ta dem för vad det är och själv välja vad man vill tro på.

Fudo är annars grym på att virra till en artikel med sin halvkassa engelska. Ibland går det inte att hålla isär vad som är fakta, rykten och hans egna gissningar. Han är en mästare på att emotsäga sig själv i samma stycke eller rent av meningen efter. Endå är det nästan alltid kul att ta del av allt skvaller som han levererar. Och ibland har han faktiskt rätt.

Faktum är att arbetsnamnet för R520 var just "FUDO". En kul liten passning från ingenjörerna på ATI. De också var utlovade rubriken: "Fudo kicks nVidia's butt" när kortet släpptes men kortet spankade GF7 så där lagom så det blev inget av det.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
TACK!

Vafan, käfta då

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

750W+ nätagg för hd2900xt?
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Nehedu...det tror jag faaaaan inte på...snälla säg att det bara är BS från fudo

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Gissar på att det bra med luft i den siffran för att täcka upp alla "Haschi Baschi" agg med fantasiwatt. Förhoppningsvis skall riktiga 600W+ duga.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte köra med två, har ett 850w agg med ca 70a på 12v.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag som tänkte köra med två, har ett 850w agg med ca 70a på 12v.

Varför? Köp 8800 istället. Bättre prestanda.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
750W+ nätagg för hd2900xt?
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Nehedu...det tror jag faaaaan inte på...snälla säg att det bara är BS från fudo

Tror inte heler på det. Det sades t om såna siffror på nätagg ska behövas för 8800GTX.

Men o andra sidan så har X2900XT 6pin+8pin strömkontakter. Det är 225W kapasitet av att ge externström till kortet, plus 75W genom PCI-E. Tror inte att ATI gjorde bara för skoj skull att göra så om kortet inte ska behöva drar mycket.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Varför? Köp 8800 istället. Bättre prestanda.

Och vad baserar du detta påstående på?

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
750W+ nätagg för hd2900xt?
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Nehedu...det tror jag faaaaan inte på...snälla säg att det bara är BS från fudo

Han kan lika lite om nätagg som medelswecaren (dvs. absolut ingenting) så bry dig inte i den artikeln.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

De är ju igentligen inte helt nytt att man lägger en hög ribba för nätaggs-kapacitet, så man får ju ta de hela med en nypa salt. Men att man behöver 600-700W+ (kvalitets-agg) kommer väl ändå inte som en jättechock.. de var väntat.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
750W+ nätagg för hd2900xt?
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Nehedu...det tror jag faaaaan inte på...snälla säg att det bara är BS från fudo

Det är ju nästan som om någon tidning skulle skriva att jorden är platt, ingen kommer tro på den tidningen efter det.
Undrar vad det är för idioter de lockar till sig som skriver artiklar, säkert är det släkt och vänner som är snälla och hjälper till. kanske saknar en del tekniska kunskaper däremot så de vet inte riktigt vad de skriver

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Löjligt att Fudzilla kommer med rykte om att R600 ska behöva 750w+ för att driva kortet. Även om deras uppgift är att lägga upp nya nyheter kring till exempel R600 så hade jag inte valt den nyheten av alla.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
750W+ nätagg för hd2900xt?
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Nehedu...det tror jag faaaaan inte på...snälla säg att det bara är BS från fudo

OBS!!

Glöm för fan inte bort att även de idag uppmätta strömsiffrorna för 8800GTX
är uppmätta med spel i DirectX9 - spel gjorda i DirectX10 kommer att ge andra högre mätningar.

En fågel viskade i mitt öra att R600 är ett betydligt värre strömsvin i DX10 än 8800GTX.

Jag personligen räknar med att de siffror från AMD som nämner 240w kan mycket väl stämma.

Men nu är det väl amperen på 12v som är det väsentligaste att se till att man har tillräckligt av.

Ska man sedan överklocka R600? - där 8pins kontakten spelar in sin betydelse så lyder specifikationen på upp till 300w för ett kort.

Så ska man köra säkert i DX10 med nya generationens grafikkort så kanske man behöver inventera sina nätagg redan nu och se om amperen räcker?.

För ett kort i DX10 så räcker det nog med ett bra agg på 600w om amperen är tillräcklig på 12volten.

Temperaturen är något att tänka på också! - O.K den här infon är från the "FUDMAN" himself - men det jag har hört är att R600 blir jävligt varmt - kanske inte 100c som "fud" nämner - men tydligen lite varmare än 8800GTX i DX10 - så bra luftflöde är nog A-O för dessa kort i DX10.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
OBS!!

Glöm för fan inte bort att även de idag uppmätta strömsiffrorna för 8800GTX
är uppmätta med spel i DirectX9 - spel gjorda i DirectX10 kommer att ge andra högre mätningar.

En fågel viskade i mitt öra att R600 är ett betydligt värre strömsvin i DX10 än 8800GTX.

Jag personligen räknar med att de siffror från AMD som nämner 240w kan mycket väl stämma.

Men nu är det väl amperen på 12v som är det väsentligaste att se till att man har tillräckligt av.

Ska man sedan överklocka R600? - där 8pins kontakten spelar in sin betydelse så lyder specifikationen på upp till 300w för ett kort.

Så ska man köra säkert i DX10 med nya generationens grafikkort så kanske man behöver inventera sina nätagg redan nu och se om amperen räcker?.

För ett kort i DX10 så räcker det nog med ett bra agg på 600w om amperen är tillräcklig på 12volten.

Temperaturen är något att tänka på också! - O.K den här infon är från the "FUDMAN" himself - men det jag har hört är att R600 blir jävligt varmt - kanske inte 100c som "fud" nämner - men tydligen lite varmare än 8800GTX i DX10 - så bra luftflöde är nog A-O för dessa kort i DX10.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Mvh

Om det nu stämmer ja:)

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Om det nu stämmer ja:)

Ja! det är det som är kruxet! med det hela

Den lilla info'n som har delgivits mig från vänner som är under NDA i 3D branchen - är inte alls för uppmuntrande.

De bara garvar & skakar på skallen när det gäller olika versioner av R600 som de har fått i händerna pga deras arbete inom spelutveckling av DX10.

Det här gäller även 8800GTX i vissa avseenden i DX10.

Så låt oss hoppas att den senaste versionen/revisionen av R600 är bättre än de tidigare.

Fan jag har väntat över 6 månader på att uppgradera - men jag börjar fundera på om det inte är smartare att invänta tex G90 och det riktiga R600 om de kommer på senhösten? - då borde ju 65nm tekniken ha sänkt både värmeutvecklingen och strömförbrukning.

Men fan vet om man orkar vänta så länge - men i för sig så släpps inga DX10 spel förrens tidigt i höst så tankegången kanske inte är så dum i alla fall?.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Ja! det är det som är kruxet! med det hela

Den lilla info'n som har delgivits mig från vänner som är under NDA i 3D branchen - är inte alls för uppmuntrande.

De bara garvar & skakar på skallen när det gäller olika versioner av R600 som de har fått i händerna pga deras arbete inom spelutveckling av DX10.

Men vad är syftet med att lägga ner massor av resurser och utveckla ett grafikkort som är osäljbart?

Använd hjärnan istället för det gör nog AMD samt andra tillverkare i branchen

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Men vad är syftet med att lägga ner massor av resurser och utveckla ett grafikkort som är osäljbart?

Använd hjärnan istället för det gör nog AMD samt andra tillverkare i branchen

Kanske för att det är ännu mer förlust att lägga ner en "dålig" produkt som var 90% klar, lika bra att fixa till dem 10 procenten när de ändå var på G.

EDIT: Säger inte att det är så. Tror R600 kommer vara toppen!

Permalänk
Medlem

Det är väll om man väntar till efter den 14e och ser på alla 100tals reviews, då får man ju reda på om agg och allt stämmer. Problemet då är väll att det inte finns några kort kvar om man sen vill ha ett, eller två.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Kanske för att det är ännu mer förlust att lägga ner en "dålig" produkt som var 90% klar, lika bra att fixa till dem 10 procenten när de ändå var på G.

EDIT: Säger inte att det är så. Tror R600 kommer vara toppen!

- AMD är ett stort aktiebolag, alla aktiebolag måste visa stor öppenhet mot aktieägarna. Det är många som kontrollerar att de inte gör några dumma beslut.
- AMD har tidigare inte gjort sig kända för att vara korkade, tvärtom. Annars hade de inte haft en chans och ta marknadsandelar från en så stor drake som Intel.
- När AMD köpte ATI så viste de säkert vad de köpte, de måste ha kontrollerat ingående vad som var på G i ATI och hur det såg ut rent tekniskt. Man kastar inte bort pengar i onödan.

Vet man vad sannolikhet är så kan man räkna ut att det kommer komma något som är säljbart och kanske ganska ordentligt säljbart.

Men visst, det kanske är så att hela AMD och dess aktieägare tagit alla beslut på någon stor fyllefest och inte tänkt riktigt och kanske gjort något som inte går och sälja.

EDIT: Möjligen är det så att det finns några som ser en chans och manipulera kursen. Genom att sprida falska rykten om att det är en kass produkt så kanske man kan få kursen på AMD och sjunka några procent. När sedan produkten kommer ut så stiger kursen och så säljer man. Lätta pengar

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Men vad är syftet med att lägga ner massor av resurser och utveckla ett grafikkort som är osäljbart?

Använd hjärnan istället för det gör nog AMD samt andra tillverkare i branchen

Varför tror du att R600 har blivit så försenat? - du går väl inte på skitsnacket om en gemensam produktlansering av DX10 korten?

För att använda både hjärnan och dra nytta av information som delgivits mig så kan jag räkna ut med baken att förseningarna av R600 har i första hand varit tekniska problem med hög värmeutveckling och strömförbrukning.

Naturligtvis kommer man inte släppa en defekt produkt ut på marknaden när den är väl så färdig för lansering - därav flertalet förseningar!.

Det enda vi kan göra är att hoppas att AMD har lyckats väl i sitt hårda arbete med R600.

Mvh