Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Cs installationen var en vanlig installation dvs stoppa i skivan o så:Dinget mer med det!! om du har tid o så testa med att dra om hela windows då?? tyvärr så kan jag inte hjälpa dig mer än med det:(
Dessutom tycker jag att om man skriver att ett program fungerar så kan man skriva om man kör det i något kompatiblitets(stavning) läge!! mycket lättre då:Dhar nämligen testat o köra program i vanligt läge där det ej fungerade och sedan va en hel cirkus o få bort det igen men sedan testat det i vista läge och då har det fungerat!:D
Lycka till Marcus!!:D

Okej, men du kör inte i något kompatiblitets läge !? eller kör du det som administratör eller nåt !?

Skit spel, är det någon som fått lika som mig då ? att man endast har 6 fps typ och skärmen blinkar KONSTANT svart så man inte ser något heller knappt :S

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med gadgets ?
Efter installationen lage jag till en gagdet, mest för att testa där jag ser CPU och minne förbrukning.

Nu är dem borta och det händer ingenting när jag skall öppna fönstret för gadget-inställnings-doningen-vad-det-nu-heter.
Det fönstret kommer aldrig upp trots att jag "startar" det.

Någon som känner igen detta ?
BTW .. ingen "piratad skit", genuine from MS helt enkelt.

// Andreas

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Okej, men du kör inte i något kompatiblitets läge !? eller kör du det som administratör eller nåt !?

Skit spel, är det någon som fått lika som mig då ? att man endast har 6 fps typ och skärmen blinkar KONSTANT svart så man inte ser något heller knappt :S

nej kör det i helt vanligt läge!inget extra alls vad jag vet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aztekk
Någon mer än jag som har problem med gadgets ?
Efter installationen lage jag till en gagdet, mest för att testa där jag ser CPU och minne förbrukning.

Nu är dem borta och det händer ingenting när jag skall öppna fönstret för gadget-inställnings-doningen-vad-det-nu-heter.
Det fönstret kommer aldrig upp trots att jag "startar" det.

Någon som känner igen detta ?
BTW .. ingen "piratad skit", genuine from MS helt enkelt.

// Andreas

tror det står lite tidiare i tråden att man måste ha på UAC på minst medel för att det ska funka! kolla i tråden så tror jag att du ska få igång det!:D:D

Lycka till Marcus!!:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag kör Google Chrome

Hur fick du Chrome att fungera??

Installationen går bra men sen så fort jag ska surfa så står det att den inte kan hitta internetsidan, det kvittar vad man skriver in för adress?

// Mathias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-PWR
Hur fick du Chrome att fungera??

Installationen går bra men sen så fort jag ska surfa så står det att den inte kan hitta internetsidan, det kvittar vad man skriver in för adress?

// Mathias

Installerade bara, men mystiskt nog så fungerade inte Chrome denna gången jag installerade tillbaka till x32 build 7000 Är någon mystisk bugg, minns dock ej vad. Kan ha varit likadant som för dig...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Nån som vet hur man får Bank id från Swedbank att fungera i windows 7?

Fixat! För er som vill ha info så får ni tanka ner bankid install filen på nån annan dator och sedan kör den på windows 7.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Jag kan inte använda www.yougamers.com (game-o-meter)
och www.systemrequirementslab.com med windows 7. någon annan som har samma problem?

Edit: använder FF3

Permalänk
Medlem

game-o-meter funkar i IE, FF3 klagar på att Java inte är på. Tydligen så är min dator under minimikrav för GTA IV:

• Your operating system is not supported

lol

Permalänk

Har kankse redan skrivits innan, men går de att fixa de på svenska? Har tankat x64 versionen ...

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Har kankse redan skrivits innan, men går de att fixa de på svenska? Har tankat x64 versionen ...

Hur då?? genom uppgradering lr vad?? berätta gärna hur man gör:D

Marcus!!:D:D:D

Permalänk
Medlem

Va vill du ha svenska för? Tror inte betan finns på svenska. Det är förvirrande nog att skriva i forum på svenska.

Permalänk

har installerat det nu o måste säga att det ser redigt coolt ut, men jag undrar bar om en grej.
vart är windows sidebar????

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Installerade bara, men mystiskt nog så fungerade inte Chrome denna gången jag installerade tillbaka till x32 build 7000 Är någon mystisk bugg, minns dock ej vad. Kan ha varit likadant som för dig...

Du får högerklicka på Chrome ikonen, lägga till " --in-process-plugins" efter chrome.exe i Target så att det blir i stil med:

C:\Users\SweClocker\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe --in-process-plugins

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
har installerat det nu o måste säga att det ser redigt coolt ut, men jag undrar bar om en grej.
vart är windows sidebar????

Det är skrivbordet du använder det till... =O) högerklicka på skrivbordet och välj gadget...

Permalänk
Medlem

Installationen av W7 64 gick helt utan problem, fixade drivisar till skrivare m.m. helt automatiskt. Wacombräda och x-rite One display2 gick att installera manuellt, MEN Microsoft Webcam VX-6000 går inte att installera. Halvvägs in i installationen dyker ett felmeddelenade upp om eventuell brist på skrivutrymme på HDen. Har försökt med avinstallation och koppla bort HW, men det går inte.
Strömsparfunktionerna fungerar inte heller något vidare. När datorn går ner i halvt sovläge, dvs diskar och skärm släcks ner, kan datorn ej väckas.

Även om w7's layout är mycket snyggare än Vistas kommer jag inte lägga ner mer krut på W7.
När W7 är stabilare tror jag dock att det kommer bli en större hit än Vista. Steget från XP till Vista kändes större än steget från Vista till W7.

Hur lång tid tror ni det tar innan de lyckats bli av med de värsta W7 buggarna?
2 månader?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Har kankse redan skrivits innan, men går de att fixa de på svenska? Har tankat x64 versionen ...

nej. men andra språk finns.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Fungerar remote desktop i win7? Jag är kanske blind men jag hittar det inte ens :S

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Går utmärkt. Prövade mot en XP-dator. Tryck start och skriv remote desktop

Permalänk
Medlem

eller start -> run och skriv: MSTSC

Permalänk
Medlem

Festligt fel ljust nu, har ett kryss över högtalaren i tray och den meddelar att "The Audio Service is not running". Windows har glömt informera mitt ljudkort om att det inte fungerar, för jag kan spela musik och alla sorters ljud.

Förut kunde jag inte stänga av datorn då en mapp i utforskaren var öppen. Den haltade på den mörklagda skärmen och kunde inte stänga mappen.
Så det finns lite kvar att jobba på för MS. Det mesta jobbet tror jag ligger på permissions för det verkar vara det som ställer till mest problem.

Permalänk

Någon annan som har problem med "Theater mode" för ATi-kort? Kan utöka skrivbordet till min TV men någon film kan jag då inte visa.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

"OK"

Permalänk
Medlem

"send feedback" kanske är en idé

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Håhå vad kul man kan ha det med vbs kod nu på kvällen Men min ruta var fejk. Skicka gärna feedbacken till MS och Adobe så de får lösa problemet...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

köttade in Win7 på gammal hårdvara... en s478 p4/3ghz/512kb/800fsb, 2gb/pc4200 och en integrerad GPU från Intel.

Fungerar alldeles utmärkt för att surfa med, torrentstation och ftp-server. Någon som kör Win7 på en Atombaserad netbook ännu med gott resultat?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Är på 4:de installationen nu, den 3dje fungerade bra men bytte runt lite med mina hårddiskar. Denna gång fungerar det mycket sämre. Kan inte installera saker längre. T ex MSN, M$ Intellipoint, Logitech drivisar, Company of Heroes m.m. Samtliga fungerade bra under tidigare W7 installationer. Blir väl till att ominstallera igen.

Permalänk
Medlem

tror ni att windows 7 fungerar på 1gig ram 1.6 Ghz celeron M?

Permalänk

Jaha, dom har snott Findern nästan helt nu? Några andra nya ripoffs från Mac OS ni har hittat?

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta redan har frågats i tråden men vilket Anti Virus program till Win7 drar minst kapacitet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jaha, dom har snott Findern nästan helt nu? Några andra nya ripoffs från Mac OS ni har hittat?

Det fanns med i Vista också!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10