Piratdomaren inte jävig

Permalänk

rättsröta, fy fan va de håller varandra om ryggen.....

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crieep
Demokrati verkar vara ett påhittat ord som används för att få folk att tro att de får vara med och bestämma, majoriteten av svenska folket ville INTE ha FRA eller Ipred-lagen, om inte folkets åsikt räknas i dessa frågor undrar man ju om politikerna verkligen representerar folket eller om det är företagen med djupast fickor som får säga till mest?

FRA-lagen sa de ju att vi inte förstog oss på och då är det ju helt ok att köra över medborgarna och göra som man vill. Staten vet ju bäst, eller hur...?

/Calle

Permalänk
Medlem

Rösta.
Rösta.
Rösta.
Rösta.
Rösta
Rösta.
Rösta.

Vi är nu störst bland alla under 30. Om 5år är vi störst bland alla under 35.

Rösta för fasen!

/ Sveriges bästa PP-stad? Just det!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cwahlin
FRA-lagen sa de ju att vi inte förstog oss på och då är det ju helt ok att köra över medborgarna och göra som man vill. Staten vet ju bäst, eller hur...?

/Calle

Staten ska frukta oss inte vi den!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Tingsrätten har redan visat att de är inkompetenta så detta var ju inte oväntat.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är så stora bolag, med så mycket pengar vore det märkligt om staten vågade gå mot dem och säga att domaren var jävig.
USA och EU är de, som försöker få fast flest fildelare.

Skulle tro att våran regering och rättsväsende inte vågar döma han för jäv, när de får så starka på tryckningar från USA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Tycker man inte att det luktar jäv om den här domaren måste man ju vara handikappad i huvet.

What he said.

Permalänk
Medlem

Det som står i artikeln är helt sant.

Bara för att man är med i lobbyorganisationer betyder inte det att man skulle behöva vara partisk i denna fråga.

Yrkesmän diskuterar saker med varandra för att komma vidare inom sina områden och ge varandra nya infallsvinklar. Skulle inte dommare få göra det bara för dom blir jäviga då?

Sluta vara så trångsynta och sluta komma med massa kommentarer om saker nu inte har en aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Jag tror faktiskt inte domaren var jävig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amp__
Det som står i artikeln är helt sant.

Bara för att man är med i lobbyorganisationer betyder inte det att man skulle behöva vara partisk i denna fråga.

Yrkesmän diskuterar saker med varandra för att komma vidare inom sina områden och ge varandra nya infallsvinklar. Skulle inte dommare få göra det bara för dom blir jäviga då?

Sluta vara så trångsynta och sluta komma med massa kommentarer om saker nu inte har en aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Staten ska frukta oss inte vi den!

Faktum är att det gör politikerna! FRA, ACTA, IPRED, Datalagringen och även andra absurda förslag som reglering av bloggning är flera led i deras strategi att slå undan fötterna på folket. Lagarna fyller inte enbart mediamaffians krav.

Fritt fram att tolka som konspirationsteori men politikerna skulle inte börja reglera bloggar om dom inte fruktade den opinionsbildande makt dessa faktiskt har. Plötsligt har internet och bloggning framförallt visat sig vara otroligt effektivt mot korkade politiker. FRA lyckades inte opinionen stoppa men nog fasen hade folkets kommunikation en påverkan på dem.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
oj va oväntat.. dom skyddar ju varann där.

Är ju så det fungerar. I scratch your back, you scratch mine....

Permalänk

" Istället hävdar tingsrätten att det är viktigt att jurister förkovrar sig i områden de är verksamma inom."

Bra att han är med på båda sidor då? Han vet ju inte ett skit om tekniken verkar det som -.-

Förjävligt det här tycker jag.

Permalänk

En domare ska varken vara insatt på båda sidor han ska ha en neutral syn utan att behöva vara med i någon lobby organisation. Det domaren ska förlita sig på är ju det han lär sig vid rättegången!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av generalsaku
En domare ska varken vara insatt på båda sidor han ska ha en neutral syn utan att behöva vara med i någon lobby organisation. Det domaren ska förlita sig på är ju det han lär sig vid rättegången!

Klart en domare skall vara insatt. Lära sig? Det en domare skall lära sig sker på juristutbildningen och sen vidare fortlöpande fortbildning. Man "lär" sig ingenting i en rättssal.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker detta beslut är ytterst udda :S

Någon som vet hur processen går till när man testar domaren om han/hon är jävig?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Proffsmoddare

Någon som har sett Lie to me?

Contempt?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3031021.svd

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Varför måste alla inom rättsväsendet skydda varandra ? Klart han var jävig!:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Varför måste alla inom rättsväsendet skydda varandra ? Klart han var jävig!:(

Det är omöjligt att inte vara jävig I det fallet. Även om man inte vill vara jävig så blir man påverkad av sina egna åsikter även om man försöker att inte bli.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Det är omöjligt att inte vara jävig I det fallet. Även om man inte vill vara jävig så blir man påverkad av sina egna åsikter även om man försöker att inte bli.

Ja det är klart att man har sina egna åsikter om allt men dom borde hålla det utanför så långt det går. Men nu vart det som det vart och det finns inget vi kan göra åt det:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amp__
Det som står i artikeln är helt sant.

Bara för att man är med i lobbyorganisationer betyder inte det att man skulle behöva vara partisk i denna fråga.

Yrkesmän diskuterar saker med varandra för att komma vidare inom sina områden och ge varandra nya infallsvinklar. Skulle inte dommare få göra det bara för dom blir jäviga då?

Sluta vara så trångsynta och sluta komma med massa kommentarer om saker nu inte har en aning om.

Nej, det betyder inte att man är partisk, men det finns möjlighet att han KAN vara partisk.

Tror du på fullaste allvar att vår huvudstads rättssystem inte skulle kunna fiska upp EN endaste liten domare som har någorlunda koll på upphovsrätten och som INTE har suttit och fikat i samma klubblokal som bolagens advokater?

Nej tack, din idé av ett bra rättssystem klarar sig nog de flesta av oss utan. Var vänlig flytta till Kina, regeringen där delar dina åsikt om "opartiska domare".

Permalänk
Medlem

Men det är väl även hovrätten som skall bedöma jävig frågan?

I vilket fall som helst, helt fel sätt att få oss unga att att tro på rättsväsendet.

Permalänk

Nähäääe, ni driver med mig!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Det må vara hänt, men vad har den blivit till? Stening till döds vid otrohet, hängning av homosexuella. Hedersmentalitet som leder till mord i väldigt större utsträckning än andra utbredda ideologier, kvinnoförtryck, hat och rasism mot andra religioner och icke-muslimer i allmänhet och jag kan fortsätta ungefär hur länge som helst. Av någon anledning tycker Du och andra vänsterflummare att det är rasistiskt att ens påtala detta. Ni har givetvis fel, det kan aldrig vara rasistiskt att påtala ett problem eller att upplysa.
Isåfall är riksdagen full med rasister som påtalar problematiken med olika partiers inriktning. Islam är både religion OCH politik, var man än hittar den.

Generaliserar Du och kallar sympatisörer till Sverigedemokrater för främlingsfientliga och/eller rasister är du själv med din egen definition av ordet, rasist.

Man måste börja med källkritiken för att kunna förkovra sig. Annars kan man råka ut för partiska källor. Som SD i invandrarpolitiken.

Edit: Jag kommer att be en moderator att ta bort våra inlägg. Främlingsfientlighet har ingenting att göra i en datortråd.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Sötast

Jag ska bli politiker, det verkar finnas mycket pengar vid sidan..... om ni förstår.

This country is screwed!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat

Edit: Jag kommer att be en moderator att ta bort våra inlägg. Främlingsfientlighet har ingenting att göra i en datortråd. [/B]

Ja, var vänlig gör detta. Eller så kan du helt enkelt sluta svara honom. Detta gäller självklart alla inblandade parter.

Flashback.info har ett eget forum dedikerat till invandringsfrågor. Fortsätt er diskussion där.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Ja det är klart att man har sina egna åsikter om allt men dom borde hålla det utanför så långt det går. Men nu vart det som det vart och det finns inget vi kan göra åt det:(

Precis, Det är därför som man måste sålla bort en domare som denna ÄVEN om han är lottad. Hän är ju lika jävig för det...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Precis, Det är därför som man måste sålla bort en domare som denna ÄVEN om han är lottad. Hän är ju lika jävig för det...

Det var det jag skulle komma till

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Det må vara hänt, men vad har den blivit till? Stening till döds vid otrohet, hängning av homosexuella. Hedersmentalitet som leder till mord i väldigt större utsträckning än andra utbredda ideologier, kvinnoförtryck, hat och rasism mot andra religioner och icke-muslimer i allmänhet och jag kan fortsätta ungefär hur länge som helst. Av någon anledning tycker Du och andra vänsterflummare att det är rasistiskt att ens påtala detta. Ni har givetvis fel, det kan aldrig vara rasistiskt att påtala ett problem eller att upplysa.
Isåfall är riksdagen full med rasister som påtalar problematiken med olika partiers inriktning. Islam är både religion OCH politik, var man än hittar den.

Generaliserar Du och kallar sympatisörer till Sverigedemokrater för främlingsfientliga och/eller rasister är du själv med din egen definition av ordet, rasist.

Att ta en religion eller en ideologi och applicera den efter eget huvud, allt för att ytterligare stärka sin position är ingenting unikt för islam som du verkar tro.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Text

Lägg ner. Du vet ingenting om mig, min politiska åskådning, min syn på oss svenskar och icke svenskar. Du vet heller ingenting om min kunskap om olika religioner och kulturer.

Ändå har du ganska mycket otrevligheter att säga om mig och tror tydligen att du vet mer om mig än jag visste. Krävs det lika lite i kött på benen övriga ämnen så är din trovärdighet noll.

Jag kan ta en diskussion med dig över pm om du är intresserad men då får du lägga ner de förutfattade meningarna och personangreppen. Livet är för kort för att öda tid på folk som fyller i meningarna åt folk som inte håller med dem. Och det har du tyvärr gjort rejält i det här fallet.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Verkar vara svårt att bli betraktad som jävig, skulle tex en domare som gratis hjäpler en VPN tjänst typ relakks med det juridiska vara betraktad som jävig åt andra hållet?
Eller om domaren privat umgås med anhöriga till ett eventuellt brottsoffer?
Eller om domaren äger fastigheter i angränsning till en tomt det är tvistemål om?
Eller om domaren är delägare i den viktigaste konkurrentens företag i ett mutmål?

Listan kan väl göras ungeför hur lång som helst, verkar knepigare att komma på situationer som helt säkert skulle betraktas som jäviga.

Personligen så tycker att gränsen borde ligga betydligt lägre, även när det gäller politiker etc. Om det kan tänkas att personliga intressen kan påverka besluten tycker jag det normalt bör betraktas som möjlig jävsituation och personen skall bytas ut(tex suppleant i politiken osv). Som det är nu känns det som det nästan behöver bevisas att personens innersta tankar verkligen är partiska.

En nära annhörig till mig har ofta avstått från att medverka i politiska beslut av egen fri vilja, inte för att han själv kände att han var partisk, utan för att han kunde tänkas vara det. Det kunde vara bagateller men han anser att det är så det ska fungera och jag håller helt med.

Men så att säga heder och moral är inget man kan räkna med att folk har överhuvudtaget nu för tiden och det enda som kan förväntas fungera är vad regler och lagar säger.
Ta till exempel om denna domare om 4 år arbetar inom ska vi säga Warner(en inte helt ovanlig situation i en del andra länder) med 3 gånger högre lön än nu så kommer troligtvis inte många att säga -å fy fan vilkat svin, han borde åka in för det där. De flesta kommer antagligen mest att tycka att han möjligen förtjänar beröm för att ha lyckats så bra i livet. Eller hur?

Lite lustig grej med den här historien är att så fort man pratar med folk från andra länder och det kommer upp att domaren är/varit medlem i lobbyorganisationer för upphovsrättfrågor så garvar ju folk åt en/oss. Och jag skulle nog gjort samma sak om det var ett annat land. Och kanske tänkt lite på hur korrumperat de måste ha det, jämfört med Sverige där jag bor.