Permalänk

Najs. Keep up the good work!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

FULL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Ganska snyggt. Har en liknande stuga vid en lada, Funderade också på att bygga om den. Kan man få lite tips :)?

Tips? jag kan säga att du behöver en aning med pengar och någon som kan göra ritningar åt dej så att det inte blir en kojja, du behöver riktiga ritningar så att det blri ett riktigt slott! som chefen kan bo i o spika chefspikar!

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk

nice !

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Inaktiv

Kul att ni är så driftiga!
På min tid byggde man vanliga trädkojor...

Permalänk
Medlem

Hur många kvadrat är huset på?

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk

16 kvadratmeter är stugan, Tack för alla röster och kommentarer

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Re: FULL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spankbuissnes
Tips? jag kan säga att du behöver en aning med pengar och någon som kan göra ritningar åt dej så att det inte blir en kojja, du behöver riktiga ritningar så att det blri ett riktigt slott! som chefen kan bo i o spika chefspikar!

ritningar är väl iofs onödigt? bygga sånt utan ritningar är väl inte spec avancerat, bara man vet hur man vill ha det, sen kanske de e lättare om man inte e van o bygga, dock så har jag ingen aning om vilka kunskaper ni har? ^^

Mitt tips är om man inte är så kunnig låt de ta lite längre tid o se till att de blir ordentligt, fråga bygghandel vilket material du ska använda till just de du bygger, hur stabila behöver reglarna va osv.

Hade jag gjort de hade jag inte använt ritningar, kan ju dock va bra o skriva ner lite hur du har tänkt med mått osv så du inte slår upp en vägg på fel ställe ^^,

och som spanky sa, tro inte de e gratis med material, de kostar, så försök räkna ut de så bra som möjligt vad du ska bygga o be dom på tex en bygghandel räkna ut hur mkt du behöver o vad de kommer kosta.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spankbuissnes
Tips? jag kan säga att du behöver en aning med pengar och någon som kan göra ritningar åt dej så att det inte blir en kojja, du behöver riktiga ritningar så att det blri ett riktigt slott! som chefen kan bo i o spika chefspikar!

Tackar, Den svåraste delen värkar vara det där med pengarna

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

Local Area Network heter det. Blanda inte språken.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Local Area Network heter det. Blanda inte språken.

Ojj, ska genast riva bort väggskivorna, plasten, isoleringen och masonit skivorna sedan byta ut k:et mot ett C, viktigpetter.

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Kommer ni ha Internetanslutning? Isf varifrån/hur?

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derfla
Kommer ni ha Internetanslutning? Isf varifrån/hur?

precis vad jag tänkte fråga.

fixar ni en nice lina så skulle ni ju faktiskt kunna hålla riktigt seriösa lan eftersom de flesta lanare sitter och spelar över internet..

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Kom igen nu era lata fjortispojkat. Ge oss mer bilder nu!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

det är planerat att dra fiber mellan stugan och huset så vi får se hur det blir med det, Isf. kopplar vi upp stugan genom deras hemnät som ligger på 24mbit

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

"det är inte moppefjun!

det är Chef Chägg" Patetiskt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

väldigt nice och roliga bilder ^^

Permalänk
Medlem

Sköna bilder

Permalänk

mer bilder ;)!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
"det är inte moppefjun!

det är Chef Chägg" Patetiskt.

Nähä?

Permalänk

gujukal du behöver inte kolla på vår bygglogg om du skall hålla på o wajjna

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk

UNDERBART!! 10p!

Visa signatur

/j
http://jonk.pirateboy.net
there is no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Nice bara en sak någon av er som bor i 20 meter ifrån så ni kan få inet?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Nice bara en sak någon av er som bor i 20 meter ifrån så ni kan få inet?

ja, Stugan ligger på tomten

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk

summan som lagts ut hitills ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Hejsan allihopa, tackar för kommentarerna och alla röster :). Tyvärr har vi inte fått upp några bilder. Men vi har tagit bilder. Det är något fel med uploaden för oss, vi ska försöka lösa det så ni får se hur långt vi har kommit nu.

DeereMannen: Vi vet inte exakt vad vi är uppe i men jag skulle gissa på något runt 10 k

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Klockrent!
Släng upp en bajjemajja utanför också så är allt tipptopp ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Bajjamaja ?? dom har ju ffs stugan på gården

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

haha, fyfan vad läcker <3

Visa signatur

//I begynnelsen fanns enbart Yahoon.

Permalänk
Medlem

Sista bilden såg jag först och så tänkiata jag mig denna bildtexten till den: Nej faan. Detta var alldeles för jobbigt. Vi river skiten

Snyggt i alal fall

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Hejsan alla som diggar våran stuga Tackar för allt gott ni skriver om den och betyget ni har gett oss! Det håller lixom humöret att bygga på topp

Jag ville bara tillägga att det finns många mer bilder som vi kommer släppa när hela stugan är färdig som den planeras att vara i helgen eller absolut senast nästa helg.

För tillfället har vi 1,36 GB bilder (301 st) och ca 10 filmer som är på ~ 1minut var. Allt detta kommer att läggas upp på någon server med bra uppkoppling så ni kan ladda hem det och njuta av vårat arbete som jag anser vara URKUL och asroligt att utföra.

Tackar för mig och hoppas att ni skriver många mer kommentarer och ger oss bra betyg

MVH
Niklas Henriksson (Chefen)