Permalänk
Medlem

clockss - funkar som en skärmsläckare, visar en klocka, stora siffror eller någon binär historia. ganska snyggt.

bootman - startar upp applikationer man lagt till vid telefonuppstart för att göra telefonen "snabbare".

tweak peaks - tar bort någon effekt vid fönsterbyte, ska göra telefonen snabbare.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

SwissManager
AutoCam
Wayfinder
TomTom
ClockSS
Frodo
Gview

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag önskar också fler tips, t.ex. ett väderprogram där man kan hålla kolla på vädret

Har kört med Handy Weather på alla mina symbian lurar sedan N70n (N70, N90, P990, P1i) tycker det är riktigt bra..!

http://se-m600i-software.epocware.com/Handy_Weather.html?Sour...

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

fått min P1 idag o nu ligger den på laddning Nu behöver man väl ej längre 'överladda' batteriet som man var tvungen o göra förr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av line81
fått min P1 idag o nu ligger den på laddning Nu behöver man väl ej längre 'överladda' batteriet som man var tvungen o göra förr?

Nix, behövs inte längre.
Tänk på att det kan dröja c:a 3 laddningar innan batteriet når sin fulla kapacitet.
Batteriet mår bäst av att inte laddas ur helt dessutom. Det finns någon skyddskrets som bryter innan detta inträffar men man kan ju ändå föröka låta bli.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Angående sökfunktionen i adressboken, kan man söka på mer än bara namn? Jag vill kunna söka på "företag" som ligger under andra fliken om man går inte och kollar en kontakt. Fliken markerad med ett "i". Som det är nu verkar inte det fungera. Finns det något extra program man kan köpa för att göra detta?

Mvh,
Ola

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Ingen som hade några tips eller en länk till mer hjälp om Wlan?

Permalänk
Medlem

alarmet

fungerar inte alarmet om telefonen är avstängd? tycker det är konstigt i så fall, för det har det ju gjort på tidigare SE-telefoner.. eller är det någon inställning som måste göras?!

Någon utav er P1-användare som satt på ett displayskydd? Vart/vad köpte ni det?

Är otroligt nöjd med mitt köp av P1 i alla fall! Känns otroligt bra att ha en SE igen också efter en månads användning av nokia n73

Permalänk
Medlem

Jag har satt på ett från Clas Ohlson. Kostade 39kr och räcker till 6st P1i.
Till en början var det pyttesmå bubblor lite var stans, men nu har alla försvunnit och jag är otroligt nöjd med resultatet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Re: alarmet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av line81
fungerar inte alarmet om telefonen är avstängd? tycker det är konstigt i så fall, för det har det ju gjort på tidigare SE-telefoner.. eller är det någon inställning som måste göras?!

Nej larmet funkar inte om du stänger av mobilen. Ställ den i flight mode och ställ in så att skärmen slås av så drar den knappt nån ström alls över natten om du inte använder den.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

det är klart som f-n att alarmet fungerar fast telefonen är avstängd?

testa får du se.....

På min gör det det i alla fall

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyy
det är klart som f-n att alarmet fungerar fast telefonen är avstängd?

testa får du se.....

På min gör det det i alla fall

Jag kan ha uttryck mig lite oklart där... Jag ställde in ett alarm på kvällen som skulle ringa på morgonen.. stängde telefonen, på morgonen så ringde ej alarmet... Så nej, alarmet fungerade ej på min P1 då den var avstängd. (vilket jag tyckte var konstigt)

Vet ej om det kan ha något samband med att jag installerade HandyClock o för säkerhets skulle valde ett alarm där med (dock ej samma tid som på alarmet i tel, o även det alarmet gick ej på då tel var avstängd)?!

Permalänk

Du måste ha laddaren i för att larmet ska funka om du stänger av mobilen, så är det på min k800i .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Man kan inte dra några slutsatser om P1i utifrån K800i. De är helt olika telefoner med helt olika operativsystem.

Larmet funkar inte om telefonen är avstängd. Om man kopplar i laddaren så slår den på sig lite halvt och då funkar larmet (tror jag, har inte testat).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21

Larmet funkar inte om telefonen är avstängd. Om man kopplar i laddaren så slår den på sig lite halvt och då funkar larmet (tror jag, har inte testat).

jo, det är rätt .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

En fråga som varit uppe tidigare i tråden, men jag har inte sett något svar:

Om jag sitter i soffan och surfar, och har WLAN igång på telefonen, vet jag då med säkerhet att all datatrafik går över WLAN, och inte via GPRS?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så var den beställd från Katshing med Telia Student för 3950 plus 49 kr/mån (= 4800).
Hittade en halvtimma senare ett abonnemang som kommer bli billigare för mig, Tele2 Player 1100 för telefonen + 199 kr/mån som man får ringa för, så sammanlagt runt 4800 men 3600 av det får man ringa för.
Hoppas jag hinner avboka min beställning innan de skickar iväg den.

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
Så var den beställd från Katshing med Telia Student för 3950 plus 49 kr/mån (= 4800).
Hittade en halvtimma senare ett abonnemang som kommer bli billigare för mig, Tele2 Player 1100 för telefonen + 199 kr/mån som man får ringa för, så sammanlagt runt 4800 men 3600 av det får man ringa för.
Hoppas jag hinner avboka min beställning innan de skickar iväg den.

Hur kunde du beställa student från katshing? Har själv inte hittat det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Hur kunde du beställa student från katshing? Har själv inte hittat det...

Jag gick och kollade på SE P1, valde "Priser med abonnemang", valde Telia och där överst av alla abonnemang i listan fanns Telia Student.

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
Jag gick och kollade på SE P1, valde "Priser med abonnemang", valde Telia och där överst av alla abonnemang i listan fanns Telia Student.

Verkar lite skum, för ibland kommer "Telia student" upp och ibland inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Verkar lite skum, för ibland kommer "Telia student" upp och ibland inte.

OK, underligt.
Funkar alltid för mig

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

usb-laddning, funkar det äns ?
varje gång jag sätter den i dockan så går batteriet upp till 79% och ser ut som den laddar, men när man tar bort den från dockan så är den ändå nere på 23%?

Permalänk
Medlem

Lyckades byta till Tele2 Player i sista stund, skickas imorgon och hos mig senast på fredag.
Vet man om den klarar minneskort av storleken 8 gb?
Det är lockande att skaffa det så att man kan dumpa planerna på en ny ipod helt.

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

8gb.. ?
det finns väla inga 8gb m2 än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
8gb.. ?
det finns väla inga 8gb m2 än?

Självklart har du rätt, kollade på Memory stick Pro Duo

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
Så var den beställd från Katshing med Telia Student för 3950 plus 49 kr/mån (= 4800).
Hittade en halvtimma senare ett abonnemang som kommer bli billigare för mig, Tele2 Player 1100 för telefonen + 199 kr/mån som man får ringa för, så sammanlagt runt 4800 men 3600 av det får man ringa för.
Hoppas jag hinner avboka min beställning innan de skickar iväg den.

Vilken kombination hittade du det priset för? Gör du nyteckning/förlängning etc? Var det på Katshing?

Permalänk
Medlem

Angående tele2 player där man kan ringa för hela månadskostnaden, inkluderar det även sms och övrig datatrafik osv? Kan inte hitta någonstans där det står i klartext, även om det väl inte lär göra det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Angående tele2 player där man kan ringa för hela månadskostnaden, inkluderar det även sms och övrig datatrafik osv? Kan inte hitta någonstans där det står i klartext, även om det väl inte lär göra det...

du betalar en summa - hur du väljer att använda dessa pengar är upp till dig...

SMS, MMS, Data eller telefoni - bara att välja...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbe
Vilken kombination hittade du det priset för? Gör du nyteckning/förlängning etc? Var det på Katshing?

Well, menar du Student eller Player?
Jag skrev högre upp hur jag hittade Telia Student med P1i, bättre än så kan jag nog inte förklara
Det är med 12 månaders bindningstid jag fick den för 3950 kr men jag ändrade mig och valde Tele2 Player istället, blir billigare för mig.

Visa signatur

How peculiar