Köpråd för PSU, grafik + skärm

Permalänk
Inaktiv

Köpråd för PSU, grafik + skärm

Jag skulle behöva lite hjälp med att välja de sista delarna till mitt nya tilltänkta system då mitt nuvarande har ca 4 år på nacken. Och jag hade tänkt att den nya skulle klara sig iaf i 3 år.
Jag kommer ha den mestadels till att spela på, men kör även en del konvertering av film, lite CAD och så ska jag ha den till att köra film på tv.

Efter att ha läst mig knasig i alla möjliga forum har jag kommit fram till följande.

Dock återstår ju några komponenter.
Nätaggregaten jag funderar på är Corsair CMPSU-750TXEU 750W eller CMPSU-620HXEU 620W.

Grafikkorten är Sapphire ATI Radeon HD4870x2 eller XFX GeForce GTX 295 1792MB PCIe.

Jag kommer nog välja Western Digital VelociRaptor 74GB som systemdisk.
Utöver den har jag ett antal D-Link DNS-323 på nätverket så det känns inte som någon mer disk är nödvändig.

Sen skulle jag även vilja ha förslag på en bra spelskärm på 22"-24".
Min gamla tjockskärm börjar ge lite konstiga skuggor på sidorna.

ps. om jag nu kommer att ha den kopplad till ett hemmabioljudsystem, behöver jag ett bättre separat ljudkort då? ds.

ps2. är det värt att köpa 1600-minnen istället ifall jag skulle klocka den i framtiden? ds2.

Tack på förhand!

Permalänk

Jag har en 22" BenQ G2200W, bra o prisvärd skärm.
Kanske lite låg upplösning om du ska fläska på med ett monster-grafikkort!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Lägg på någon hundralapp så får du en dubbelt så stor velociraptor disk.. du ska ju ändå säkra datorn för 3 år framåt.
Ta en skärm med minst 1920*1200 om du nu ska ha så pass kraftigt grafikkort. Du kan kolla på denna länk efter en rekommenderad modell; http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadi...
Du kommer garanterat njuta mer av ett Asus Xonar DX2 ljudkort än det inbyggda på moderkortet..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Om du ska endast ha digital ut till tid förstärkare behöver du inte separat ljudkort men om du ska köra analogt vinner du mycket på att köpa separat.
CorsairHX620 är en mycket bra agg, jag hade tagit den framför TX750 vilken dag som helst.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Om du ska endast ha digital ut till tid förstärkare behöver du inte separat ljudkort men om du ska köra analogt vinner du mycket på att köpa separat.
CorsairHX620 är en mycket bra agg, jag hade tagit den framför TX750 vilken dag som helst.

Som jag har det nu så är ljudet analogt, men jag har en gammal stereoförstärkare och hemmabyggda högtalare så att det spelar nog ingen roll. När jag köper ny tv så blir det bioljud med, så jag avvaktar nog med separat ljudkort.

Vad gör att du rekommenderar HX620 framför TX750?
Jag har läst mycket positivt om båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riddaren
Vad gör att du rekommenderar HX620 framför TX750?
Jag har läst mycket positivt om båda.

HX620 har avtagbara kablar så man slipper ha överblivna kablar och gör ingenting.

Det gillar man...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Lägg på någon hundralapp så får du en dubbelt så stor velociraptor disk.. du ska ju ändå säkra datorn för 3 år framåt.
Ta en skärm med minst 1920*1200 om du nu ska ha så pass kraftigt grafikkort. Du kan kolla på denna länk efter en rekommenderad modell; http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadi...
Du kommer garanterat njuta mer av ett Asus Xonar DX2 ljudkort än det inbyggda på moderkortet..

Det är nog stor möjlighet att jag tar en 150Gb-disk istället för 74Gb.
Med tanke på slutpriset så gör inte de hundralapparna så stor skillnad.
Och jag vill som sagt slippa uppgradera den under tiden.