Permalänk
Robot

reDux

Detta var mitt första seriösa bygge, men på den tiden hade jag dels kass kamera och dokumenterade inte speciellt mycket. Så jag tänkte bara lägga upp ett par bilder som tagits i efterhand.
Själva datorn i sig var då min speldator, men nu står den i vardagsrummet och spelar musik, som det ju var tänkt från början när den var en radio.

Besök albumet: reDux av Roboten

Permalänk

riktigt snyggt, mycket bra jobbat, 10 poäng

Permalänk

Mer bilder!
Ser bra ut annars.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Specs?

Permalänk
Medlem

Fint. Hur har du gjort med visarna och vad menar du med att den vänstra visar uppstartsfaser?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Sexig!
Ser mycket välbyggd ut. Synd att det inte finns bilder från byggfasen.

Permalänk

Mycket snyggt gjort, en klar 10.a!

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddha
Fint. Hur har du gjort med visarna och vad menar du med att den vänstra visar uppstartsfaser?

+1, Låter helt klart intressant.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

lite småporrigt med mätarna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bub
Ser bra ut! Specs?

Nu minns jag inte alla komponenter, den byggdes -02. Grafikkortet är iaf ett GeForce Ti 4600, moderkortet nåt MSI, AMD-prolle och säkert hela 768 MB minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddha
Fint. Hur har du gjort med visarna och vad menar du med att den vänstra visar uppstartsfaser?

Moderkortet har fyra lysdioder som binärt räknar genom 15 steg när datorn bootar. Jag byggde en liten enhet som omvandlar det binära till analoga nivåer som mätaren visar. När datorn bootat upp, visar mätaren fullt.

Permalänk
Medlem

Fasen va tuff! Så jäkla snyggt utförande altså. Kan ju njuta av att ha den i hyllan

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Jefligt fräscht att dona till mätarna måste jag säga, Ggz!

Permalänk

10p För att mätarna är så jefla sexiga.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk

10p helt klart! mätarna var en riktigt finurlig lösning, kompletterade det hela!

Dold text
Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Skulle det gå att göra om effekten med mätarna på ett moderkort anno 2009?

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem

10+ för mätarna

Permalänk

10 för mätarna!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealElwood
Skulle det gå att göra om effekten med mätarna på ett moderkort anno 2009?

Bra fråga. Jag har sett lite nyare DELL-maskiner som har lysdioder som räknar uppstarten. Kan du bara hitta ett moderkort som har nån utgång för boot-processen, så ska det gå. Tyvärr känner jag inte till några såna. Nån annan här kanske har koll?

Permalänk
Medlem

Bygga om

Eftersom den här datorn i stort sett bara spelar musik numer, så hade jag en tanke om att byta ut plexit och visarna mot en liten pekskärm. Men med tanke på kommentarerna här, så kanske jag ska behålla den som den är. Vad säger ni?

Just nu försöker jag fokusera på mitt nya bygge, som också är träbaserat, men i klart större format. Det går dock långsamt framåt. Ta gärna en titt: Bilinspirerad möbel

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Ha kvar det som det är, visarna är snygga som fan, sätt pekskärmen brevid isåfall.

Permalänk
Medlem

Smart slide-funktion, och som så många före mig sagt, MÄTARNA<3 10p!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Klar 10:a !

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort.
Fått ide från min kanske? http://www.sweclockers.com/galleri/1317-philips-radio

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio