Permalänk

vist kan jag göra det imorogon år i sången nu och skriver från iPod touchen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Sedärja! Som vanligt finns det någon ännu mindre 'fjortis' som sitter där hemma på mors dator och är avundsjuk på de med fler än ett grafikkort. Personen i fråga skulle ju kunna köpa en egen dator med flera grafikkort, MEN! har såklart slängt ut alla pengarna på att styla sin moped. Som denne fått av far...

OnT: Ser fint ut! Funderat lite på samma setup, nästan... Men stör mig lite på att butiken inte har lagt grafikkortsförpackningarna åt samma hål i lådan... Annars fint!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

holy shit, jag som sitter på en amd x2 6000+ och en 4870

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk

Jag köpte aldriig en moppe när jag fyllde 15 år köpte en cykel i ställe

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Men stör mig lite på att butiken inte har lagt grafikkortsförpackningarna åt samma hål i lådan... Annars fint!

Haha, något av det roligaste jag läst här på ett bra tag. Behövdes för att höja stämningen i den här tråden lite. Det är fan inte lätt det här med packetering...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Jag köpte aldriig en moppe när jag fyllde 15 år köpte en cykel i ställe

bra!

köpte min första datorn med pengar som jag fick genom att hjälpa till i morsan resturang för 4k när jag var 15, fick en cykel när jag var 16, o nu köpte jag uppgradering för 7k med studiebidrag ^^

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk

men måste tacka inet för en snabb leverans och posten tog en dagg
För allt att komma det gillar jag

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

hmm tycker det saknas en raptor/ssd disk i detta system

Nice system för övrigt, påminner lite om mitt eget

Permalänk
Medlem

Fint system! Kul att du lyckats jobba ihop till det själv också, då måste det kännas extra bra. Men tänk också på att tagga ner lite på skrytandet för då ger du bara "jantelagen" som verkar råda i tråden extra bränsle... Ang. 2st. X2 kort så ger det med dagens drivrutiner inte mer än en marginell prestandaökning. Jag hade satsat på 2st. Velociraptordiskar ist. och raidat.

Permalänk

Fyfan va mkt patetiskt folk det finns på sweclockers asså. Istället för att ge någon barnsliga kommentarer om hans syster så kan ni väll likaväl kolla på porr. Personligen tror jag dig om att du har tjänat ihop datorn själv.

Schysst burk förövrigt

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

En fin maskin som du kommer ha glädje av länge! Kul att se att vi har valt nästan samma prylar, hehe. Antingen är vi lika smarta eller så..

Instämmer med ett inlägg ovan dock: det saknas ett par Velociraptors eller en SSD.. Det blir fint det, där har du en lämplig upgrade om ett halvår eller så!

Till gnällspikarna i den här tråden: lägg ner! Vad folk gör med sina pengar och var de kommer ifrån är verkligen inte er sak. Tänk också på att alla här inte är tonåringar, och har en helt annan ekonomi än en studerande.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Stå på dej The Man Swe 90, låt inte folk trycka ner dej... lite avundsjuka verkar göra dom gott...

W.A.R is coming!

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Du får en 9a för att syrran var med, hon drog upp synen från en fula soffan

Datorn är säkerligen grym, men som folk säger, lite benchmarks vorer trevligt

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
En fin maskin som du kommer ha glädje av länge! Kul att se att vi har valt nästan samma prylar, hehe. Antingen är vi lika smarta eller så..

Instämmer med ett inlägg ovan dock: det saknas ett par Velociraptors eller en SSD.. Det blir fint det, där har du en lämplig upgrade om ett halvår eller så!

Till gnällspikarna i den här tråden: lägg ner! Vad folk gör med sina pengar och var de kommer ifrån är verkligen inte er sak. Tänk också på att alla här inte är tonåringar, och har en helt annan ekonomi än en studerande.

Håller med!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Jag vågar inte kritisera detta bygget eftersom alla kommer tro att jag är avundsjuk (vilket jag är!!!)

Du kommer nog känna en skaplig prestandaökning när crossfire-stödet blir bättre i och med bättre drivrutiner så köpet av just två styck 4870X2 kanske inte var så dumt.

Jag köpte heller aldrig nån moppe när jag var 15, jag köpte en cykel...
Sedan lade jag ner 38k på min dator i dec 2006. XD

I Januari 2007 satt jag på 2x 7900GTX och låg först på Futuremark ORB, kände mig stolt att för en gång vara bäst.

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag vågar inte kritisera detta bygget eftersom alla kommer tro att jag är avundsjuk (vilket jag är!!!)

Du kommer nog känna en skaplig prestandaökning när crossfire-stödet blir bättre i och med bättre drivrutiner så köpet av just två styck 4870X2 kanske inte var så dumt.

Jag köpte heller aldrig nån moppe när jag var 15, jag köpte en cykel...
Sedan lade jag ner 38k på min dator i dec 2006. XD

I Januari 2007 satt jag på 2x 7900GTX och låg först på Futuremark ORB, kände mig stolt att för en gång vara bäst.

MVH

Jag köpte heller aldrig nån moppe när jag var 15, jag köpte en cykel...
Sedan lade pappa ner 38k på min dator i dec 2006. XD

Så ska det vara din mytoman din pappa lade ner 38k inte du. Det har framkommit i flera trådar förrut.

Edit: Jävla mytare...

Permalänk
Inaktiv

Fint system! Lätt värt 10p.

Ta ingen skit från snorungar och socialt missanpassade som inte jobbar själva utan lever på andra. Har man pengar så kan man själv välja vad man prioriterar och vi ser att du valde teknik före möblemang (vilket jag själv hade valt =P ).

Bra galleri, men det hade faktiskt varit trevligt med låsning för kommentarer eller anmärkningar då detta spårade ut redan vid 2-3 posten.

Permalänk
Medlem

Commander99 orka skapa drama , tjafsa kan man göra i PM eller så kan man mogna och lösa det på ett vettigt sätt istället för att sprida skiten i varända topic Pontus skriver i ,

The man swe 90 sjukt nice system kan inte annat än säga att jag är jävligt avis , Se till att köra lite Folding @ home

ha det!

Permalänk
Medlem

The man swe 90, skulle va bättre om du skaffade en SSD hårddisk istället för ett extra grafikkort.

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

hehe troligt du fick 25k vitt efter några veckors sommarjobb

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander99
Så ska det vara din mytoman din pappa lade ner 38k inte du. Det har framkommit i flera trådar förrut.

Edit: Jävla mytare...

- Hmm, inlägget anmält...

"Kommt fram" - Det var vilda spekulationer och du tror på det?

Permalänk

FY FAN VA NICE DATOR du har byggt!! 10p grymaste kompneterna jag har sett på länge.. åsså till ni som gnäller som fan på the man swe 90 lägg ner för fan ni sitter säkert där hemma och är jävligt avis på pöjken som har ett fetare system en nån hanan har där hemma. ps/ så hoppade jag av 9an efter han har haft för tok dåliga betyg.. men nån fan fick jag slite för att hitta ett jobb.. och det e int att stå på nån jävla körvkosk // MHV swerobin91

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

Jävligt najs dator... vore inte dumt om det stod en sådan brevid mig

Visa signatur

Asus P5E Deluxe x48 | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4GHz| OCZ nVIDIA SLI XTC 800MHz @ 1200Mhz| Sapphire Radeon HD4870 512Mb | Seagate 250Gb | Samsung 320Gb | WDC 500Gb | Antec Nine Hundred | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Corsair 750w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swerobin91
FY FAN VA NICE DATOR du har byggt!! 10p grymaste kompneterna jag har sett på länge.. åsså till ni som gnäller som fan på the man swe 90 lägg ner för fan ni sitter säkert där hemma och är jävligt avis på pöjken som har ett fetare system en nån hanan har där hemma. ps/ så hoppade jag av 9an efter han har haft för tok dåliga betyg.. men nån fan fick jag slite för att hitta ett jobb.. och det e int att stå på nån jävla körvkosk // MHV swerobin91

Den är riktigt nice, men så mycket fetare har han inte

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Finns bara ett ord att säga: GrymT!

Visa signatur

oRkA sIgNaTurEr

Permalänk

Ganska grym dator...ja! Lägger själv ner mycket pengar på datordelar, ....dyrt men skoj.
Lite mer bench hade vart skoj, typ 3dmark 01(för skoj skull) Crysis bench kanske

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Kan inte alla so, klagar på "pappa betalar" etc erkänna? Säg det, kom igen, jag vet att det är så, ni alla är avundsjuka!

Najs dator, tänk på att inte lägga upp bilder på andra personer än dig själv, så slipper man alla kommentarer från omogna personer. Hur fungerar två HD4870X2 i spel tycker du? Eller jag vet, kör dem inte i crossfire och ha två GPUklienter på ena och spela med det andra

Permalänk

Najs! Nu blev min dator genast mycket långsammare. Upp med lite benchmarks nu också!

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Kan inte alla so, klagar på "pappa betalar" etc erkänna? Säg det, kom igen, jag vet att det är så, ni alla är avundsjuka!

Najs dator, tänk på att inte lägga upp bilder på andra personer än dig själv, så slipper man alla kommentarer från omogna personer. Hur fungerar två HD4870X2 i spel tycker du? Eller jag vet, kör dem inte i crossfire och ha två GPUklienter på ena och spela med det andra

Du tänker bara på folding....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Nu finns det bilder på lite benchmark i spel.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65