Permalänk
Medlem

SE W902 !

http://www.sonyericsson.com/cws/corporate/products/phoneportfolio/specification/w902

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/w902?cc=se&lc=sv

Längtar tills den här luren finns tillgänglig.
Kommer ersätta min W810i

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Ska också köpa W902:an när den kommer, är i behov av ny telefon

Permalänk

har den 3.5mm plugg? om inte, så är den inte intressant.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knasad
Ska också köpa W902:an när den kommer, är i behov av ny telefon

Någon som vet när den släpps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
har den 3.5mm plugg? om inte, så är den inte intressant.

Finns väl i vanlig ordning på headsetsladden... så man får med mikrofonen, och inte bara kan använda den för att lyssna...
Tycker det är helt överlägset jämfört med att ha 3,5mm i telefonen direkt och sätta sina egna lurar utan att kunna prata handsfree...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Inaktiv

På nokia har 3.5 pluggen inbyggd handsfree så om man kopplar 3,5 -> nokias halvvägs med mikrofon -> egna lurar.

Så att man får större valmöjlighet då det är lätt att bara peta i egna lurar om man vill

Permalänk
Medlem
Citat:

3,5 -> nokias halvvägs med mikrofon -> egna lurar.

Vad vinner man då jämfört med SEs lösning? :S

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fluktuerar en hel del... 3900:- idag...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Du kan inte ordna bra pris

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
På nokia har 3.5 pluggen inbyggd handsfree så om man kopplar 3,5 -> nokias halvvägs med mikrofon -> egna lurar.

Så att man får större valmöjlighet då det är lätt att bara peta i egna lurar om man vill

Antingen är jag väldigt korkad, eller så förstår jag inte vad du menar..

Men lyssnar man på musik i lurarna utan någon "mellansladd" och det ringer måste man med andra ord koppla ur hörlurarma, koppla in mellansladden, koppla in hörlurarna i mellansladden?

Och den här mellansladden, är det något som ingår när man köper telefon eller är det en extra kostnad man får ta?

Jag har sett på jättemånga ställen att Nokia-förespråkare hävdar att de aldrig någonsin skulle ta i en SE-telefon före de sätter 3.5mm plugg direkt i telefonen, men inte någonstans har någon kunnat förklara på vilket sätt det är bättre så jag är fortfarande uppriktigt nyfiken på fördelarna med att ha ett hål i telefonen istället för SE:s nuvarande lösning.

Permalänk
Medlem

Orkar inte vänta, köper w980 istället

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

10 Oktober har clickon.se satt som prel. leveransdatum om ni inte sett det, kanske en fingervisning på ungefär när den kan dyka upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tager

Jag har sett på jättemånga ställen att Nokia-förespråkare hävdar att de aldrig någonsin skulle ta i en SE-telefon före de sätter 3.5mm plugg direkt i telefonen, men inte någonstans har någon kunnat förklara på vilket sätt det är bättre så jag är fortfarande uppriktigt nyfiken på fördelarna med att ha ett hål i telefonen istället för SE:s nuvarande lösning.

Hear ye, hear ye... jag är helt med dig där!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Avstängd

Antagligen min nästa telefon också.
Vill ha en "normal" telefon, ok kamera, mp3 spelare osv helt perfekt för mig.
Symbian, möjligheten att surfa och sådant skit är inget för mig, kostar bara en massa för inget.

Varit inne på C905 men denna ser lite mer lockande ut.

Permalänk
Medlem

Precis så jag resonerar också.
Kostar bara en massa onödiga pengar.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jag har en iPod Touch till musik och surfande när jag reser (åker tåg så kör WiFi), så det enda man behöver är en relativt liten och snygg telefon (dvs ingen P1:a eller annan smartphone som inte ligger bra i byxfickan).

Hade inte iPhonen varit så tjock hade jag haft en sån som surf & mp3-spelare med tanke på den ständiga internetanslutningen. Och sen en vanlig mobil att ringa och sms:a med.

Jag kör med en w880i nu som är lagom i storlek, w902 är ganska "mycket" större men det får designen kompensera

Törs man boka på nätet tro? Det känns som man kan få den snabbare i en butik i Göteborg som får en tidig leverans.

Permalänk
Medlem

Skönt att ha alltiett också. slippa flera olika prylar i fickorna.

Sen är det ju perfekt med att lyssna på musik genom telefonen om det skulle ringa.
Då bryts ju musiken o man slipper hålla på .

Visa signatur

|
|

Permalänk

Med SE så måste man ju ha en adapter på 1meter, vilket gör att adapter+valfria märkeshörlurar ger ett lasso längre än en anakonda. Nokia har 3.5mm i telefonen direkt, för att i samma kontakt kunna plugga in handsfree, och därmed få mikrofon på kabeln.

Nokia skickar även med en Handsfree med 3.5mm kontakt så att om man vill ha ett lasso som trasslar i fickan så får man det.

Sedan börjar SEs adaptrar att glappa direkt, och att dom försämrar ljudkvaliten.

Nu för tiden är det ju även modernt med Stereo-bluetoothhörlurar, vilket alla SE lurar klarar. Dock blir (Om det är en OSE telefon, vilket w902 är) telefonen riktigt seg och nästan obrukbar då man använder ett par bluetoothhörlurar (Vilket beror på den uråldriga ARM9 processorn och det ynkliga ramminnet på en 3-4mb).

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Tack! Ett riktigt bra svar

Jag har hört det med lång sladd förr, och känner inte att det är något problem själv men förstår att andra kanske tycker det är jobbigt.

Borde det inte finnas en bluetooth mic man kan snäppa på valfri sladd, vore snyggast.. Lite sidspår.

Det med stereo BT HF visste jag inte, har aldrig testat det men förstår att det kan vara irriterande, få saker är så irriterande med prylar som ett UI som inte reagerar. Pre-2.0 versionen av iPhone/Touch interface är riktigt bra respons i och det är nog en stor del till att det är så poppis.

Bra svar iaf, nu vet jag bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost

Nu för tiden är det ju även modernt med Stereo-bluetoothhörlurar, vilket alla SE lurar klarar. Dock blir (Om det är en OSE telefon, vilket w902 är) telefonen riktigt seg och nästan obrukbar då man använder ett par bluetoothhörlurar (Vilket beror på den uråldriga ARM9 processorn och det ynkliga ramminnet på en 3-4mb).

Strunt... funkar hur bra som helst. Dessutom stämmer det inte med 3-4MB RAM. W910i och senare har minst 40MB...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Strunt... funkar hur bra som helst. Dessutom stämmer det inte med 3-4MB RAM. W910i och senare har minst 40MB...

Det skulle jag väldigt gärna vilja se data på.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

K850: "Memory:
Heap size: Dynamic depending on available memory"
https://developer.sonyericsson.com/site/global/products/phone...

Det är vad RAM som finns och används... inga 3-4MB...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
K850: "Memory:
Heap size: Dynamic depending on available memory"
https://developer.sonyericsson.com/site/global/products/phone...

Det är vad RAM som finns och används... inga 3-4MB...

Och då helt värdelöst om den delar ramminne med telefonminnet?!

Snacka om skojjare, och inte undra på varför k850 inte pallar musik och opera mini samtidigt.

Men tack för datan, det var intressant.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
har den 3.5mm plugg? om inte, så är den inte intressant.

Håller med, dessa jaevla mellansladdar bara går sönder hela tiden, har fått köpa 5st nya p.ga. av att det antingen blir ett litet hål på sladden så att allt börjar glappa eller att ena hörluren bara förlorar ljudet, men fungerar sedan i andra apparater.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Håller med, dessa jaevla mellansladdar bara går sönder hela tiden, har fått köpa 5st nya p.ga. av att det antingen blir ett litet hål på sladden så att allt börjar glappa eller att ena hörluren bara förlorar ljudet, men fungerar sedan i andra apparater.

sönder ?

har aldrig varit med om att en enda gått sönder....

w902 kommer med nya riktigt feta lurar. (Shure-liknande design)

the one & only HPM-88.

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korsitaket
sönder ?

har aldrig varit med om att en enda gått sönder....

w902 kommer med nya riktigt feta lurar. (Shure-liknande design)

the one & only HPM-88.

Dom lurarna är ju det enda som är bra med den telefonen, annars är det lika bra att idag kirra en k850 och köpa ett par riktiga lurar så har man mer valuta för pengarna.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Dom lurarna är ju det enda som är bra med den telefonen, annars är det lika bra att idag kirra en k850 och köpa ett par riktiga lurar så har man mer valuta för pengarna.

Fast då är också K850 den sämsta mobilen på länge från SE. Sämre mjukvara och stabilitet får man leta efter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Fast då är också K850 den sämsta mobilen på länge från SE. Sämre mjukvara och stabilitet får man leta efter.

Den må vara dålig, men andra SE telefoner är inte bra. Även om dom är bättre.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Nån som vet ett datum när denna släpps?