Permalänk
Medlem

Borttappad tentamen

Skrev en omtenta på Chalmers för ca. en vecka sedan och blev lite fundersam när mitt resultat ej fanns med på rättningen, efter samtal med examinator verkar det som att de har slarvat bort min tenta!

Känns rätt trist med tanke på att jag förväntade/förväntar mig minst en 4a i betyg då det gick väldigt bra. Har aldrig hört detta drabba någon annan. Vad händer om de inte hittar tentan? Examinatorn visste inte riktigt hur rutinerna är om något sådant händer. De skulle böra leta på måndag.

Studerade 1.5 veckor under jullovet till tentan.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Du måste göra om tentan om de inte hittar den, alternativt bevisa dina kunskaper på annat sätt. Om examinatorn är snäll kanske du kan förhandla dig till en hemtenta istället.

Ta kontakt med din studentkår och koppla in dom på fallet, hört talas om folk som fått ersättning för liknande saker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

lite taskigt om de har tappat bort den och han får skiten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Du måste göra om tentan om de inte hittar den, alternativt bevisa dina kunskaper på annat sätt. Om examinatorn är snäll kanske du kan förhandla dig till en hemtenta istället.

Ta kontakt med din studentkår och koppla in dom på fallet, hört talas om folk som fått ersättning för liknande saker.

Ifall det värsta, hoppas jag på ett muntligt prov eller liknande.

Det känns bara så surt då man redan har stressen med tentan i sig och allt plugg. Man borde inte behöva ha stress pga. om tentan kommer fram eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Tentavakten borde rimligtvis ha med dig på sin lista och därav har du bevisat att du var där. Om de inte hittar tentan borde du rimligtvis få någon form av tentamina eller hemtenta istället. Ifall de krånglar är det bara att ta kontakt med Herr Irding på Kåren.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

De tappade bort en tenta jag skrev på Uppsala universitet. Tentavakterna glömde att häfta ihopp tentan och på nått sätt så försvann alla papper förutom försättsbladet. Det enda jag blev erbjuden efter mycket mycket mycket mycket mycket mycket MYCKET! bråkande var att jag kunde få skriva om tentan vid annat tillfälle än bara ordinarie omtenta.

Det är bara att inse, som student har man INGA rättigheter

Permalänk
Medlem

På Chalmers så fyller man i sidantal och vilka tal man har besvarat. Vad är vitsen med detta om man inte är beredd att visa något ansvar från skolans sida? Till trådskaparen, ta kontakt med studentkåren, de borde kunna hjälpa dig.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Som sagt prata med din studentkår, självklart borde du få en rejäl ersättning för detta. Problemet är bara hur skolan skall bokföra denna utgift? Likaså kan de ej ge matriella saker eller att läraren ska ge dig bonuspoäng eller något. Så jag tror tyvärr inte du kan få så mycket mer än en extra omtenta, dock inte sagt att du inte skall försöka få mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
På Chalmers så fyller man i sidantal och vilka tal man har besvarat. Vad är vitsen med detta om man inte är beredd att visa något ansvar från skolans sida? Till trådskaparen, ta kontakt med studentkåren, de borde kunna hjälpa dig.

Att en student inte kan påstå att den har löst någon uppgift på en sida som i verkligheten aldrig har funnits.
Om sidan har funnits som i det aktuella fallet så får skolan/läraren problem, tyvärr har de svårt att lösa det på något bra sätt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

På vår institution så blir du automatiskt godkänd om de "slarvar bort" din tenta... Tentavakterna har ju som sagt bevis på att du har skrivit tentan.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Det har löst sig, de hittade tentan, fick inte ut hur eller var, men det känns bra att det löste sig, blev en fyran dessutom så det känns bra nu!