Permalänk
Avstängd

De enklare kanske blurar till kanalen så mycket i högre frekvenser att skärmen inte får ut något vettigt ifrån den då, verkar skumt dock, och isf lär man ju få taskig bild långt innan dess?

Permalänk
Medlem

fixa några bilder på skärmen ni som har den?

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem

Den kom inte idag Fick avin idag och såg att den kommer in kl. 16.00 imorrn.
Angående det höjda priset också, inloggad som student kostar den 4226kr och annars kostar den 4495kr. När jag köpte den var den förmodligen redan så billig så då var studentpriset lika som normalpriset.

Imorrn kommer bilder från mig Hanim.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Fan att man missade detta. Nu känns det inte så prisvärt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Wiiiihooooo, dax att hämta skärmen
brb...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tjena.. Köpte denna skärm för två veckor sedan. Kan bara säga att det är en 24":are med en klar skärm och bra upplösning. Fick betala 3588kr för skärmen. Ett riktigt kap i mina ögon. Och till er alla som säger att ni e så duktiga på skärmar. Har ni nånsin jämfört en riktig dyr kvalitets skärm med den finaste pixelfördelning etc. Mot denna skärm.

PS. Hade en 19":are förrut. Hade både DVI och VGA kontakt. Testade båda och märkte ingen skillnad. Och jag ser inte att den här skärmen är sämre än någon annan DVI skärm

Säger bara att denna skärm till detta pris är helt oslagbart.

Visa signatur

Amd 3800 X2 ASUS M2N-E nVidia 7800GTX, 2048GB

Permalänk

Re: Billig 24" Acer 5ms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
japp då har man beställt en ACER AL2416WB 24# WIDE TFT TCO-03 SILVER pris 3490kr och det tog mig en dag att få den redan pris för allt gick loss på 3588kr inklmoms + frakt

allt detta på http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113342

billigt kan man säga då jag var nära på en 26" Acer men att slänga ut ca 5000kr mer är inte värt för bara 2" mer

faktum är att 2 tum är rätt mycket. tänk dig skillnaden på ett par 17" fälgar till din bmw. och sen byta ut dem mot ett par 19" man ser STOR skillnad. 5cm större ju.

hur gick det med den nu då ?

mvh

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

blade80 kan du fixa bilderna

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem

Japp nu så kommer det bilder snart

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
inloggad som student kostar den 4226kr och annars kostar den 4495kr. När jag köpte den var den förmodligen redan så billig så då var studentpriset lika som normalpriset.

Det är inte procentuellt då? Nåja, du fick ju bra pris hur som =P, men klart 5% till eller vad det kan ha varit hade varit ännu bättre.

"faktum är att 2 tum är rätt mycket."

Jag mäter min skärm i pixlar, inte tum.

Permalänk
Medlem

Här kommer det bilder:

Bild1
Bild2
Bild3
Bild4
Bild5
Bild6
Bild7
Bild8
Bild9
Bild10
Bild11
Bild12
Bild13
Bild14
Bild15
Bild16
Bild17
Bild18
Bild19

Jag valde ut några bilder, dom är stora så jag länkar till dom istället.

Jag är toknöjd ska ni veta

Säg till om ni har några frågor.

Den ska upp på väggen idag med hjälp av vesa-fästet för 100kr från classe.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hur känns det när du spelar då?

kan jag använda skärmen med intels senaste inbyggda grafikkort Intel GMA X3100 som finns på Gigabyte GA-G33M-S2H, G33??

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem

Hur är betraktningsvinkeln?

Permalänk
Medlem

Skärmen funkar underbart att spela på och betraktningsvinklarna är mycket bra.
Jag kan inget annat än att rekommendera denna skärm. Nu har jag ju ingen dyrare 24" att jämför med men för mina behov är denna skärm fullgod på alla sätt. Den är minst lika bra som min gamla 19" TFT med DVI och med en otroligt nice upplösning är detta ett klart köp. Jag blev nästan yr direkt när jag satte mig ner igår och spelade, det är så sjukt stor bild

Me like

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag trodde först att den var en TN panel i skärmen eftersom det stod 5ms och 160 grader på dustin vilket verkar helt fel om man kollar på prisjakt.

Nu är det ju bekräftat att det inte är TN så det är bra

178 grader betraktningsvinkel är det jag vill ha så denna skärm börjar bli intressant.

Jag undrar blade80 om färgerna är bra och om de är bättre än din förra skärm? Hur är svärtan och kontrasten? Jag läste att den var mycket dåligt någonstans. Har du upptäckt någon eftersläpning?

Kan du säga att bildkvaliten är bättre gentemot din förra skärm?

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att både färger, kontrast och svärta är väldigt bra och då har jag bara min andra 19" LG 1930 att jämföra med eftersom jag inte har suttit framför någon annan skärm tillräckligt länge för att jämföra med någon annan. Eftersläpning har jag inte sett alls, skärmen har 6ms responstid.

Här har jag satt upp skärmen med VESA-fästet:

Nice

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag kan säga att både färger, kontrast och svärta är väldigt bra och då har jag bara min andra 19" LG 1930 att jämföra med eftersom jag inte har suttit framför någon annan skärm tillräckligt länge för att jämföra med någon annan. Eftersläpning har jag inte sett alls, skärmen har 6ms responstid.

Här har jag satt upp skärmen med VESA-fästet:

Nice

Tre Tummar upp av två möjliga ^^

Permalänk
Medlem

Här har ni annars en skärm som är värd att bjuda på:
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=46445331

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Vänta nu, vad är skilnaden mellan Acer AL2416WB och Acer AL2416W? Har verkligen Acer AL2416WB samma specifikationer som Acer AL2416W? Jag har nämligen läst på flera ställen att Acer AL2416WB har 160 grader och 5ms vilket skriker TN, men även på vissa ställen att den har 178 grader och 6ms vilket låter som PVA.

Acer AL2416W har jag dock bara sätt med PVA specifikationer.

Kan någon försäkra mig att det sitter en PVA panel i Acer AL2416WB? Har ni verkligen 178 grader betraktningsvinkel på era skärmar? I så fall är jag redo att beställa den från datorbutiken för 4180 kr.

Permalänk
Medlem

Kollade på Acers hemsida och där finns de bara en 24":
http://www.acercomputer.se/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.o...

Är det inte bara så att skärmarna heter lite olika men det är samma panel?
Eller finns det verkligen fler modeller av Acers 24"?
Ja jag ska kolla lite mer jag också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

En dum frågan bara, kan det inte vara så att det sista står för eventuell färg?

Tex om man jämför med mitt datorchassi som heter Tj05 med tillägget B om den är svart...

Permalänk
Medlem

Verkar inte så eftersom att man får silver när man köper Acer AL2416WB.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte första gången som specifikationer är olika hos olika sidor. Hur som helst så bryr inte jag mig i alla fall vad jag har fått. Bilden är lika fin och skarp som jag tidigare beskrev oavsett vad som sitter i den Jag är också säker på att om man köper en dyrare skärm med DVI så får man säkert bättre bild än vad det är på den här, för egen del var valet enkelt. Varför lägga mer pengar än så här om man är toknöjd med kvalitén.

Men jag förstår er andra som inte har något att förhålla er till. Jag kan bara säga att för den här lilla pengen är jag mer än nöjd med allt som har med den här skärmen att göra.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

jag har också köppt 24" Acer 5ms och jag diggar den fett, vilken skarp bild och fina färger, det står 5ms på min!!!

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem

Jag ringde datorbutiken och de vet inte vad det är för panel i den men 178 graders betraktningsvinkel var det i alla fall vilket betyder att det inte är TN! Förmodligen är det PVA som redan har nämnts.

Ska lägga en bestälning senare ikväll. Lite roligt faktiskt, denna skärm var för några dagar sedan den skärmen jag sist skulle kunna tänka mig att köpa.

Men efter att jag fick reda på att det var PVA panel i denna är valet ganska självklart. Den är ju 2500-3000 kr billigare än andra 24" med PVA panel. Fattar inte varför, kanske därför att alla vill ha dvi på sina skärmar, men jag märker ingen direkt skilnad på min 205BW mellan analog och digital.

Hoppas att jag har gjort ett bra val, det ska bli kul att börja pressa mitt 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Jag ringde datorbutiken och de vet inte vad det är för panel i den men 178 graders betraktningsvinkel var det i alla fall vilket betyder att det inte är TN! Förmodligen är det PVA som redan har nämnts.

Ska lägga en bestälning senare ikväll. Lite roligt faktiskt, denna skärm var för några dagar sedan den skärmen jag sist skulle kunna tänka mig att köpa.

Men efter att jag fick reda på att det var PVA panel i denna är valet ganska självklart. Den är ju 2500-3000 kr billigare än andra 24" med PVA panel. Fattar inte varför, kanske därför att alla vill ha dvi på sina skärmar, men jag märker ingen direkt skilnad på min 205BW mellan analog och digital.

Hoppas att jag har gjort ett bra val, det ska bli kul att börja pressa mitt 8800GTX

Enligt prisjakt är det en Samsung LTM240M1 panel:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=134336

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Men där står det ju Acer AL2416W?

Permalänk

Ursäkta om jag snor tråden lite, men jag undrar om denna skärm är något att ha?

ACER AL2216WSD 22" WIDE/5MS/DVI/SILVER 2500kr

Den har ju DVI?

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalathegreat
Ursäkta om jag snor tråden lite, men jag undrar om denna skärm är något att ha?

ACER AL2216WSD 22" WIDE/5MS/DVI/SILVER 2500kr

Den har ju DVI?

Jag har själv 19" versionen och den fungerar prima, även i program så som photoshop fast än att den har 6 bitars färg.
Några av mina vänner har dock den skärmen du länka till och dem rekommenderar den varmt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalathegreat
Ursäkta om jag snor tråden lite, men jag undrar om denna skärm är något att ha?

ACER AL2216WSD 22" WIDE/5MS/DVI/SILVER 2500kr

Den har ju DVI?

ACER AL2216WSD har TN panel=dåliga betraktningsvinklar, färger.

Acer AL2416WB är 2" större, högre upplösning och har PVA panel=mycket bra betraktningsvinklar och bättre färger än TN. Denna är definitivt värd 1500 kr mer.

Jag köper aldrig en skärm med TN panel igen i alla fall.