Permalänk
Medlem

Ris och ros om Amilio pro V3405

Funferar på att köpa denna dator http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010109383&csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5459. Är det någon som själv äger en sådan eller liknande och som kan betygsätta den. Kommer mestadels användas till internet, office, film och liknande dvs inget överdrivet krävande. Tar även gärna emot tipps på andra datorer. Maxpriset är 6700. Inte ett öre mer då redan detta är lite för mycket. Datorn ska ha core 2 duo. minst 1 gig ram, minst 80 gig hårddisk och hellst 14,1 tums skärm eller mindre.

Visa signatur
Permalänk

Någon som har koll på om skärmen verkligen är matt eller om den kansk möjligtvis är blank ändå??

Edit: Den är Vista "capable"

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Fasiken, den där var ju faktiskt riktigt billig. Nästan så man har råd med en trots att man är student.
Ingen som har några erfarenheter av den att dela med sig? Jag blev rejält sugen på den

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

glöm inte att det är frifrakt från dustin om man är student, då blir det ännu billigare....

Läste på ett tysktforum att det skall finnas en "dold" USB-port på undersidan bakom en lucka. Har haft en Amilo innan och i den porten satte jag en BT-dongel och vips så fick datorn "inbyggd blåtand"

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Kan man säga att det är en bra dator? Priset är ju kalas med tanke på vad man får.

Visa signatur
Permalänk

Klart man kan säga att det är en bra dator, klart det följer ju inte med en massa finneser som minneskortsläsare,blankskärm, firewire, blåtand. Men ser man till att det är en hyffsat liten dator med bra batteritid så tycker jag den verkar het i relation till priset.

Själv väljer jag mellan denna och en Acer 5102WLMI Turion TL-50 X2, man får ju mer finesser med Acern men kvalitén har man ju hört kan variera. Iaf prioriterar jag batteritid så det blir nog att man köper Amilon trots allt.

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Minneskortläsare har jag redan i skrivaren och man kan ju alltid använda usbkablen till kameran eller vad man nu har. Batteritiden är prio1. Blåtand och firewire kan man ju alltid lägga till i efterhand om då önskas. Skärmen vet ajg inte så mycket om. Brukar inte en blank reflektera ljuset? core2duo är du bättre än x2:an. den ska ju motsvara en core duo om jag inte missminner mig.

Visa signatur
Permalänk

Jo blanka skärmar brukar ju agera sminkspegel för damerna...

Beställer du en först och skriver en recension så vi vet om den är bra? hehe..

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Så fort jag blivit av med min nuvarande bärbara ska jag köpa den. Velar lite dock. Såg en toshiba som inte var helt fel (Satellite Pro A120-153). Dock har amilion tv-ut vilket väldigt många i denna prisklass saknar. Ev får man låna lite av syrran så det går ihop

Visa signatur
Permalänk

Brukar inte toshiba flytta upp windows tangenten så den hamnar uppe vid F1-F12 tangenterna? Har för mig jag såg det på en toshiba och då fick jag avsmak direkt.... Är väl 1st 512mb i toshiban så då får man köpa 2*1gb om man vill ha 2gb iof.. på amilon räcker det med att köpa 1gb så är saken biff....

jaja blir nog att beställa Amilon imorgon av dustin har övertygat mig själv här behövs inga försäljare, fixar det så bra själv haha....

Edit: Beställde idag, kan ju slänga ihop en mini recension på den om någon vill?

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monstersinc
Edit: Beställde idag, kan ju slänga ihop en mini recension på den om någon vill?

Gärna....

Permalänk

Snälla gör det! är själv väldigt sugen på en

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Gör gärna det så slipper jag Ska snart lägga en i korgen. Förhoppningsvis imorgon eller på fredag.

Visa signatur
Permalänk

Får datorn på fredag så det kommer nog en mini recension ihelgen...

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Lyckost. Vill oxå ha min snart så jag lipper höra min p4m tjuta.

Edit. En av de bästa sakerna med denna datorn är att den inte levereras medn (skit)vista

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte en sådan förra veckan, den är riktigt bra för det priset. Men jag får inte internet att fungera på den. Använder trådlöst och det står att den är ansluten och signalstyrkan är stark, men ändå fungerar inget. Vad kan det bero på? Någon som vet??

Permalänk
Medlem

har du provat att starta om routern? Brukar behövars ibland. Annars kan du leta upp nya drivrutiner till kortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
har du provat att starta om routern? Brukar behövars ibland. Annars kan du leta upp nya drivrutiner till kortet.

Jo, har provat det flera gånger redan faktiskt. Och har de senaste drivrutinerna så det borde inte vara problemet heller.

Permalänk
Medlem

Fasen. Nu har dustin tagit bort den ur sitt sortiment. Bästa pris nu med frakt är 7500 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=146780

Visa signatur
Permalänk

Japp då har man hämtar ut datorn. Han att köpa den från dustinhome för 6550:- stod att det inte skulle följa med bluetooth men det gjorde den ändå, så jag klagar inte

Kan lista nedan vad jag tycker är bra och inte bra

+
Batteritid, håller vad den lovar ca 3,5h vid surfning, winamp osv.. blir säkert 4h men blåtanden och wifii avstängt.
Byggkvalité som en Volvo 740 (känns robust) men känns ändå som att den väger mindre än 2kg (hur det nu går ihop)
Tyst, när fläkten väl snurrar så låter det, men det är inte ofta den rör på sig så att det hörs.
Väldigt sval, blir inte varm hur jag än försöker...

-
Skärmen, svärtan är väl inte den bästa.(svårt med betraktningsvinkel, man får vinkla skärmen mer, än en vanlig 15,4" skärm)
touchpaden, sitter nedsjunken, finns ingen scrollningslist
ljudet, inget discodunk här inte (är ju trots allt en dator mot företagsmarknaden)

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Så går det när man väntar. Aja får leta upp något annat med liknanade prestanda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har nått tipps om en liknande dator fast med "bright" skärm?

...Som är bra?...

NX7300 har jag sneglat på men de som har testat den klagar på skärmen.

Det är snäva betrakningsvinklar jag stör mig på mest nootebooken jag har nu är från 2004 och det är jäkligt liten sweetspot på den, men kanske det är bättre nu? Regardless av vilken man väljer?