Permalänk

Reoshi. Jag får inte ihop det, du *är* nöjd med Windows, du vill *inte* ha en Mac, varför ska vi då ens fundera på att försöka övertyga dig? De som bytt från Windows till Mac är ju uppenbarligen inte nöjda med Windows, eller vill så gärna lära sig ett nytt OS. Jag förstår inte ens vad du vill försöka få sagt med dina inlägg i denna tråd, att övertala dig känns som att övertala en taliban att kristendomen är den enda sanna tron.

Permalänk
Medlem

Bortsätt från att mina anledning till att använda windows inte är fantasi (no offence religious ppl).. Det jag menar är att; Jag önskar att ni erfarna Mac användare har några bra argument på lager till varför en sån som jag bör använda Mac, dock i och med att jag spelar förstår jag ifall det helt enkelt inte passar mig, men bortsätt från spel.. I framtiden skulle jag eventuellt kunna tänka mig en macbook för office arbete, men jag vill ha lite schyssta argument för att skaffa en mac med osx.. Liksom, spelar det nån egentligen roll vilket os det är när man ändå bara använder 'externa' program? Jag har ju läst att eftersom osx är gjort för just mac och dess innehåll vill jag gärna ha lite mer info.. Menar jag hör ju så extremt mycket "aah älskar osx" jag vill bara veta varför, för själv ser jag inte hur ett os kan vara så avgörande.. menar det handlar ju om tusenlappar..

Och det finns fortfarande saker jag skulle önska i windows, men som sagt.. har svårt att se hur ett os kan vara sååå betydande, visst om det funkar skitdåligt eller så.. men det verkar ju varken osx eller windows göra.. inte linux heller för den delen.. så liksom.. ja, försök bara övertyga mig om varför jag skulle skaffa en mac med osx som arbetsdator.. (vad jag förstått är ju trots att osx det mest åtråvärda)

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men har du testat osx en längre stund? Jag har testat på ett lite ljusskyggt sätt och är helt fast

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Bortsätt från att mina anledning till att använda windows inte är fantasi (no offence religious ppl).. Det jag menar är att; Jag önskar att ni erfarna Mac användare har några bra argument på lager till varför en sån som jag bör använda Mac, dock i och med att jag spelar förstår jag ifall det helt enkelt inte passar mig, men bortsätt från spel.. I framtiden skulle jag eventuellt kunna tänka mig en macbook för office arbete, men jag vill ha lite schyssta argument för att skaffa en mac med osx.. Liksom, spelar det nån egentligen roll vilket os det är när man ändå bara använder 'externa' program? Jag har ju läst att eftersom osx är gjort för just mac och dess innehåll vill jag gärna ha lite mer info.. Menar jag hör ju så extremt mycket "aah älskar osx" jag vill bara veta varför, för själv ser jag inte hur ett os kan vara så avgörande.. menar det handlar ju om tusenlappar..

Och det finns fortfarande saker jag skulle önska i windows, men som sagt.. har svårt att se hur ett os kan vara sååå betydande, visst om det funkar skitdåligt eller så.. men det verkar ju varken osx eller windows göra.. inte linux heller för den delen.. så liksom.. ja, försök bara övertyga mig om varför jag skulle skaffa en mac med osx som arbetsdator.. (vad jag förstått är ju trots att osx det mest åtråvärda)

En fråga, har du läst vad jag skrev om prestanda och batteritid o sådant?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Bortsätt från att mina anledning till att använda windows inte är fantasi (no offence religious ppl).. Det jag menar är att; Jag önskar att ni erfarna Mac användare har några bra argument på lager till varför en sån som jag bör använda Mac, dock i och med att jag spelar förstår jag ifall det helt enkelt inte passar mig, men bortsätt från spel.. I framtiden skulle jag eventuellt kunna tänka mig en macbook för office arbete, men jag vill ha lite schyssta argument för att skaffa en mac med osx.. Liksom, spelar det nån egentligen roll vilket os det är när man ändå bara använder 'externa' program? Jag har ju läst att eftersom osx är gjort för just mac och dess innehåll vill jag gärna ha lite mer info.. Menar jag hör ju så extremt mycket "aah älskar osx" jag vill bara veta varför, för själv ser jag inte hur ett os kan vara så avgörande.. menar det handlar ju om tusenlappar..

Och det finns fortfarande saker jag skulle önska i windows, men som sagt.. har svårt att se hur ett os kan vara sååå betydande, visst om det funkar skitdåligt eller så.. men det verkar ju varken osx eller windows göra.. inte linux heller för den delen.. så liksom.. ja, försök bara övertyga mig om varför jag skulle skaffa en mac med osx som arbetsdator.. (vad jag förstått är ju trots att osx det mest åtråvärda)

Om du tycker att OS'et bara är 5% av vad du gör med en dator så vet jag inte hur du tänker. Klart att ett OS är i stora delar avgörande. Det handlar ju om arbetsflöde, stabilitet, kortkommandon och mycket annat. Jag har fortfarande svårt att se varför jag ska övertyga dig. Du är ju nöjd med det du har, jag ser inget fel i det.

Det är ju inte bara OSX som är det åtråvärda, det är *helheten*, liknande helhet finns det ingen motsvarighet när det gäller exempelvis Windows, det handlar inte om huruvida Windows är sämre eller bättre än OSX, utan att det inte finns en enda annan PC-tillverkare som erbjuder skräddarsytt operativsystem för de datorer de tillverkar.

Permalänk
Inaktiv

Bra vi kan konstatera att datorer går INTE att jämföra då batteritid alltid skiljer, skärm alltid skiljer... komponenter kan variera lite och kan finnas mer eller mindre uttag i datorn... samt vilket OS man kör... finns oändligt med kombinationer och du får inte en dator som är mindre, snabbare, lättare, bättre grafik, fler uttag... billigare...bättre designad...osv osv... man får prioritera helt enkelt. Gött då lägger vi ner :). Nä finns ingen dator som slår Macbook Pro i allt tyvärr... å andra sidan slår inte Macbook Pro alla dator i allt heller... så shit same

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Bra vi kan konstatera att datorer går INTE att jämföra då batteritid alltid skiljer, skärm alltid skiljer... komponenter kan variera lite och kan finnas mer eller mindre uttag i datorn... samt vilket OS man kör... finns oändligt med kombinationer och du får inte en dator som är mindre, snabbare, lättare, bättre grafik, fler uttag... billigare...bättre designad...osv osv... man får prioritera helt enkelt. Gött då lägger vi ner :). Nä finns ingen dator som slår Macbook Pro i allt tyvärr... å andra sidan slår inte Macbook Pro alla dator i allt heller... så shit same

Ne precis! Men jag tycker bara att det är fel att säga att du får en hårdvarumässigt likvärdig dator för mindre pengar när jag inte hittat en enda. Att säga att dator A är likvärdig B om de har samma komponenter fast dator B har 40% bättre batteritid anser jag fel. Jag vill gärna ha exempel på en likvärdig dator (likvärdig inte exakt likadan), speciellt då jag själv lär köpa en macbook pro om jag inte hittar en bättre

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Ja men hårdvarumessigt är väl även batteriet samma W? bara att MacbookPro utnyttjar sitt bättre med OSet... testerna är väl körda i Windows? hur är det tex om man tar något annat?

Jo jag köper också en Macbook Pro om inte DELL ollar fram något som smiskar upp den i brygga (eller ja... känns mer värd att köpa ). Sen när man pratar batteritid... när du tittar på det får ju gärna testerna va utförda av samma person och få utföra samma saker ;)... annars kan det lätt bli missvisande med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ja men hårdvarumessigt är väl även batteriet samma W? bara att MacbookPro utnyttjar sitt bättre med OSet... testerna är väl körda i Windows? hur är det tex om man tar något annat?

Jo jag köper också en Macbook Pro om inte DELL ollar fram något som smiskar upp den i brygga (eller ja... känns mer värd att köpa ). Sen när man pratar batteritid... när du tittar på det får ju gärna testerna va utförda av samma person och få utföra samma saker ;)... annars kan det lätt bli missvisande med

Frågan är om det är samma Wh i batterierna. Får kolla upp det, hur som haver verkar man ju kunna pressa ur mer ur Macbook Pro, vilket man tackar för om man skall se på film på resande fot, även om man eventuellt måste köra OS X för det!

Jo precis, dock kommer ju de lägre (zeptons) från zepto där de säger minimum load. Medan de jag fick from Macbook Pro kom från en recension där han lyssnade på musik, surfade med firefox, använde mailklient osv med halv brightness. Så jag anser att man får en fingervisning iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Har varit borta över midsommar och sitter nu åter vid min nya MacBook Pro. Skummade precis igenom vad som skrivits under tiden och jag kan bara upprepa vad jag sa tidigare.

Oavsett om MBP är dyrare på sista raden än andra tillverkares modeller är det helt förtjänt. När man sitter framför den eller håller i den förstår man precis. Det är bara så obeskrivligt mycket bättre konstruerat än vad någon annan verkar kapabel till. Inga utstickande delar, inga fläktar som låtar vid normalt användande, bättre batteritid än någon annan dator med liknande spec och en rent gudomlig skärm. Lägg till det sen att den startar upp i både Mac OS och Windows om man så önskar och man har ett komplett paket. De som behöver/vill/tycker det kan vara kul att använda bägge systemen kan göra det på 1 dator. Priceless som jänkarna säger.

Visst, vill man inte använda Mac OS finns det säkert billigare alternativ men JAG skulle aldrig någonsin betala för en sån.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jag som är mycket van windows användare, trivs utmärkt med windows och med den kompabilitet windows erbjuder. Stöter aldrig på program som inte passar windows (förutom osx lol), eller hårdvara för den delen..
Och program kompabilitet tycker jag måste vara en hög prioritet, för hur ofta använder man egentligen själva operativsystemet? Allt jag gör är, starta datorn, logga in, starta msn och återställa firefox sessionen, kolla runt lite på forum och chatta, lyssna på musik via foobar, spela lite cs samt en stor skara "månads spel".. Hur skulle ni motivera osx för mig? Jag kan inte.
Förklara gärna varför ni själva valt os x...

Och jag tycker vi tidigare i tråden helt klart konstaterade att hårdvaran rakt av inte är prisvärd jämfört med tex zepto, även om man prioriterar design och extra batteri.. Och där med drog slutsatsena tt köper man en mac är det för att få osx..

Men angående skärmen, den är bättre hur..? enligt mina tester är har den bara lägre upplösning samt att den, enligt mig, sitter aldeles för nära tangenterna..

Vi pratar också prisvärdhet, och då tex zepto överglänser macbook pro prestandamässigt till ett par tusenlappar lägre pris, väger detta iaf enligt mig helt klart upp för batteriet och 0.2kg samt ungefär 1cm.
Hur som helst har jag redan varit igenom diskussionen en gång, men vill ändå förklara varför jag inte valt Mac.. Visar sig detta vara ett så intressant ämne kan vi lika gärna starta en egen tråd.

kan bara hålla med sidde, om du är så övertygad om att windows är operativsystemet för dig, va gör du då i denna tråd? om det nu inte är så att du är här för att "försvara" windows, vilket bara är löjligt, då smaken är som baken delad.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vill inte riva upp en allt för gammal tråd, men ville bara säga att jag har fått min Macbook Pro.
Beställde i Fredags förrförra veckan och fick den idag Måndag. Så cirka en veckas leveranstid.

Jag är jättenöjd hittils och rekommenderar fler och köpa Macbook Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Vill inte riva upp en allt för gammal tråd, men ville bara säga att jag har fått min Macbook Pro.
Beställde i Fredags förrförra veckan och fick den idag Måndag. Så cirka en veckas leveranstid.

Jag är jättenöjd hittils och rekommenderar fler och köpa Macbook Pro

Bra val där, fin dator. Vad tog du för modell? inte lägga upp lite testresultat? (aldrig fel med fler källor om vad datorn pallar)

Permalänk
Medlem

Jag står inför ett litet dilemma, jag är även jag sugen på en mac någon gång nästa år... tanken var först att köpa en Macbook, men dom är ju bara 13,3" och det känns lite litet så nu lutar det mer och mer mot en Macbook Pro om jag nu får råd... hur upplever du storleken på den? (kanske borde frågan någon med "vanliga" macbooken iof )
EDIT: jag får väll ta och släpa mig till en apple stor och känna på en antar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Bra val där, fin dator. Vad tog du för modell? inte lägga upp lite testresultat? (aldrig fel med fler källor om vad datorn pallar)

Kolla signaturen
Ska köra lite tester imorgon, ikväll ska jag bara njuta av den härliga macupplevelsen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag står inför ett litet dilemma, jag är även jag sugen på en mac någon gång nästa år... tanken var först att köpa en Macbook, men dom är ju bara 13,3" och det känns lite litet så nu lutar det mer och mer mot en Macbook Pro om jag nu får råd... hur upplever du storleken på den? (kanske borde frågan någon med "vanliga" macbooken iof )
EDIT: jag får väll ta och släpa mig till en apple stor och känna på en antar jag

Ja det är ju högst personligt om man tycker macbook pro är för stor.
jag hade en macbook 13,3" innan, men jag upplevde den som liten iomed att jag använde den primärt som en desktopdator.

Visst är man på resande fot ofta så kanske macbooken passar bättre. Men för hemma bruk så är Macbook Pro perfekt för mig. Dessutom känns den lagom stor Skärmen är underbar

Permalänk
Inaktiv

Nilzon ah ok den varianten jag kolla på med :). Härligt, ja släng upp lite tester sen :). Ha en trevlig kväll då eller något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
jag hade en macbook 13,3" innan, men jag upplevde den som liten iomed att jag använde den primärt som en desktopdator.

Hm, jo det är precis det som är saken, jag hade tänkt byta bort min stationära så det är därför jag är lite kritisk till dom "ynka" 13.3"... blir nog kanske en PRO
Tackar ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, jo det är precis det som är saken, jag hade tänkt byta bort min stationära så det är därför jag är lite kritisk till dom "ynka" 13.3"... blir nog kanske en PRO
Tackar ^^

Ja isåfall skulle jag verkligen rekommendera PRO
2.45 kg(PRO) är inte direkt klumpigt heller

Hade en 14" sunk dell som vägde 3.1 kg
Liiite skillnad

Permalänk
Medlem

Dessutom är det inte bara storleken på skärmen som skiljer. Skärmen på macbook pro är rätt mycket bättre i övrigt med

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Kolla signaturen
Ska köra lite tester imorgon, ikväll ska jag bara njuta av den härliga macupplevelsen

Ja det är ju högst personligt om man tycker macbook pro är för stor.
jag hade en macbook 13,3" innan, men jag upplevde den som liten iomed att jag använde den primärt som en desktopdator.

Visst är man på resande fot ofta så kanske macbooken passar bättre. Men för hemma bruk så är Macbook Pro perfekt för mig. Dessutom känns den lagom stor Skärmen är underbar

Du får skriva hur du tycker den e att flytta o ha med sig Funderar själv på just den biten, vill inte den skall va för klumpig. Kanske tar o köper en i veckan lr så, lr så väntar ja lite o funderar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tjenare! Var och köpte en Macbok Pro i lördags och jag är supernöjd. Skärmen är oerhört bra och inte minst sagt OSX som jag inte hade använt innan. Kan verkligen rekommendera denna maskinen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du får skriva hur du tycker den e att flytta o ha med sig Funderar själv på just den biten, vill inte den skall va för klumpig. Kanske tar o köper en i veckan lr så, lr så väntar ja lite o funderar

För min del funkar det bra att ha den med mig. Har den i en sleeve inne i min ryggsäck och märker inte av den. 2,45 kg är absolut inte mycket och tänk på att den endast är 1 tum(2,54cm) tjock. 15,4" är en bra storlek på skärm, inte för stor och klumpig som en 17" men ändå skön att se film på.

Permalänk

Hur många Macbook har du nu egentligen. Om du köpt 1 i veckan sedan början av juni så blir det ju ett par..;)

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oyfr

För min del funkar det bra att ha den med mig. Har den i en sleeve inne i min ryggsäck och märker inte av den. 2,45 kg är absolut inte mycket och tänk på att den endast är 1 tum(2,54cm) tjock. 15,4" är en bra storlek på skärm, inte för stor och klumpig som en 17" men ändå skön att se film på.

Okej Låter bra, får klämma lite på brorsas Macbook och så att ja får en känsla av det. Macbooken är ju inte SÅ mycket större/tyngre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag står inför ett litet dilemma, jag är även jag sugen på en mac någon gång nästa år... tanken var först att köpa en Macbook, men dom är ju bara 13,3" och det känns lite litet så nu lutar det mer och mer mot en Macbook Pro om jag nu får råd... hur upplever du storleken på den? (kanske borde frågan någon med "vanliga" macbooken iof )
EDIT: jag får väll ta och släpa mig till en apple stor och känna på en antar jag

Frågan är ju lite vad du ska använda datorn till också. Ska du spela är inte MacBook att rekommendera i första taget. Det *går* att spela på den, men det är betydligt mer kräm i MacBook Pro.

Kommer du sitta mycket i Photoshop och liknande är 13,3 lite väl snålt, det går, men det blir mycket scrollande.

Sen är det ju det här med bärbarfaktorn. Nu tycker jag - faktiskt - att MacBook Pro är högst bärbar. Så stor är den inte och inte speciellt tung heller, men det är ju en smaksak. Tjejens MacBook är riktigt trevlig och jag skulle kunna tänka mig en för "soffbruk" och resedator, men fan, måste hålla igen lite på lyxen.

Permalänk
Medlem

Spelande sträcker det sig till lite Diablo2 och CS 1.6 som mest (eller ah, det finns undantag, men jag spelar relativt lite)
Den ska mest användas till surfande, titta på TV-serier, skolarbeten osv.
Men, den ska ersätta min nuvarande burk och det kan hända att jag har blivit lite kräsen så det blir nog en PRO p.g.a att den har en större och bättre skärm Fast köpet blir inte av än, så jag har ett tag på mig att ändra mig...
Tackar, för lite åsikter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Frågan är ju lite vad du ska använda datorn till också. Ska du spela är inte MacBook att rekommendera i första taget. Det *går* att spela på den, men det är betydligt mer kräm i MacBook Pro.

Kommer du sitta mycket i Photoshop och liknande är 13,3 lite väl snålt, det går, men det blir mycket scrollande.

Sen är det ju det här med bärbarfaktorn. Nu tycker jag - faktiskt - att MacBook Pro är högst bärbar. Så stor är den inte och inte speciellt tung heller, men det är ju en smaksak. Tjejens MacBook är riktigt trevlig och jag skulle kunna tänka mig en för "soffbruk" och resedator, men fan, måste hålla igen lite på lyxen.

Hur är MBP som soffdator? Har själv suttit med en gammal omnibook 6000 (15" skärm) och sitter nu på en nc6220 (14" skärm) och båda funkade perfa som soffdator och till de resor jag har den till. Om man skall gå ner mycket i prestanda under MBP vill jag ju ligga runt 1.6 kg i vikt.

Vad tycker du om datorn? Skall använda min till skolan då jag lär börja KTH i höst.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag, riktigt nöjd med den.Jag har inte använt os X innan men efter ett tag vänjer man sig och inser hur pass bra det är.

@ derox: Jag tycker att den duger som soffdator. Har även jag tänkt att använda min till studier (LTH)

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Jag fick min idag, riktigt nöjd med den.Jag har inte använt os X innan men efter ett tag vänjer man sig och inser hur pass bra det är.

@ derox: Jag tycker att den duger som soffdator. Har även jag tänkt att använda min till studier (LTH)

nice ha begäret blir bara större o större får se om jag inte beställer en denna vecka lr nästa

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
nice ha begäret blir bara större o större får se om jag inte beställer en denna vecka lr nästa

Varför vänta? priset lär inte ändras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Spelande sträcker det sig till lite Diablo2 och CS 1.6 som mest (eller ah, det finns undantag, men jag spelar relativt lite)
Den ska mest användas till surfande, titta på TV-serier, skolarbeten osv.
Men, den ska ersätta min nuvarande burk och det kan hända att jag har blivit lite kräsen så det blir nog en PRO p.g.a att den har en större och bättre skärm Fast köpet blir inte av än, så jag har ett tag på mig att ändra mig...
Tackar, för lite åsikter

Är inne på ungefär samma bana. Att byta ut min stationära mot en bärbar skulle vara trevligt. Däremot känner jag inte att jag behöver prestandan i MBP, och.. ja, jag vill inte riktigt lägga ut pengarna på prestanda jag inte utnyttjar

På tal om Macbookens skärm så kan man alltid köpa till en mini-dvi från apple och köra med sin gamla stationära skärm, vilket jag tänkt göra då jag väl använder den som 'stationär' och inte ligger och tar det lugnt i soffan.

Visa signatur

 Macbook 2.16GHz, 1GB RAM, 120GB HDD
 iPhone, 8GB
 iPod Nano, 4GB