Crucial M225 64GB 128GB 256GB Från 1400KR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
haha, vad är nu detta?! 128-modellen kostar 3400 istället för tidigare 2700!

varför finns det inte fler återförsäljare av denna disken i sverige?

Bra fråga. Dustin kunde inte ta in den iaf =/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Ja, Crucial M225 64GB börjar bli dyr.. När jag kollade på den för 2 veckor sen låg den på 1399:- och såg ut som ett bra val.

Nu får man kolla runt en gång till på alla alternativ.

Håller med, nu har dom höjt 300:- på kort tid, dålig stil trodde priset på SSD skulle sjunka..

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Det känns som att man nu bör gå tillbaka till X25-M G2 istället.

Hade ögona på 256 GB modellen, men nu ser den inte längre så frestande ut.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

ojoj vilken gigantisk efterfrågan det måste vara på crucials diskar!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Men beror inte priset på att det bara är komplett och inwarehouse som har den. Undra varför inte de andra återförsäljarna kan ta in den?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

skönt att man köpte sig för 2699:- jäkla skillnad, men ack va trevlig disk, rekommenderas starkt

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Men beror inte priset på att det bara är komplett och inwarehouse som har den. Undra varför inte de andra återförsäljarna kan ta in den?

Crucial är alldeles för USA baserat påstår Inet, de saknar bra representation i Europa tydligen

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

nu sitter den i min ps3 slim.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Men om de vill sälja diskar får de ju ta in dem till Sverige. Komplett verkar ju klara det.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Lite märkligt resonemang från Inet med tanke på att Crucial (Lexar Media) har europeisk representation i form av ett engelskt kontor. Eller ja, skotskt i allafall (Glasgow)

Permalänk
Medlem

Ja 300:- till och man får 20% mer utrymme med X25-M G2, lutar mer åt den nu får väl se vilken som kommer in i lager först.. undrar om crucial har höjt priset pga större efterfråga eller komplett som vill ha mer av kakan?

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk

Men om de vill sälja diskar får de ju ta in dem till Sverige. Komplett verkar ju klara det.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Crucial M225 128GB
10+ Lager
£214.99 inc VAT (ca 2450kr) +frakt
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-003-C...

Crucial M225 64GB
Pre-order
£112.98 inc VAT (ca 1300kr) +frakt
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-002-C...

Ingen aning vad frakten kostar, men nån som har konto kan väl kolla.
Skulle tippa att 128GB går på 2600-2650:- med frakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Crucial M225 128GB
10+ Lager
£214.99 inc VAT (ca 2450kr) +frakt
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-003-C...

Crucial M225 64GB
Pre-order
£112.98 inc VAT (ca 1300kr) +frakt
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=HD-002-C...

Ingen aning vad frakten kostar, men nån som har konto kan väl kolla.
Skulle tippa att 128GB går på 2600-2650:- med frakt.

Fraktpriser OCUK, två billigaste alternativen.

DHL Express delivery (EU) = 12£ = 140 sek.

Royal mail:
International Priority Signed For = 10,67£ = 124 sek.

Samtliga tre diskar: Pre-order, inget i lager mao.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
tur jag köpte min 128GB, faen vad dyr den blivit nu...

Japp, fick min i tisdags, kostar 700kr mer nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

for nog vänta tills priserna sjunker samt köpa en 30gb SSD.

förmodar det räcker gott till XP, kanske tom win 7?

Ska nog ha den i en bärbar med T5200 c2d .8/1.6ghz cpu

Permalänk
Medlem

30GB diskarna fasas ut nu ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
for nog vänta tills priserna sjunker samt köpa en 30gb SSD.

förmodar det räcker gott till XP, kanske tom win 7?

Ska nog ha den i en bärbar med T5200 c2d .8/1.6ghz cpu

Jag rekommenderar att du tittar på nLite och vLite som är program man kan använda för att ta bort utrymmeskrävande tjänster såsom systemåterställningar/shadowcopies och femtionelva drivrutiner/språkpaket du aldrig kommer att ha användning för i Windows. På mitt system tar t.ex. ett sådant optimerat XP och ett antal utvecklingsverktyg inte upp mer än 4 GB på systempartitonen. Jag vet inte hur det är med win7 men jag har en installation (ej optimerad via vLite) i vmware som tar upp 7 gb, med vLite borde den ta någon/-gra gb mindre i anspråk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
30GB diskarna fasas ut nu ...

Jag läste att Intel planerar en 40 GB SSD (http://www.fudzilla.com/content/view/15444/1/), förhoppningsvis är den sann så att SSDn kan slå igjenom. Jag förstår inte varför de andra fasar ut 30 GB (M225 finns t.ex. inte i 30 GB), en SSD för under tusenlappen hade väl varit perfekt för många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Jag rekommenderar att du tittar på nLite och vLite som är program man kan använda för att ta bort utrymmeskrävande tjänster såsom systemåterställningar/shadowcopies och femtionelva drivrutiner/språkpaket du aldrig kommer att ha användning för i Windows. På mitt system tar t.ex. ett sådant optimerat XP och ett antal utvecklingsverktyg inte upp mer än 4 GB på systempartitonen. Jag vet inte hur det är med win7 men jag har en installation (ej optimerad via vLite) i vmware som tar upp 7 gb, med vLite borde den ta någon/-gra gb mindre i anspråk.

Synd bara att VLite inte stödjer win7 officiellt ännu, och ingen "7Lite" i sikte såvitt jag kan se.

Jag vet att win7 i princip kan ses som en ny version av vista, men jag är inte beredd att riskera ett instabilt OS utan jag vill ha officiellt win7-stöd.

Citat:

Jag läste att Intel planerar en 40 GB SSD (http://www.fudzilla.com/content/view/15444/1/), förhoppningsvis är den sann så att SSDn kan slå igjenom. Jag förstår inte varför de andra fasar ut 30 GB (M225 finns t.ex. inte i 30 GB), en SSD för under tusenlappen hade väl varit perfekt för många.

Jag gissar att en stor del av enheterna i "mellanskiktet" (storleksmässigt, dvs runt 40-60GB) kommer hamna under tusenlappen under vintern.

Permalänk
Medlem

Äntligen har min kommit, körde ett snabbt Crystaldiskmark-test på disken helt ny. (inget OS heller)

Nedan en jämförelse mellan min nuvarande OS-disk caviar black och SSD:n
Min disk verkade något slöare jämfört med andras test på t.ex 4k-reads. Någon förklaring? Alltid runt 16 kontra andra som fått 28.

EDIT: Installerade Win7, kom upp i hela 29 4k-read när jag körde diskmark igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
http://img19.imageshack.us/img19/758/test1yj.jpg

Hehehehehe. Det är alltid såå roligt att se jämförelser mellan en vanlig HD och en SSD. =D

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Komplett skriver nu "27 st. 2009-10-02 (Preliminärt)" om 64GB disken men det står fortf "1 st. har förväntat sänddatum 2009-09-10" på min order. Ska man orka vänta ännu längre eller finns det något bra alternativ?

La ordern då de kostade 1400kr så det känns ju lite surt att byta då man ändå fick den till ett bra pris. Men det är ju ändå två veckor till att vänta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Komplett skriver nu "27 st. 2009-10-02 (Preliminärt)" om 64GB disken men det står fortf "1 st. har förväntat sänddatum 2009-09-10" på min order. Ska man orka vänta ännu längre eller finns det något bra alternativ?

La ordern då de kostade 1400kr så det känns ju lite surt att byta då man ändå fick den till ett bra pris. Men det är ju ändå två veckor till att vänta...

2009-10-02 gäller ju de ordrar som läggs nu.
Du ligger före dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
2009-10-02 gäller ju de ordrar som läggs nu.
Du ligger före dem.

Ja det stämmer ju, men det känns ändå som att man måste vänta tills dess för att få en. De som beställer nu kommer ju behöva vänta ännu längre då de 27st lär gå till oss som har beställt sedan veckor tillbaka. Men de skulle ju kunnat få in några idag eftersom det stod 17 sept först men att de då skickas imorgon. Jag avvaktar nog tills efter helgen iaf så får vi se.

Permalänk
Medlem

Varför inte beställa direkt från Crucial's hemsida? Men priserna har gått upp lite nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Varför inte beställa direkt från Crucial's hemsida? Men priserna har gått upp lite nu...

Part Availability Notice
We are sorry, but the product you selected is temporarily out of stock. However, we are constantly replenishing our inventory and there's a good chance that this product will become available soon. Check back often to see when the product you selected is available, or make your purchase today by returning to the previous page and selecting a comparable product.

:E

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aiwi
Part Availability Notice
We are sorry, but the product you selected is temporarily out of stock. However, we are constantly replenishing our inventory and there's a good chance that this product will become available soon. Check back often to see when the product you selected is available, or make your purchase today by returning to the previous page and selecting a comparable product.

:E

Du är inne på deras US-sida. Gå in på antingen UK eller EU:

http://www.crucial.com/uk/store/partspecs.aspx?IMODULE=CT128M...

Finns i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Komplett skriver nu "27 st. 2009-10-02 (Preliminärt)" om 64GB disken men det står fortf "1 st. har förväntat sänddatum 2009-09-10" på min order. Ska man orka vänta ännu längre eller finns det något bra alternativ?

La ordern då de kostade 1400kr så det känns ju lite surt att byta då man ändå fick den till ett bra pris. Men det är ju ändå två veckor till att vänta...

Har du kollat nått på din orderstatus igår eller idag? Jag la en beställning hos dom den 30/8 och nu idag såg jag "Plockning påbörjad: 2009-09-18T15:59". Så den verkar vara på väg.

Synd bara att den inte var tillgänglig för hämtning idag, då det skulle passa mig ypperligt rent tidsmässigt... Har nog fullt upp på jobbet veckan som kommer, så vete 17 om jag kommer hinna sätta in den i laptopen o installera win7 under veckan, kanske inte ens hinner hämta ut den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimih
Har du kollat nått på din orderstatus igår eller idag? Jag la en beställning hos dom den 30/8 och nu idag såg jag "Plockning påbörjad: 2009-09-18T15:59". Så den verkar vara på väg.

Ja har man sett! "Släppts för plock" står det iofs på min som jag la dagen efter dig...

Permalänk
Medlem

Min orderstatus på Komplett säger nu "Färdigpackat: 2009-09-18T19:34" och "skickat" står vid sidan om. Beställde 64GB versionen.
Så jag har den nog måndag eller tisdag skulle jag tro. Hoppas den förbättrar prestanda så mycket alla säger att den gör.