Ventrilo för sweclockers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Jag såg inte att du hade skrivit när jag skrev mitt inlägg.

Lugnt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Har för mig att VentriloMIX är piratkopiering av något skäl. Tanka istället hem antingen v2.1.3 eller v2.1.4. Läs gärna reglerna som ni finner på min hemsida, så att alla kommer trivas.

Ventrilo MIX är inte ens i närheten av en piratkopiering.. ventrilo mix är bara 3 olika ventrilo klienter och teamspeak2 implanterade i ett dåligt kodat program, det modifierar heller ingen av klienterna, leta reda på fakta innan. dessutom vad spelar det för roll om man har ventrilo mix eller ventrilo 2.1.4 på koroth? gör det någon större skillnad, tror absolut inte att flagship kommer stämma dig för att du hostar en ventrilo server där folk med mix kommer in..

Visa signatur

Gamer : MSI 770-C45 AM3 | AMD Athlon II X3 445 @ 3.1GHz | GeForce 8800GTS | Corsair VX-550W | 4 GB A-Data DDR3 Gamer 1333Mhz | 500GB Sata HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattsson33
Ventrilo MIX är inte ens i närheten av en piratkopiering.. ventrilo mix är bara 3 olika ventrilo klienter och teamspeak2 implanterade i ett dåligt kodat program, det modifierar heller ingen av klienterna, leta reda på fakta innan. dessutom vad spelar det för roll om man har ventrilo mix eller ventrilo 2.1.4 på koroth? gör det någon större skillnad, tror absolut inte att flagship kommer stämma dig för att du hostar en ventrilo server där folk med mix kommer in..

Nej, det spelar ingen större roll. Jag bara påpekade det, för det är emot reglerna att prata om "förbjudna" programvara här på SweClockers. Därför.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Är någon av dessa servrar aktiva?
Ja menar sitter det folk inne på kvällarna?

På min är det ofta folk inne 20-30 pers, dock random asså. Inte sweclocker med lemar, Vet inte änns om det är någon som besökt den än.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Hos min är det för tillfället 6st i SweClockers-kanalen, men de spelar Counter-Strike, så jag vet inte. Men annars brukar det sitta över 10st varje kväll på Koroth.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Eftersom min mic är kaputt/paj/trasig/ur funktion så funderar jag på att köpa en som är fungerande. Är de lönt att spara till en för typ 40 kr eller ska man spara till en för typ 140-150 kr. Alltså kommer man höras i micen för 40 kr utan att låta som en helt annan person eller måste man gå upp rejält i pris till runt 150kr? Ge gärna tips.

https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/mikr...

Jag köpte den där, funkar jättebra!

Jag hoppar in på nån av vent-serverserna !

Permalänk
Medlem

God nyhet för de som gillar Koroth!

Den nuvarande servern (Dell Dimension 4550, P4 2.0 GHz, 256 MB i ram) kommer snart ersättas med en Intel/AMD (okänt vilket än) 1.4 GHz x2 med 6 GB i ram. Kommer installera Windows Server 2008 på den. Det är dock okänt när jag får hem denna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
God nyhet för de som gillar Koroth!

Den nuvarande servern (Dell Dimension 4550, P4 2.0 GHz, 256 MB i ram) kommer snart ersättas med en Intel/AMD (okänt vilket än) 1.4 GHz x2 med 6 GB i ram. Kommer installera Windows Server 2008 på den. Det är dock okänt när jag får hem denna.

kör du inte debian? fy på dig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
kör du inte debian? fy på dig

Hehe, just nu kör jag Ubuntu Men det vore trevligt med ett operativsystem som jag kan, därmed Windows Server 2008.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan nån skicka mig ett PM på IP och PW till venten respektive TS?

Så skall jag komma in å presentera mig nån kväll, så alla får lyssna till mitt mumintrolls språk

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kan nån skicka mig ett PM på IP och PW till venten respektive TS?

Så skall jag komma in å presentera mig nån kväll, så alla får lyssna till mitt mumintrolls språk

Done.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kan nån skicka mig ett PM på IP och PW till venten respektive TS?

Så skall jag komma in å presentera mig nån kväll, så alla får lyssna till mitt mumintrolls språk

pass: 12345 till ts

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nu blev det äntligen av! Hemsidan för Koroth är uppe. Ni kan besöka den genom att klicka här. Vi har dock inte fixat in att man måste ange samma inloggnings-uppgifter till Ventrilo-server som till Koroth-hemsidan, utan det fixar vi in inom kort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.