Permalänk
Medlem

HDMI Med Ljud?

Har sökt runt lite men kan inte hitta om följande grafikkort kan sända HDMI med ljud?

Någon som har en aning?
Undrar även om det är värt sina pengar, spelar knappast någonting skulle kunna vara CS någon gång ibland.

Tack på förhand.

PS, finns det inte HDMI med ljud så kanske du vet något annat kort som är ljudlöst men klarar detta?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk
Medlem

Följande grafikkort är....... vilka?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Följande grafikkort är....... vilka?

Oj hehe

Grafikkort

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk
Medlem

Nja du får nog köpa ett med HDMI . Det var inte HDMI på det kortet som du länka till.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Nja du får nog köpa ett med HDMI . Det var inte HDMI på det kortet som du länka till.

Kan man skicka bild och 5.1ljud med denna? och blir det oberoende ljudkorten i datorn?

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-at...

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Någon som har något annat tips på ett passivt kylt grafikkort med HDMI?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Kan man skicka bild och 5.1ljud med denna? och blir det oberoende ljudkorten i datorn?

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-at...

# HDMI output support
* All display resolutions up to 1920x10802
* Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS, DTS-HD & Dolby True- HD4, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI

Hämtat från PowerColors hemsida.

Permalänk
Medlem

Passivt HD4850 och HDMI med adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340702

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Nja du får nog köpa ett med HDMI . Det var inte HDMI på det kortet som du länka till.

Nä, men med vissa utav ASUS kort (troligen kort där HDMI finns någonstans i produktbeskrivningen) så får man med en DVI -> HDMI-adapter. Ljudet kommer från moderkortet via en liten sladd, och skickas sedan ut genom DVI kontakten till HDMI-utgången.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Alla radeon 4XXX har ljud ut för DVI och hdmi.
3xxx serien också om jag inte minns fel.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

från 2xxx serien uppåt har HDMI... alltså ljud och bild via adaptern.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

GeForce 8 serien samt uppåt har det också.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Om det är via en DVI->HDMI-adapter så ser jag det som mycket osannolikt att man kan skicka med ljud. Mig veterligen kan man inte skicka ljud via DVI.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

asså, är inte ett nvidia kort att föredra och slänga på accelro kylare typ? Alla nyare nvidia har ju nämligen en HDMI kontakt direkt i graffekortet, dessutom går det få ljud via samma hdmi kabel, jag har bara inte lyckats ^^ finns en liten kontakt på mitt GX2 där en sladd passar som man kan fästa någonstans på moderkortet iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Om det är via en DVI->HDMI-adapter så ser jag det som mycket osannolikt att man kan skicka med ljud. Mig veterligen kan man inte skicka ljud via DVI.

DVI kontakterna på radeon korten är modifierade och de skickar med en särskild adaptor. Radeon korten har dessutom en ljudkrets på kortet.

Geforce korten har möjligtvis en liknande lösning mebn de tar ljudet via kabel från moderkortet.

Så det må vara ossanolikt men det är sant.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Passivt HD4850 och HDMI med adapter http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340702

Är detta ett prisvärt kort?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs våra regler (Fel: Se §7)

Permalänk
Medlem

Om du vill köpa ett billigare som kort som är passivt och har HDMI men som inte klarar Crysis utan att lagga så kolla på det här kortet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=383157

Visa signatur

janee

Permalänk

HD2600pro klarar ochså ljud eller?

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om alla HD2600Pro klarar sända ut ljud men det står på tillverkarens hemsida.

Jag har läst att AGP versionen inte klarar det.

När jag köpte mitt Asus HD2600Pro så följde en HDMI adapter med i kartongen och ASUS lovar att ljud fungerar med HDMI adaptern men jag har ännu ingen TV att testa det.

Visa signatur

janee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Jag vet inte om alla HD2600Pro klarar sända ut ljud men det står på tillverkarens hemsida.

Jag har läst att AGP versionen inte klarar det.

När jag köpte mitt Asus HD2600Pro så följde en HDMI adapter med i kartongen och ASUS lovar att ljud fungerar med HDMI adaptern men jag har ännu ingen TV att testa det.

Har ochså asus HD2600pro kortet. Ska testa när jag får hem 5 meter HDMi.

Hoppas det funkar iaf...

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]