Windows 7 Beta 1 för alla

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 Beta 1 för alla

Microsofts kommande operativsystem Windows 7 släpps som publik betaversion redan imorgon fredag. Det tillkännagav Microsofts VD Steve Ballmer under sitt öppningstal på CES-mässan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

faan det blir nog till att dra ner å testa då:d

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Man skulle ha 2st datorer så man kunnde installera på en av dom.

Fast man har hört bra saker så kanske man ska gå över till windows 7 redan nu.

Bara clone cd funkar och nod 32 så är jag nöjd. nån som vet ?

Kanske finns det en lista med vad som funkar i betan.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Det ska testas

Postaldude, kör via exempelvis Vmware?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det mesta funkar i betan.

Lite buggar hit och dit är väll att räkna med, men ska man vara testpilot får man ta lite skit

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm

Permalänk
Medlem

Då vet jag vad jag ska göra i helgen iaf:D

Permalänk

Går beta:n att ladda ned imorgon utan att man ex vis har Vista installerat? D v s är beta:n en uppdatering att installeras tilll Vista/XP?

Eller kan den som jag tror, bootas fristående?

Permalänk

Hmm kommer vänta ett tag tills jag hör vad folk tycker om det.
Undra om man kan lätt och enkelt göra egna skivor/installationer där 'skit' är bortplockat. och hoppas verkligen att det inte finns massa onödigt krafs som jobbar i bakgrunden mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Går beta:n att ladda ned imorgon utan att man ex vis har Vista installerat? D v s är beta:n en uppdatering att installeras tilll Vista/XP?

Eller kan den som jag tror, bootas fristående?

Den kan installeras fristående. Eventuellt kan man tänka sig att det finns krav för att få ladda hem betan, men sånt går nog lösa...

Permalänk
Medlem

Någon som har testat och vet om det finns några bra drivrutiner till grafikkorten till detta OS? Tänkte om man kan spela några spel alls under detta OS? Och isåfall ska man köra med Vista eller XP drivisar? Hittade inget på Amd.com

Permalänk
Medlem

Vart hittar man den? :S

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

hur länge kan mam använda den?? trial eller?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Någon som har testat och vet om det finns några bra drivrutiner till grafikkorten till detta OS? Tänkte om man kan spela några spel alls under detta OS? Och isåfall ska man köra med Vista eller XP drivisar? Hittade inget på Amd.com

Har provat betan en sväng innan datorn packade, och jag laddade ner och använde drivisarna för vista. Hann dock aldrig prova nåt spel.

Permalänk
Medlem

Har testat Tomb Raider underworld och anniversary, båda fungerar. Betydligt snabbare än vista på att starta både spel och installera spel/program. Daemon eller Alchohol 52%? fungerar inte, utan för mountning kör jag power iso. Faktiskt imponerad av Windows 7, känns betydligt rappare än tidigare OS detta trots att jag är mac människa...
För grafikdrivisar använde jag drivare för Vista, vilket fungerade, jag har Nvidia.

Permalänk
Medlem

kör cod5, the witcher, sacred2, red alert3 , etqw, sins of a solar empire mm
det flyter på riktigt bra i win7 ,daemon tools funkar dock inte och diverse småbuggar. Men i det stora hela är jag nöjd !

Permalänk

är det en trial betan??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
kör cod5, the witcher, sacred2, red alert3 , etqw, sins of a solar empire mm
det flyter på riktigt bra i win7 ,daemon tools funkar dock inte och diverse småbuggar. Men i det stora hela är jag nöjd !

Är det bättre prestanda i spelen än i XP/Vista??
Flyter det snabbare?

Permalänk

Betan kommer fungera till Augusti 2009. Nod32 fungerar utan problem! Jag kör Virtual CloneDrive istället för Daemon, funkar klockrent! En bugg i x64-versionen är att Gadgets inte funkar om UAC e avstängt.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

" On January 9th, the Windows 7 Beta will be available for Windows enthusiasts to download via the Windows 7 page on Windows.com. The Windows 7 Beta is going to be available download-only (we’re not sending out physical media) and available for a limited time to the first 2.5 million people who download the beta."

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Download-versionen kommer enligt http://qna.live.com/ShowQuestion.aspx?qid=EAB5D499725B4C2A975... att hamna på www.microsoft.com/windows/windows-7/

Beta:n för det nya OS:et är alltså tillgänglig endast för de första 2.5 miljoner datoranvändare som laddar ned det. Hur många lång tid tar det innan begränsningen är uppnådd:
-Några timmar?
-En halv dag?
-Ett par dagar?
-Längre?

//

Permalänk
Medlem

Jippie! Hoppas att de släpper x64 också. Den läckta var ju x86.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk

x64 är ute officiellt imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Tyvärr framgår det inte vilken tid den släpps på fredag. Är det midnatt inatt som gäller. eller? Någon som har koll?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

ahhhyeaaaah

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Läste detta "saxat" från http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/01/07/...

The Windows 7 Beta only supports Windows Vista SP1 to Windows 7 upgrades. So if you intend to do an upgrade – be sure it is on a PC running Windows Vista with Service Pack 1. We are not yet announcing anything regarding finalized upgrade paths for Windows 7.

Betyder det att jag inte kan göra en ny installation på en tom HD?

Måste jag ha vista sp1 för att kunna köra?

Er är det bara med vista sp1 som man kan uppgradera?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Svar ja, W7 beta 1 går att installera från "scratch" iaf enligt (något förvirrat svar, dock) http://qna.live.com/ShowQuestion.aspx?qid=9E42667666BF49E7974...

En del av era andra frågor kan möjligen vara besvarade på QnA: http://qna.live.com/Search.aspx?tag=windows+7

Om inte, så får ni posta egna frågor där och vänta på svar!

//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Läste detta "saxat" från http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/01/07/...

The Windows 7 Beta only supports Windows Vista SP1 to Windows 7 upgrades. So if you intend to do an upgrade – be sure it is on a PC running Windows Vista with Service Pack 1. We are not yet announcing anything regarding finalized upgrade paths for Windows 7.

Betyder det att jag inte kan göra en ny installation på en tom HD?

Måste jag ha vista sp1 för att kunna köra?

Er är det bara med vista sp1 som man kan uppgradera?

Du kan köra den på en tom hd utan problem men ska du uppgradera t.ex som xp till vista så funkar detta bara med vista sp1 om du vill uppgradera annars helt normalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Download-versionen kommer enligt http://qna.live.com/ShowQuestion.aspx?qid=EAB5D499725B4C2A975... att hamna på www.microsoft.com/windows/windows-7/

Beta:n för det nya OS:et är alltså tillgänglig endast för de första 2.5 miljoner datoranvändare som laddar ned det. Hur många lång tid tar det innan begränsningen är uppnådd:
-Några timmar?
-En halv dag?
-Ett par dagar?
-Längre?

//

Ganska smart att göra en publik beta så tidigt för den lär säkerligen finnas på nån torrent tracker ganska snart och M$ kan då finslipa kopieringsskyddet på detta OS innan det släps för pressning.

Sen skulle jag tänka mig att det är kl 09:00 som gäller svensk tid när den är 00:00 i USA men sen också beroende på var i USA nerladdningen sker ifrån då dom har olika tidszoner där.

Funderar på att iaf prova den på en för tillfället stillastående ganska klen server men jag får se hur det blir då det bara är kvar en 40Gb hd i den efter att dom andra har använts till annat så undrar om den räcker till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
...skulle jag tänka mig att det är kl 09:00 som gäller svensk tid när den är 00:00 i USA men sen också beroende på var i USA nerladdningen sker ifrån då dom har olika tidszoner där.

Jag tänker ungefär likadant och gissar på P.S.T., d v s tidszonen i västra USA (Californien etc.). Skillnaden är som sagt nio timmar.

Har dock inga bekräftade källor på att betaversionen släpps just vid midnatt och ej heller att den släpps från västra USA. Så det är en spekulation...

//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Någon som har testat och vet om det finns några bra drivrutiner till grafikkorten till detta OS? Tänkte om man kan spela några spel alls under detta OS? Och isåfall ska man köra med Vista eller XP drivisar? Hittade inget på Amd.com

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...

Fungerar för de flesta ATI grafikkort utom de baserade på RV730-kärnan (HD4650 och HD4670). Då jag inte haft möjlighet att testa dem själv så vet jag inte huruvida de är bra eller ej.

Edit: Möjligt att dessa fungerar med RV730 bestyckade grafikkort, då denna drivrutin verkar vara en senare version än den jag testade.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m