quad, 2diskar, ett 8600gt, eventuellt OC. Räcker 500 watt??

Permalänk

quad, 2diskar, ett 8600gt, eventuellt OC. Räcker 500 watt??

funderar på att använda det nätagget man får med Antec Sonata III som är på 500watt
kommer det funka med mina specar? även om jag kanke ska clocka?

Spec:

http://www.prisjakt.se/optimize.php?f=7,43,33,1511,113,77,82,...

Permalänk
Medlem

Alla gånger.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Jag skulle inte vara alltför säker på det, nätagget i Antec Sonata är av undermålig kvalite, många som har haft problem med det nätagget.

Permalänk
Medlem

Men systemet ovan ligger iaf långt ifrån 500W, även överklockat. Skulle räckt med en bra 350 wattare.

Permalänk
Medlem

Andersj, du blandar nog ihop nätaggregatet i Sonata III med det som satt i Sonata I och II, nätaggregatet i Sonata III är riktigt bra och är tillverkad av Seasonic medans nätaggregaten i Sonata I och II innehåller kondensatorer från Fuhjyyu och brukar smälta vid 45c. Kort sagt, nätaggregatet i Sonata III är bra och det kommer att funka med ditt system.

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk

ok va bra då kör jag på det tackartackar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Jag skulle inte vara alltför säker på det, nätagget i Antec Sonata är av undermålig kvalite, många som har haft problem med det nätagget.

Som sagts tidigare så var det Sonata II's SmartPower-aggregat som var dåligt, det som sitter i Sonata III är ett Seasonic-byggt bra aggregat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Andersj, du blandar nog ihop nätaggregatet i Sonata III med det som satt i Sonata I och II, nätaggregatet i Sonata III är riktigt bra och är tillverkad av Seasonic medans nätaggregaten i Sonata I och II innehåller kondensatorer från Fuhjyyu och brukar smälta vid 45c. Kort sagt, nätaggregatet i Sonata III är bra och det kommer att funka med ditt system.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Som sagts tidigare så var det Sonata II's SmartPower-aggregat som var dåligt, det som sitter i Sonata III är ett Seasonic-byggt bra aggregat.

Jadå ni har så rätt... I den nya Sonata "III" så är det ett bättre nätagg än vad som var tidigare